Monday, September 28, 2009

selepas syawal,












kenapakaubaca.
"weh,duit raya kau berapa?"-h.a

Ramadhan yang mulia telah pun berlalu pergi..sehingga aku menulis cerita ini,dah nak dekat 8 hari ramadhan melabuhkan tirainya..rindu pulak aku untuk kita semua berpuasa lagi..
aku pun dah lama tak menjejak kan kaki unutk menulis blog ni.sebab ape?aku kekurangan masa lah nak membelek satu satu..penat haihh =.=..
Syawal jugak tak kurang hebatnya,apa yang aku dengar maksud syawal ni hari kemenangan umat islam sebab sudah satu bulan dah puasa.heheh..syawal jugak hari untuk bersuka ria bg semua umat.-ni yang mane aku dgr kt alkuliyah hari tuh la..
pagi syawal seperti biasa siap2 dgn sedara pakai baju melayu pakai wangi2 n then terus je pergi kat dapur makan lontong. pukul 8.15.
semayang sunat aidilfitri jangan dilupa.perghh orang semua pakai baju baru.teringat aku kpd org2 yag kekurangan uh..macam mana pulak nasib diorang..=.=
pergi pula ke kubur arwah..datuk,nyang dan mak sedara..sedih dan hanya ku mampu berdoa dan sedekahkan alfatihah saja kepada mereka agar roh mereka di cucuri rahmat..
lepas tuh balik semule kt kmpung sebab ada sesi bermaafan2..
:'(
arghhh..taknak cerita lahh.aku pun yang tak tahu apa apa ni pun turut menangis..jugak.
mohon diampunkan..dimaafkan..dan........:)
pergi pulak ke kampung ayah.taklah jauh sangat dalam 10 min sampai laa..ni la orang kawin satu negeri senang.takyah gado2..aahhah..kutip jugak duit raya kat sana walau dah besar panjang.aku sebenarnya dah tak mnt nk kutip2 duit ni.tp kalau orang hulur kita amik jela..rezeki tuh..heheh...
dan ronda la ke rumah sedara terdekat dan pusing2 satu rembau,negeri sembilan..
tapi raya ni sedih..first day raya ayah dah kene balik rumah sebab kerjaa...sedih sgt tak dapat bersama2..:(

balik je kampung balik dalam kul 3 petg kot.terpaksalah kiteorg duk je kat umah.tak dapat berjalan lgsung sebab orang je yang dtg rumahh..memang penat betul nak melayan..tapi hari raya..kita perlu bersama2 kan kan kan??heheheh

second day barulah berpeluang nk jalan2..turun melaka lah,ramuan china besar la, dan yang bedekatan dengannya..:)
syok nye sampai tak tercerita..biala aku je yang simpan memori ni k..

eh2 puasa sebulan,raya pun sebulan lah kan??heheheheheh..










aku nak ucapkan kat sini,

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin


kepada:
ibu bapaku,ahli keluarga ku,sanak saudara,guru-guru ku[ustazah,mama z,cikgu lisma dan lain2],rakan rakan ku dan kpada sesiapa yang mengenali aku..


mulakan lah lembaran baru di syawal yang mulia ini

bersama 10 jari ku satukan untuk memohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa,terkurang ajar semasa berbicara,tersombong,tertak layan,termegah2,ter ter ter..

semoga di terima maafku ini





**gambar nanty lah.aku cari usb aku tak jumpaa heh..
There was an error in this gadget