Monday, August 31, 2009

Salam Kemerdekaan Ke-52 Malaysia






1Malaysia!

semoga negara Malaysia kita ini akan terus harmoni dan berjaya di mata dunia!


Friday, August 28, 2009

open fasting di mekdi-piza-mekdi
















kenapakaubaca.



wohh..gilla bes kot..the happy ending will be end.uahauah..wohh ceirtanya mulanya macam ni..tutt tuutt-sms berbunyi [lgu sms aku bukn cmni laa,ni umum jer] ehh mesej dari arip lah..Hadzrin,ari kamis ni kiteorg [guys] nak berbuka puasa sama2.hadzrin nak join ke?"cetus arip.wkaakak..aku pun iya kan..bolehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..pasal makan semua boleh..aku macam la nak ajak semua orang tapi bukan aku yang uruskan nanty dia kata aku lebih sudu dari kuah pulak.akjakakaka..

sampai harinya,hujan hujan aku terpaksa redah,kalau ikutkan hati aku tak nak pergi sebab hujan lebat kot..hah mekdi piza apa la sgt..makan sikit da kenyang..tetapi semangat kekawanan yang ada di dalam benak diri aku ni terpaksala aku gagahkan juga meredah titisan hujan ang takdelah lebat sgt..nak kasi gempak jee.ahahahahah..soo smpi kat rumah gay[hazeem]dia dah tunggu hilman pulak sampai nthen nabeel pun sampai jugak ouh. then macam mamat/minah kepoh pegang [ayung macam mak nenek redah sampai la mekdi..sampai kat bustop dpn umah amin aku jumpa mukriz fakry amin n sape lagi tah aku lupaa.wkakaakak..then teruskan je la pejalanan.dan dan pulak time tuh hujan gila lebat nak matiii...hahaha sampai mekdi kuyup..ohh semua jumpa pura2 tak jumpa setahunnn padahal baru cuti seminggu..ni bg sape2 yg skul kd la.yang dok asrama pun [ura2 rindu pdhl dlm ati tak pernah rindu pun!wakaakak

okelah aku malas nak ulas panjang sapa2 yang kenal jibaok2 semua ni pasti akan tahu macammana keadaan kt pizza/mekdi tuh..macam bapak kami yang punya.wakakakakak.

.

tunggu order pizza-lembap.si waite pizza tuh macam nak tak nak je layan-"eleh mcm la pizza kau ni sdp,aku pun leh wat pitjar senirik"-"weh nk mkn sini ke mekdi?sini cm poyo sombong bongkak"-ahah mana2 la aku ikut je.janji dapat berbuka-abg pija dah takut.cepat sediakan meja untuk 20-baru gertak dah takut kah kah kah-mmmmmm.wal order2 macam bagus,-so lepas tunggu dlm 30minit baru lah pitjar smpai-dlm 30 min tuh,budk2 laki kua tmasuk aku nk g smyg,heeeeee sbb azan pun da berkumandang-tapi jahanam gila budak2 ni melantak dulu kat mcD.ish ish ish-kejamnya.-aku pun ikut-tapi lepas makan kiteorg sembahyang maa-datang balik piza-ouhh,shottttt-diorang yang kebuluran ni dah mkn dulu-sampai hati-huuhuhhuhu-takpa-sapalah aku bukn vvip pun nak kene tunggu.wahahahahaha-so on lepas melantak pitjar kami ke mcD-makan lagi disna.buat gossip sini sana dan melantak lagi..menyundal dgn kemere-bak kata aisya aa-the dlm pukul 9.30 kitoerg balik...

**satu je kita lupa nak buat..mungkin semua tahu..apabila diri ini diselebungi setan nauzubillah!







Tuesday, August 25, 2009

Save The orangUtan's


kenapakaubaca.


miyuki61293.blogspot.com


support this website kawan2.kita memerlukan usaha dan perhatian daripada anda semua..terima kasih!!

Kawan kawan,selamat berpuasa saya ucapkan!


kenapakaubaca.

"susah betul nak pilih antara 2 yang terbaik.."-H.A

Syukur alhamdulillah.dengan berkat dan rahmat Allah swt,dapatla aku berpuasa lagi untuk kali ke 9 ni.heee..syukur2 sgt2.aku harap aku dimurahkan rezeki lagi,diberkati serta diberi hidayat sepanjang bulan yang mulia ini..sudah tentunya Ramadhan..dah masuk hari ke 4 berpuasasemuanya okey saje sebab kita ni dah besar.tak la terasa lapar lagi macam sekolah rendaa dulu kan?so teruskan lah usaha semoga apa yang didoakan dimakbulkan kelak.

macam tak percaya jee tuptaptuptap sekejap je dah puasa kan?bes bes bes..

oke lah tako ulas panjang2 ari pun da lewat malam nii..
***pelbagai ibadah wajib dan sunat boleh kita lakukan..insyaAllah.akan aku penuhkan hari2 mulia dgn perkara yang sepatutnya!amin..
salam!

Thursday, August 20, 2009

terima kasih Uztazah.

kenapakaubaca.
"kalau nak baca nota yang busan,banyakan imaginasi."-H.A

terima kasih uztzahh!!bukan apa.cuma nak kepastian.tapi........

ada jugak masa dulu dia bangkitkan perkara yang sama setiap kali ada plihanraya...Kenapa setiap kali pilhanraya jer?Adakah untuk memancing undi?atau memang benar2 dakwah.
itu yang saya musykilkan.Iya benar.jangan tengok ahli2 parti kerana setiap insan mengamalkan cara hidup masing2 samada berlandaskan islam,berpura2 islam tetapi mengingkari Allah SWT atau tidak langsung mengamalkan Islam.Dulu dia kata undi UMNO kafir,Undi PAS islam.bukankah kedua2 parti merupakan parti orang islam?yaa saya tahu bagaimana perbezaan ketara islam UMNO dan Islam PAS (mengikut hukum PAS la).[kenapa nak dibezakan?]dulu saya sanjung dan NIK aziz kerana perwatakan dia yang budi pekerti,lemah lembut,cara dia,pakaian dia.sejukk jee..sekarang dah kurang .sebab dia ULAMAK politik .

Dakwaan bahawa pengakuan dan sokongan kepada orang, pertubuhan atau parti tertentu diperlukan sebelum seseorang itu layak masuk syurga atau akan ke neraka adalah salah menurut ajaran Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan, Prof. Datuk Abdul Shukor Husin.
Beliau berkata, keputusan Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan telah menetapkan bahawa ketentuan seseorang Islam masuk syurga atau neraka adalah hak mutlak Allah s.w.t. berdasarkan kepada keimanan dan ketakwaan seseorang itu.
Katanya, keputusan itu telah diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja dalam Mesyuarat Raja-Raja Kali ke-188 pada Mac 2001 dan menambah bahawa Majlis Fatwa Kebangsaan telahpun membincangkan isu itu sejak tahun 2000 lagi.
“Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan juga berpendapat bahawa sesiapa sahaja yang mengajar atau menyebarkan pandangan atau fahaman seperti ini adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat dua hari lepas bahawa penyokong atau anggota UMNO tidak akan masuk syurga. - Bernama
sebaiknya beliau sebagai ulamak yang disegani tidak perlulah bercakap sebegitu kerana ianya menimbulkan pelbagai berprasangka buruk terhadap kalangan umat Islam.implikasinya mungkin boleh memudaratkan Islam itu sendiri.kita boleh lihat sekarang.ramai yang bertelagah.sepatutnya perkara ini tak elok dibangkitkan.dan dan kenapa bila tiba pilihanraya ja isu ini sentiasa di putar2kan?
Janganlah sesekali (wahai Muhammad) engkau terpedaya akan usaha gerakan orang-orang kafir dalam negeri (yang membawa keuntungan kepada mereka.)Surah Al-Imran 196
"kalau dah judi yg haram dihalalkan , org Islam pula yg jadi pengerusi kat genting highland tu. nak masuk syurga macamana? Kalau dah arak tu haram kenapa sampai dibenarkan buka kilang arak dua tiga dan menjadi pengeksport pula ketiga terbesar di asia tenggara. Nak masuk syurga macamana kalau dah najis dicampur dgn nasi. boleh makan ke? Di mana iman org UMNO?"
Dan saya pernah terbaca janji dan manisfesto pas jika mendapat pemerintahan diaorang akan menutup kilang tersebut.tapi tak tau lah pulak ape cerita sekarang kan.lagi hebat kemajuan minuman arak,pub2 dibawah pakatan rakyat.saya tak nak komen panjang2 sebab perkara ini panjang untuk diulas dan juga melibatkan maruah diri dan sebagainya heeeeeee..Ada juga perhimpunan haram macam kat KL tu semua yang berkumpul ada yang bertudung litup dan berkopiah.[mengikut maklumat.perhimpunan sebegini di dalangi oleh DAP,tetapi persoalan kenapa orang2 PAS yang lebih bersemangat??renungkanlah]Baring atas jalan.halang kereta Raja.INI kah islam yang dianjurkan PAS?saya rasa semua2 ini berlaku disebabkan ada petualang disebalik perkara tersebut.kenapa?sebab mahukan kuasa yang lebih tinggi lagi.Kisah Nik Aziz membenarkan islam dihina.exco PAS takut untuk melakukan amar makruf di selnagor,dan pelbagai lagi cerita yang kurang baik untuk didengar yang dilakukan PAS.PAS juga menasihati UMNO untuk tidak melakukan serangan perbadi dan fitnah.tetapi mereka juga melakukan perkara yang sama.kenapa isu ini tidak ditimbulkan oleh ahli parti mereka sendiri?Dimana pula iman PAS?Ini baru beberapa tahun memerintah..**sekadar pandangan
oklah terima kasih uztazah sebab beri ulasan panjang yang bermanfaat.mana yang baik saya gunakan..sekian harap isu ini diselesaikan dan umat islam di negara kita berpadu...amin!
“Empat sifat, siapa yang bersifat dengannya bererti ia seorang munafik yang nyata, dan siapa yang mempunyai salah satu dari sifat-sifat itu bererti ia mempunyai satu sifat munafik sehingga ia meninggalkan sifat itu iaitu : Apabila bercakap ia dusta, apabila berjanji ia mungkiri, apabila ia mematerikan perjanjian ia cabuli perjanjian itu dan apabila berbalah (bertengkar) ia sentiasa ingin menang.” (Riwayat oleh al’Syaikhan dari Ibn ‘Amr)
Ini juga komen orang kuat PAS sendiri...
"Ketika Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyatakan penyokong UMNO tidak layak masuk syurga, Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib pula mempunyai pandangan berbeza berhubung perkara itu.
Harun yang juga Pesuruhjaya Pas Terengganu berpendirian, peluang masuk syurga adalah urusan dan keizinan Allah dan ia tidak semestinya bergantung kepada mana-mana parti yang disertai.
Jelasnya, setahu beliau, umat Islam yang sentiasa mengamalkan kebaikan, bertakwa selain ikhlas dalam mematuhi segala ajaran Islam, mereka akan masuk syurga dengan izin Allah.
“Sesiapa saja (umat Islam) yang mengamalkan ajaran Islam dan yakin dengan ajaran itu selain mengamalkannya dengan jujur, ikhlas, maka dengan izin Allah mereka akan masuk syurga."

Wednesday, August 19, 2009

mungkin orang tak suka


kenapakaubaca.





"usahalah,kerana selepas usaha hasil akan tiba"-H.A





ni bukan nak diskriminasi atau cakap2 politik lah kan.tapi aku ni pergilaa merantau web2 yang ada kat blogspot ni..masuk punya masuk tup tup tup..aku dengar cerita Uztazah tentang lelaki yang dianggap warak ini..siapa lagi kalau bukan Nik Aziz.





ni aku copy paste dri blog hujanemasfelda.blogspot.com


katanya,




NIK AZIZ KATA AHLI UMNO TAK AKAN MASUK SYURGA.

BUKIT MERTAJAM 17 Ogos — Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.
Katanya, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO.
“Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” katanya kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di sini hari ini selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

aku jugak copy ape ulasan yang bloger ini buat untuk rujukan

Saya dah agak akan ada kenyataan Nik Aziz tentang UMNO tak Islam apabila berlaku pilihanraya kecil. Inilah caranya untuk meraih undi dalam pilihanraya kecil.Saya nak cabar Nik Aziz, apa buktinya yang mengatakan Islam UMNO palsu ?.Jangan hanya menuduh tanpa ada bukti.Apakah dengan membenar orang bukan Islam menghina Agama Islam, itu dinamakan Islam PAS yang tak palsu.Apakah dengan membenarkan peniaga menjual arak di kawasan orang melayu juga dinamakan Islam PAS yang tak palsu ?.

Inilah manusia yang bertopengkan dengan pakaian Islam tapi memperalatkan Agama Islam untuk kepentingan politik kepartiannya.Nik Aziz tak layak nak menghukum seseorang masuk Syurga atau Neraka, semua itu hak Allah SWT. Janganlah kerana nak menang dalam pilihanraya bercakap seperti orang tak siuman.Saya memang setuju kalau Nik Aziz boleh disamakan dengan gengnya dalam PKR yang menampar polis pada hari penamaan calon pilihanraya kecil Permatang Pasir.Seorang gedebe dan seorang lagi samseng. Kalau nilah orangnya yang akan memerintah negara Malaysia ini, tiap-tiap hari ada rakyat yang kena penampar.

Mungkin juga anggota polis pun ramai yang letak jawatan, takut nanti kena penampar.INILAH PEMIMPIN -PEMIMPIN YANG AKAN MENGHANCURKAN NEGARA MALAYSIA INI, KALAU DIBERI MEREKA MEMERINTAH.KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA, LIHATLAH GELAGAT MEREKA YANG GILAKAN KUASA DAN JAWATAN INI, JANGAN KITA DITIPU LAGI OLEH MEREKA.

ulasan aku:

aku pun rasa terkejutkot dengan ulasan nik aziz ni.walaupun dia itu alim ulamak PAS,tak semestinya dia sentiasa betul.bukan aku je kot yang terkejut.mala semua orang jugak.Bukan lah aku ni tak reti nak hormat orang tua,tapi menjadi kepastian untuk aku bercakap yang betul la kot..

persoalan nya disini,

siapakah beliau yang ingin memnentukan yang hamba ALLAH ini menuju ke syurga neraka kelak?Diakah yang mencipta syurga itu?

Apakah dia tahu percakapanya itu kerana dia ulamak dihormati?

DAn benar2kah AHLI PAS akan masuk ke syurga jika kita undi PAS nanti??

bukan kah ini sesuatu yang membelakangi ISLAM?

Wallahualam!

**aku tidak lah sehebat mana pun.dan agama,,aku tidaklah begitu arif,tapi dalam bab2 berkenaan agama ini aku amat curious utnuk tahu.aku pun manusia yang lalai jugakk.

Tuesday, August 18, 2009

Saturday, August 15, 2009

jom kejap cerita pasal hantu,



kenapakaubaca.


"perkara ghaib wajib juga dipercayai oleh kita"-H.A







http://www.youtube.com/watch?v=x7eEfX1Nd9k


apa yang di maksudkan dengan hantu ni sebenarnya?

"Hantu Raya in early Malay animism, refers to a supreme ghost or demon that acts as a double for a black magic practitioner. Like the Toyol it has a master. In Malay folklore, it is a spirit which is supposed to confer the owner with great powers. Hantu means ghost and raya, great, in Malay.
Contents"-wikipedia

hantu ni merupakan jelmaan syaitan yang dah dipuja,atau memang sengaja untuk menampakan dirinya kepada kita semua.mesti lah kita terkontang kanting bila kita dapat tgk hantu ni.tapi kuatkan lah diri kite dgn mmbaca ayat2 suci banyak2 agar semua perkara ini dpaat dihindari.

aku juag pernah mengalami peristiwa peristiwa sebegini tpi aku endah tak endah jee.sebab bagi aku,kalau kita tak layan dia,dia takkan kacau kita betul tak?

pernah satu masa dulu mase aku tinggal katu subang TUDM tuh,mase tuh tinggalla dekt umah flat TUDM..memang agak terceruk la sikit rumahnya tapi masa tu era pmbngunan baru sikit2.so nak kata kampun tak la.nk kata bnda pun tak.tak silap mase 1998 kot.mase tuh umo aku dalam 5 tahun cemtu.tapi benda tu masih berlegar dipikiran aku.

malam tuh aku tak dapat tido la.aku tido betul2 kat tgh2 ruang org lalu lalan yang menuju ke stor,tandas,dapo dan bilikmaknenye ruangan memanjang la.agak besar rumah tu..malam tu aku tido depan dgn abg2 aku..aku tido tga sebab takut.

tah macamne tah bile aku bukak mata jee aku nampak kelibat anak patung tengah mundar mandir depan stor..seriau gila tyme tuh..aku kenyit2kan sikit2 mata supaya bende tuh takperasan.masa tuh sumpah takutt.aku tau baca bismillah jeeeee..NAUZIBILLAH..memang takut.nak kejutkan abg2 aku takut hantu tu nampak.so aku pura2.lamanya lah jugak.mase tu pukul 3.00 pagi kot..lama gila dia jalan..aku pun burikn aku tido..

**baju anak patung tu mak aku yang jahit

*anak patung tu kakak aku yang punyaa

BaNci..

kenapakaubaca.
"setiap perkara mesti ada hikmah nya"-H.A

diterjemah daripada tengku fatin,

  1. mana mak kau?-kat kampung..tadi baru balik
  2. mana ayah kau?-kat kampung jugak..balik ngan mak
  3. suka berenang?-tak.tak tau lsung
  4. mana kau lahir?-nogori ohoiiiiiii...=.=
  5. mana kau letak sijil lahir?kat dalam fail tgh berhabuk2
  6. berapa banyak hari lagi sehingga tiba hari jadi kau?-8bulan lebih kott.
  7. apa benda oren yang terdekat dengan kau?-bunga ros.
  8. ada banyak buku tak kat bilik kau?-tahh.rujukan ade lah
  9. apa yang kau makan tadi?megii =.=
  10. cikgu kegemaran?-banyak kott
  11. nyatakan impian pada tahun ini?=takde.impian nak cuti
  12. apa masalah terbesar yang pernah melanda kau?-setakt ni takdo
  13. nangis tak bile mj mati?hmm..sape tuh?heeeeee
  14. mesej kesembilan anda?-dari along,"xde org ea kat ats?ade buni lagi tak?"
  15. pandang kiri.apa tu?almari besar penuh dgn pinggan kaca
  16. takut akhir dunia tak?-soklan bodoh..mesti laa
  17. resotran segera kegemaran?-megi
  18. pernah bergaduh?-hmm no yes no yes.[tarik tudung tu bergado ke?]
  19. mimpi pelik semalam?-tak tak lena lena
  20. permintaan pukul 11.11-merepekk jee =.=

Friday, August 14, 2009

mencari perigi hakiki







kenapakaubaca.


perigi mencari timba?macam bes jee



pelik jelik je




kenapakaubaca.



"dah senang jangan lah cari sebab untuk susa.naya jer.=.="-H.A

wah,gila terkejut pagi tadi..takpe lah tak mo cerita sebabb ini akan mengundang sensitiviti masyarakat.cewahh.;)tadi skul macam biasa.boleh lah hari ni pun oke jugak.heeee.dan masa berlalu pantas dan pantas sehingga balik.sebelum balik kiteorang sambung balik wat experimen.puh!!tahniah kepada kami sekumpulan kerana berjaya menghasilkan garam pahit yang cantik.aku da rasa dah garam tuh.rasanya macam betri rosak.[aku pernah jilat.kelat gile]bodoh..buat la yang manis2 pnya betri,senang la.kalau takde gula2 boleh kunyah beteri.wakakakakak.lepas tuh balik sekolah jauh.berpeluh2[nak moto =)],terpaksa la.rumah aku kan jauh.kene redah sungai,hutan belantara dan kawah gunung berapi baru sampia yeopp.wahhahahaha.ape motif aku cerita ni sebab tak da motif la..

tadi masa smyg jumaat,kiteorg me bentang je tika orang lain.haha.gile tak segan amik tika..yela,masjid kan tgh renovation so keadaan amat terkeama kabutan kesedikitan laa.heeeee.tak kesah aa tuh balik2 umah je dri pkul 3 -7.20 aku tidooooooooo..so terskip pulak asar.ahaha..
*********************************************************************************



"eh,kau rasa kau berguna ke?" [yg ni bukn aqil]

"aku sayang kau lah hadzrin."-aqil

"apasal ko ni gayyyy!."-I bukn nama sebenar.
"eh pon***!"-budak buta yang bodoh

"tengok budak[hadzrin] hensem tu"-F

"ayin2,[hadzrin2]macam mana?"-S.A



"hadzrin,boleh tolong cikgu tak pasang bendera?,oh tgan berdarah"-R mostly people know

"malllllllllllllllll,tolong pergi kedai..beli......"ibu

"adik adik adik..jom pegi kedai beli topap"-kakakku luuser
"sob2 sorang pun taknak belanja aku"-haze
"eh sapa belanja aku ni?kau yer hadzrin?"-nabeelahuda a.k.a nabell

"oh,si cantik manisss!!-H.A



************************************************************************************



kenapa minggu depan exam weh?kenapa tak minggu lepas?lech sungguh lambat lambat ni

hehehe.tapi takpe lah,yang mendatang kita hadapi dengan baik dan usaha yang tinggi oke.

bincang pasal exam ni mula la pemikiran dalam setiap mind

.leceh lah exam ni,kene baca buku

.buhsan betul tunggu waktu nak habis

.bile nak blaja macam biasa ni?

.bile pulak nak cuti ni?

.aku menyampah betul kalau orang tak bagi tiru ni.macamlah pandai-pelajar

.hey si kedekut ilmu,bak la satu jawapan-kahkah

.cikgu perhati je tingkah kita

.soalan exam susah.baik awak baca.

.semoga lulus admet kah kah kah.


okla sampai disini sahaja warkah berlagu black eyed peas ni.semoga ketemu lain hari yaa.



salam 1 malaysia!






Thursday, August 13, 2009

jika kau kekasih.

kenapakaubaca.

"kenapa bila kita senang orang dekat,susa jauh?sebab orang tu pentingkan diri lah.."-H.A


.pergi tandas beribu2kali sebab sakit perut

.membebel bebel dan gosip

.buat latihan las minute,kalau dah kena marah baru nak buat.
hmm.today,it's not an interested day la.just a normal normal la.kahkahkah

konklusinya dalam kelas

.memekak walau tau nak exam dah

.meroyan sini sana dengan kawan


.menghadiri kelas tambahan.heart it.

.main basketball.

.jumpa ramai orang sebab sebelum ni aku anti sosial

.jumpa hilman yang dikuarantinkan di rumah selama beberapa ari

.tengok orang muudy sejak pagi.

main bole tampar yang luser tapi mule aku suke.

.waktu khamis yang amat menyenangkan jiwa raga

.sivik yang tak buat apa apa [patutlah takda sivik kan?]

.berkehujanan pabila ingin pulang kerumah tadi

.asyik berkepit2 saja.

.tadi nak balik aku jumpa maca.perghhh..no komen

.gile gempak sekola suruh pakai topeng untuk pencegahan.bukan free ke topeng?

.bile benda dah serius.baru terngadah

.sekejap lagi mahu tengok tivi pastu tivi tengok aku

.niat dihati nak ulangkaji tapi lain aku buta.itu baru manusia.

.nak amik lesen.nak naik moto.wuaaaa..penat la berpeluh2 jalan kaki ke sekula.ape barang.

.teringin nak jadi mat motor.bukn rempit la ngok.kahkahkah
nak sekuter wuhuuu =.= <33
tapi ayah aku surh pakai moto abangku hoh nak moto baru.heeeheeeteee
lalalalala.
nonses tadi aku menyanyi macam konsert,aku imaginasi jela yang lampu warna warni tuh besnyee.hakikatnya ade lampu putih kalimantg je.hhhahaahah.gile taksub.
huh?
bye

pelan tindakan 4 aktif


kenapakaubaca.

Wednesday, August 12, 2009

my cuceng

yang atas ni nama dia si chanteq
yang ni pulak nama dia si putihh..

comel x??
=.=


kenapakaubaca.






peripizza+lady nganga



yang ni aisyaezral yang tulis =.=
kenapakaubaca.
"kehidupan mesti macam ni kan?skejap best,sekejap tak."-H.A


wahhh.tak tahu nak cakap ape hari ni woahh..malang ade,suka ada,asyik dimarahi pun ade.entahlah.sama jugak macam title aku i.but2 biarlah..kejap.


aku tak sukaa.sejak dari semalam lagi.muka moyok plus bohsan mengada lah .kenapa kau datang sekolah ni?aku bukan nak racist.tapi =.=


hoohhohoho.bukan la aku benci.tetapi mengapa kau kau kau yang hadir semalam?aduhh.aku tertanya tanya je ko tau.ceh2.dah takdir aku la tu.heeeeeeee.lepas tu mama Z pulak aku suruh team dengan kau.wuhaaaaaaaaa.sedih rasa hati tapi takda sapa yang tahu.nak heboh nanti orang kata aku belagak [mmg pun],nanti orang kata aku racist lah.dia ni dia tu tut tut tut. arghhh..apahell-aisya


aku rasa bersalah aw kalau aku tunjukan.takpa.janji kau sama2 carik bende tu.


tapi aku panas lagi bia turn kita dapat soklan sume nye suwei suwei suwei.aku harapkan kau tapi hmmmm..


"harapkan pagar,pagar makan padi"


bukan la aku nak jadi r to the a to the c to thr i to the s to the t..but2 kamon lah sama jawab ni x.geleng2


"aiyo saya pun tak tau la"=.=hampa sdih aku .memang la aku tak tahu.


tapi salah aku jugak..


takpe la


kalau aku ni teruk aku mohon maaf yer.sekadar luahan.


***********************************************************************************


tadi kenapa badan pengawas [gila kuasa] merombak balik senarai jawatan kuasa?event aku takda kene mengena pun,aku dapat rasakan kawan kawna kau yang pengawas lah kan sedihh murung je.tak tahu kenapa.tak dilantik ke?


macam aku dgr


"budak baru di lantik dah jadi exco apa kes?"


"cikgu ni pinggirkan je pengawas lama"


"haa??dia jadi ketua?"


and so on..tapi kesian hazeem tadi.


sedih jerr.hauhauuaha


yah aku bercakap ni sebab aku pun pengawas jugak.tapi takla sehebat mana pun


sekadar lelaki berambut kerinting pakai baju hijau jerr.


pengawas pusat sumber**luser**


aku pikir2 tahun depan nak spm baik aku resign.tengoklah kalau boleh aku taknak jawatan lagi keyhh


***********************************************************************************


exam pu nak dekat gak ni.harap2 aku mampu buat yang terbaik dan tidak melakukan kesilapan yang borobudur sebab aku nak pecut semuaa hiihihihiihi..harap2 lahh.amin.


k la.


nanti ada cerita aku storit lagi ea.


**mana f,lama xdgr habaq.msj pun xrep.:/


Saturday, August 8, 2009

gila.aku ingatkan apa.

kenapakaubaca.
"hidup perlu sederhana"-H.A

haah rajin bebeno pulak aku update buat kali kdua dalam bulan 8 ni.heeee.takde laa.sebab aku tengah rajin ni + dikejut kan pulak oleh ayahku untuk pulang ke kampung.tapi aku taknak dehh..penat la pulakkk..takpe la.nanti ada masa aku ikut yer..tadi syiok2 tido skrg dah tak boleh tidor dah..mesty petang nanty aku lenjan tido sampai ke malam.kakaka.tak palah..
ni airliuq basi masih adaa ni.eeee..ngoto laa ko jijik [bukn juji] ahhaha..trigt blog ni aku teringat pasal semalam bila kelass cikgu kimia..
**
"hmmm..bende ni klaka la sikit.tapi kalau awak nak tgk ckgu,esok kul 8-10 pagi dekat tb9.."-c.zarina
"apa bende tu cikgu?cakapla"-4aktif luuser
"ala,ade laa.program nasi lemak kopi o tu"
"=.="-4 aktif
**ala2 macam ni.aku sengaja je ubah pebualan.wakakaka**
*******************************************************************************************
sampai tadi kul 6.30 aku dah bangun dahh..tgk2 jam masih awll.dah la sejuk nak mati..lupe plak nk pki slua mlm tdi.hanya pki boxer saja.lucah laa tgk.aakakakak..kali kedua aku bangun punyalah nak tgk n excited smpai sangap cikgu kimia ku masuk tb pukul 7.30 td.ahaaaah.lmbt lagii.time tuh pulak jam memekak2 je bunyi.nahh diam kauu..kali ketiga bau betull.pukul 8.15 aku bgun..tgk punya tgk aku igt da misss..rupa rupanya belum.dgn ngntuk2 ni tpksa la aku bersengakang mata tg k apetah si tua mana tah borak2 dgn si pgacara [perempuan berambut blown].ahahahah.woohhooosamapi je 8.45,cikgu yang aku nanti2 kan tuh terkeluar pulak tb..[bg tau pengetua nanti kang]ahahahah.ape nama kumpulan dia tadi aku dah lupaa..debuk,debab,entah,maaf aku lupaa..tak pelaa..aku ingat lama la sgt bnde tuh klua..hanya 4 mint o 3 minit macam tuh..die nyanyi lagu hati kamarism.kahkahkhak..sedap pulak sore hang yaa??takpe2 nanty ari isnin kita jadi bahan borak ya..tgk sapa yang kene bahan.
********************************************************************************************
>>still on9 until now.
*******************************************************************************************
blog ni macam diari ea??
luserr gila =.=
semua nak tayang

Friday, August 7, 2009

padan muka kau!!

kenapakaubaca.
"buat apa membebel tapi takda sebab.suka bercakap tapi takda fakta."-H.A
wahh.kita sambung balik.heee.lamanya tak update.kenapa lah aku ni tak serajin aisya ezral,mahupun sehebat u.wan zainab dalam menulis esei @ blog ni.ahah.memang ini adalah lelaki yang tak berminat nak pokpek2,aku ni lelaki jenis cam tu laa.buat ape nak pokpek2.habiskan airliuq ja.opss.why why why?
tapi ade je 'a' bukan nama sebenar selalu je anti dekat aku tau.anti manja la gitu.but she's always find my fault even i didn't do any fault.huahuhauha..sapa lah tau kan kan kan?tapi aku terima je..mungkin hidup aku ni untuk dibenci kot.tapi jangan lah silap anggap.kalau cikgu benci tuh maknanya dia sayang lah kat kita.[tapi boleh pakai ke kata kata macam ni?budak budak sekarang da pandai tauu mempersoalkan nya]tak kisah la.hari ni aku nak cerita yang samada aku dah buat kesilapan ke atau satu perkara yang betul lagi hakiki.sebab gila kot.itulah firstime aku buat dekat perempuan berpangkat adik pulak tuh.tapi nak buat macamna semuanya sudah bertulis.nvm what past is past oke.
DAH dia yang cari pasal dulu sapa suruh.aku tak heran langsung dia perempuan ke kecik ke adik ke ape2 jelas kalau mulut dah tak tau nak jaga n kurg aja sapa yang x bengang.elok mulut ko tu hilang kene panah petir.ari2 buat dosa kering je tauuu..bodohh[kurg pandai].aku rasa aku tak pernah nak kacau hidup kau kan??apahal lak ko nak kacau hidup aku?haa budak2 1 ABUBAKAR?memang ,macam perempuan tutttttt..[adelah bagi sapa2 yang terasa].aku tak mintak macam ni kot.semuanya ALLAH yang tetapkan.yes yes yes aku sedar siapa aku and aku banyak kekurangan daripada kau tapi aku tak pernah nak tagih ko punya populariti o ape2 jela kat kau sebab aku tak pernah knl kau mangkuk...padan padan padan padan padan mukaa kau..nak lagi?tunggu kau carik pasal dengan aku ye pompuan kicik...kahkahkahkah
There was an error in this gadget