Monday, August 30, 2010

Justifikasi Merdeka Diri.






kenapakaubaca.[?]

"kita kena betul benar menghargai kemerdekaan negara sebab lepas ni susah kottt nak ambik balik.kena jajah senang la [?] "-H.A


perghh sax sax sax aku baru menulis karangan tentang remaja aktif berkokurikulum munafik hipokrit asi sebanyak 5helai mukabuku [facebook] ok enoying.tak la sebanyak 5 helai mukasurat kau bayangkannn langit tinggi ke rendah macam tu la ,terceruk aku spentkan 2jam je buat benda tu alih alih aku ke dajjal.blogspot pulak nak menaip pasal kemerdekaan [??] lah sangat -.- apa yang aku tahu pasal merdeka bebeh? yang aku tau dekat rumah ni hanya mengankang bukak tivi tengok tivi alih alih tivi tengok aku,pergi dapor makan minum memboyotkan perut [eh sekarang bulan ramadan,aku tengah cakap bukan bulan ramdhan],pergi mandi online 24jam tanpa henti dan lupa akan belajar semua blaalbaalabla apa aku buat? dah merdeka ke belum? aku belum merdeka kot aku masih ditanggung oleh ibu bapa lagi berapa tahun nak merdeka aku tak tau. ailikeee.. poyoinfomesen,aku bukan la hamba yang belum merdeka macam wajib dam zakat memerdekakan hamba sahaya .bukan tu -__- MERDEKA [kalau kau rajin baca lah,kalau enoying sila klik 'BACK' atau 'SHUTDOWN' terus] ni sebenarnya luas.macam macam tafsiran yang kita boleh buat mengenai merdeka ni kan ye tak ok tak [!] apa masalah?aku memang masalah menjak menjak ni ada wayar urat gall bladder putus kejap belum tersambung lagi -.- ok sambung.
  • nak cakap pasal merdeka konon padahal tak pandang diri sendiri yang sejak dari dulu belum merdeka. sejak dari darjah satu sampaiii la sekarang masih belum merdeka otak tepu baru belajar sikit ilmu dah tepu .dasar lucah melebih lampau kau jerin -.- YANG aku maksudkan pasal SPM [SIJIL PALING MUDAH] yang kita belum hadapinya lagi agak agak lagi 2 bulan beberapa kerat hari kot heh. SUSAH sangat ke spm? tengoklah nanti insyaAllah boleh buat yer wahai semua orang yang bakal duduk kat SPM kelak.hikhikhik.tengok tu? tak merdeka lagi kan kan?susah sebenarnya nak merdeka.
  • Kita belum merdeka lagi sebab mind kita masih dijajah oleh anasir lucah anak ayam seperti blogspot ni sendiri,facebukmukabuka,mespess segalajadah semua,twiitter formspring itu semua hasil karya barat yang mahu minda kita dijajah dulu then baru negara kita dijajah.mungkin benda ni makan masa tapi diorang pedulik apa kan? YANG kita ni [termasuk aku ke? aku rasa aku takde semua ni hauhauhahua] sungguh asyik melayan nafsu serakah main main main sampai mati -.- benda benda so-sial ni.
  • Sebenarnya pasal pakaian kita dah merdeka dah kan kan kalau tak merdeka mesti kita berbogellsss 25 jam [tambah sejam bagi nikmat] awuwuwuw bestnyaaa kan kan tapi entah mana tah budak budak zaman sekarang ni [termasuk aku lagi ke?] yang kufur nikmat hakikat segalajdah semua pakai baju main ala kadar,pakai kain perca langsir langsir yang lebih lebih pulak tu.ketat sini sana tapi sekali sekala biar kan la ye tak? hahaha tengok minda aku dijajah oleh setan sekarang walau dasar hakikatnya setan itu di gari [??!] apa maslaah?-.- kita masih ter-ikut bukan masih ter-ikut lagi dah.sedang dan selamanya akan terikut dengan budaya barat yang sooooo sekular lagi vernakular tu puih. tapi koolzzzzzz segala baju melayu kurung yang kita ada ni boleh simpan masuk kotak atau yang kreatip sangat tu pergi la upgrade potong jadik kain perca gubah macam baju baju tak cukup kain yang terhangat dipasaran kini sekian -.-
  • KALAU nak tengok orang dulu dengan sekarang orang dulu lagi teruk .opps yeke [?] maksud aku lepas je tranfomasi kita kena jajah dengan british pada awal dan akhir 1950-an,orang orang kita yang perempuan pakai skirt bebeh pakai baju ketat bebeh kita tak boleh salahkan evolusi bebeh sebab yang dah mengajar benda benda seumpama ini dah pun berlaku pada 5o tahun yang lepas bebeh.TIME mana tudung diorang aku tak tau bebeh sebab minda mereka masih di-JAJAH barat puna thingking bebeh time tu.ENTAH aku tak tau kuasa veto apa tah yang merasuk jiwa masyarakat untuk berevolusi pemakaian supaya beradap sopan tak kira masa dan tempat .sekali lagi evolusi berlaku pada 1980-an dan berlaku sekali lagi evolusi pemakaian korup budaya tak semenggah pada era 2000-an hingga kini.
  • KALAU nak ikutkan malam ni kita ada konsert sinisana di sekitar KL untuk 'menghayati' lah sangat budaya merdeka [walaupun aku jugak sambut suatu ketika dulu],tengok bunga api warna warni hungga hungga tengok semua kalau lagi tinggi lagi best,tengok artis artas berteriakan sini sana lagi lagi yang realiti mee segera [yeke?] tengok orang ramai turunnn ada ke ada ke habis tarawih pergi mana? SUATU persoalan yang mana malam ni je kita boleh tengok.tapi kan aku rasa tiadalah konsert.keraajan tak bagi buat sebab nak hormat tarawih dan bulan ramdhan.wah terharunya kan. bagus jugak untuk sesetengah waktu macam ni.takdelah setan berhempas pulas nka turun ke bumi hasut orang sini sana lagi kan heh -.-
  • DAH sentuh pasal isu sensitif tadi,kita sentuh isu buang anak tak bertempat.kenapa laa lepas lebih 50tahun merdeka isu ni masih lagi berlaku kan?tak sayang anak ke wehh? sedihsumpahsadisss.alamtanya kita kembalik balik ke zaman jahiliyah buang anak perempuan bakar hidup hidup jahil terhadap isteri anak semua.petanda akhir zaman [?] tapi sayang kan?MINDA orang muda kini memang dah jauh tersasar [aku pun cakap jugak kat diri aku.] kita semua .haih mungkin dah tiada jalan nak atasi yer? TUNGGU dan LIHAT? sumpah klise lagi membebankan adalah.
  • KITA merdeka yang 53 tapi negara yang masih dijajah,yang dulu merdeka sekarang dijajah pun masih ada rejim zionis segalajadah semua tu nak buat apa? KITA kebanyakan negara islam sepert afganistan,pakistan,palestine dsb masih lagi dihambat isu penjajahan dan kemiskinan.SEBAB apa? isk isk tengok je dekat pakistan sekarang banjir besar dekat palestine dijajah teruk kawkaw sumpah sax.dekat afganistan semua. NAK HARAPKAN MALAYSIA tak boleh [bukan tak boleh] sebab kita amalkan dasar berkecuali .kita pun kalau tengok dekat peta dunia seciput macam taik hidung amirul huga huga nak tolong negara yang lagi besar?tak pasal pasal hiroshima nagasaki datang balik lalu kene bom mampus MALAYSIA terus hilang dari peta dunia.
PADA mata kasarnya sumpah banyak gila aku nak kongsi pasal kemerdekaan ni .apa yang kita belum dapat?merdeka ke?apa yang kita dah dapat?merdeka jugak? apa yang belum atau nak dapat?merdka jugak? semua terletak pada prinsip hidup masing masing.kata kata MERDEKA semua terletak dalam hati diri nurani masing masing. ADAKAH KAU NAK letak M untuk malas E untuk ego R untuk robek D untuk dangkal E untuk enteng K untuk khayal A untuk abai. adakah kita nak diri diselaputi ni atau sebaliknya.kita sama sama eh menginsafi untuk apa merdeka kita kali ni dekat hati kita yang kecil tu selain hanya mampu bersuka ria melompat sini sana bila bunga api mercun terpancul.ADAkah kita puas dengan nikmat selama 53 tahun merdeka? *harap tiada apa sentimen di atas yang membuatkan diri anda semua terbakar*.






Sunday, August 29, 2010

I hate When Bersesak sesak dahulu,lagi bersesak nanti kemudian

kenapakaubaca.[?]

"benci shoping! nanti mesti berlaga siku pipi lidah lutut kaki tangan kepala dahi dagu etc etc benci. lagi lagi bila time perayaan. heh."-H.A

Betul kata orang orang yang saiko bersoping huga huga sini sana,kalau nak soping sakan jangan pergi last last minete,nanti baju habis habis stoke cleareance yang tinggal baju buruk busuk sampah je -.- ada ke? Betul kot tapi masalahnya sekarang aku pergi last minute kah? akhir minit kah?akhir masa kah? takkan? ohohhoh. aku pergi 2 minggu sebelum raya wuhuuu tapi umakkaiii gamaknya orang kat Malaysia ni eh eh silap orang dekat KL jakun anak bataxsss sukun habis semua ceruk tempat soping dia nak tembus,dia nak datang,dia nak jenguk macam la beli kalau beli selai dua setengah helai baik takpayah heh.memenuhkan mata aku je tengok engkorang ke hulur hilir.HAHAHA kenyataan rasis [?] gila sebab penulis memang tak suka dalam kondisi yang ramai lagi merimaskan.dah la puasa panas perit jerih aku nak kehulur kehilir ke aku yang kolot.fikiran kolot nak mampus sebab tak selalu pernah atau kadang kadang je turun sogojalanTAR sekejadah semua tu la.boleh bilang pakai jari tangan dua dua bawah 10 kali ye tak sepanjang aku hidup? "promosi bang promosi bang harga murahhhhhhhh sempena raya ni" --murah hanjing kau kalau setakat turun doposen je apa beza sebelum ni kalau RM60.00 tukar jadi RM59.80 -.- tau pulak letak harga kecik kecik .aku tak rabun lagi bebeh.dont cheat cheat me life life you know.u dont know me is jerin -__-. LEPAS dah ditinggalkan ayah terkontang kanting tadi depan SOGO,kami bertiga mulalah cari kehidupan dalam sogo pergi berhungga hungga sini lamanyaaa kalau jalan dengan perempuann zzzzzzz . kalau diorang shoping memang tak hingat duniiaarealitti sebenar ni belum kalau bukan bulan puasa lagi .tapi syok jugak jalan jalan orang lelaki perlu jalan jalan baru kuatkan kaki apa masalah? -.-' "GILA handbag betul ,gila bajuu gila seluar gila wallet dan konklusinya apa bezaa sebelum ni [!!?] *bukan nak marah** bukan ke harga sama yela yela aku admit ada potongan harga 50% 60% 70% 80% 90% -.-' " muehuhueheuheueheuhe. :))



betul betul tiang sogo.ramai gila orang naik tepu aku tengok -.-'

INI baru sehari bershopin saiko ,belum habis lagi ni dah rasa hilang kaki semua awuuwuuw esok elok elok nak pergi sekolah terus taknak pergi sekolah terus cuti direct cuti am 5 hari hari rabu kene pelaying kik oleh mrG -.- haha selepas otak aku mengeluarkan hormone endocrine segelajadahnya semua puass aku berfikir antara hidup dan mati antara hujung nyawa dengan hujung tanduk semua antara anyir dan jakarta -.- aku datang kot esok.aku ulang.aku DATANG esok.tapi addmath tak siap lagi muheeheh..tukar plan.RABU pulak aku ponteng wuhuuuu bestnyee jeles? ENTAH mengenangkan esok ada addmath fizik sejarah perghh mak ai semua penting penting. so kira aku taknak lah jadi insan yang berdosa aku kan suciii hihihihihihhih :DD DAH lepas ni insaf taknak jalan [dalam hati nak] mana boleh! aku tak dapat lagi baju lagi dua helai skinny lagi selai nak nak nak nak!! [kufur nikmat] -.-'."LUCAH punya baju,gila rambnag mataa susah nak pilih tadi.banyak sangat yang cantik" WUUUUUU seramnya [padahal tak seram pun] cerita bloodymary urban legend apa tah semalam aku tengok pukul 1-3 pagi sorang sorang rasa nak menangis je bila hantu tu keluar tekup muka guna bantal.setiap kali dia keluar aku pura pura pergi dapor basuh baju pinggan semua.takutt -.- BILA hantu tu dah hilang,then berani poyo koya pergi tengok balik tibi.uuuu coolsss best pestaim tengok cerita hantu pagi buta sengsorang .ada beranikah anda semua??hahahhahahaa poyo kan mat jerin ni hihi.. i lap yu sampai kering KATE MARA eben i ni kurang bertaste ngahahaha..



wekk wek tak serammmm [poyo] hahaha



anda nak kasut dilempar ke muka anda?lebih baik tangkap gambar -.-

ramainyaaaaaaaaa -.- benci

Saturday, August 28, 2010

tipikal -Malaysian-> me?

kenapakaubaca.[?]
"kenapa ?dah berubah ke tengok aku berubah banyak?"-H.A

pftt memang godaan bulan ramadhan tak dapat disangkal lagi walau setan berikat dengan besi dihumban ke neraka tetapi aku juga pengganti setan buat masa ni selain budak budak ayamaktif yang lain atau yang sekutu dengannya.-_- kecohssax baru de-activate facebook dua hari dah tergapai gapai tergopoh gapah nak publisiti murahan nak dapatkan maklum balas mengenani baik buruk deactivate poyo koya la kau jerin heh . kepala kau.aku de-activate sebab memang terhajat terniat ter-memang nak buat la.dah lama aku fikir nak buat macam tu ,aku memang nak away kejap nak rehatkan minda daripada asik asik tengok muka yang enoyingg yang sumpah sakit hati nghahaah jangan marah bebeh.nanti tumbuh jeragat batu 'teilor' macam aku kat pipi ni. sedihnya T.T tak hilang hilang lagi parut.besar pulak tu. Tnegok tengok tup tup dah activate balik tapi kira elok la ada orang sehari pun tak sampai.etlis bebanan dosa aku untuk dua hari takmencelamngumpatfitnah semua berkurang teheee -__-

"first time bersantai type blog depan rumahh awuwuuuwuw bestnya rasa macam dekat pantai tapi depan hutan sambil boleh dengar bunyi keretabasllorimoto vrooommvrooommm ganti bunyi desiran ombak menghempas pantai.heh -.- bila nak pergi pantai ni ollektifrejekssss oih??"

WEH korang tengok tak isu dasawarsa kini?yang pasal indone-sia* pijakbakar meng-tahi-kan MALAYSIA? ni mana boleh jadi teruk sax lah diorang makin lama.aku tak marahkan juakpuak mereka yang 'menumpang' kat negara ni carik rezeki tapi rasa macam sumpahsssaaxxxxx la tak reti langsung nak hargai hormati berterimakasihi dengan kita heh lagi lagi penduduk sana .yang dia tahu demontrasi kutuk anti malaysia .Stetmen aku yang berharga ni bukan untuk state-ist atau rasisme atau apa jadahla segalanya entah tetiba semangat nasioanalisme datang balik dalam diri [sebelum ni tak pernah sedar atau tahu pun ada semangat nasioanlisme dalam diri] al maklumlah mentang mentang baru belajar sejarah tingkat5 loserr saiko anak ayam lucah. Time tu jugak diorang lah yang tak puas hati buat konfrontasi sini sana pasal penubuhan Malaysia. "apa kau ingat kau bagus ke indone-sia?" walau apa pun bak kata orang politikus Malaysia, demonsterasi tu semua dibayar oleh orang kita sendiri sebab nak burukkan kerajaan nak burukkan Malaysia.ok ok enoying dah masuk politiksuxx dah .no more talk about thiss .-_- last word tolong la Indonesia faham Malaysia. kami tak curik budaya la.itu lahir atau datangnya daripada sebatiandarah keturunan keluarga nenek moyang kami dulu dulu la eh eh terasa penulis yang berdarahkan melayu-acheh -.-' kalau nak jelas rujuk sini. [baca komentar no 2].sekali lagi kenyataan murahan diatas hanyalah berunsurkan pendapat peribadi semata no more nanti jadi isu negara .takut makkk turun naik mahkamah hahahhaah :DD


tengok lihat apa yang diorang dah buat?kita malaysia hanya berdiam?

itu la Malaysia.baik sangattt ,kan?

insaflah.


wat a primitif thinking?-___- dah nama pun batikk.mestilah sama.takkan nak corak moden kot -.-


Apa apa pun aku bangga jadi rakyat Malaysia.kaya.Harmoni.ber'padu'.DAN Merdeka tahun ni yang ke berapa errrrr japp//ke 53 rasanya kan?? :D

.
Alhamdulillah sekarang hidup dah tenang balik terimakasih kawan sya fasya azliyana yang faham tentang kondisi aku yang tak keruan sebelum ni.Lepas ni aku dah taknak dah sedihsedih walaupun hakikatnya perkara tu memang menyedihkan.gedikklucah porn ciken son.gahah :'D Kita ada perasaan elok switch 'off' kan je mode dia.kalau 'ON' kan sakit hati berseteru tak tentu pasal je heh .

"ohh mengidamnya nak main mercun bolanagaketupatkabaid semua tapi takut putus jari buta mata macam dekat
dalam tivisutkabar tu.main mercun pop pop la gamaknyaaa/baling pun meletup jugak. "Poooop!" "-sedih T.T

"harini buka luar mungkin yeayyyyyy !!"
betul telahan aku sangkaan aku setannnn di bulan ramdhan belum digari.[dulu masa kecik kecik selalu ingat setan digari masa puasa dari subuh sampai maghrib,so malam d
ia ada lah.sekarang sebaliknya.setan digari sepanjang bulan ramadhan.betapa hina dangkalnya ceteknya ilmu agama aku kecik kecik darjah 1 2 3 4 .-.-]

"apa la orang ni.lepas makan terus la balik.nak tercongok situ sampai sahur pun tak habis "-ayah "sebelum buka pose,order macam macam makan 3 orang je,lepas berbuk
a nahhhhh kau semua lauk tak habis.kan aku cakap setan tak terkurung lagi" "terjumpa pulak alia budak arif ehem ehem dengan fy rahman budak akaunzzzz makan dekat tempat yang sama.suratan atau kebetulan hikhik.dulu dah jumpa sekali dekat subang perdanaaazz kita ada chemistryy laaaa [?] " -hahahahahaa

"tak booking,tak apa apa pun.sampai sampai terus ada tempat duduk.bestnyaaaa."moral:: jangan makan kalau kenyang -.-

Thursday, August 26, 2010

17 ramadhan .

kenapakaubaca.[?] "mari menghayati kali ini bersama cikgu NorHayati.-_-" -H.A orang zaman sekarang ni riak ujub takbur sampai ke hujung rambut [termasuk aku jugak.siapalah kita]."eh esok cuti maulud ke?" "eh esok cuti raya kan?" "eh esok cuti maal hijrah ke eh?" "eh esok cuti nuzul quran ke?" dangkalss minda zaman masyarakat jahiliah kembali lagi tapi versi moden. sedihsadissudah.kenapa dalam minda tu dah set ingat cuti je?tak pernah ke nak teringat apa disebalik peristiwa cuti tersebut.tak pernah nak ingat umat kaum terdahulu berpayah jerih meluaskan syiar,melabuhkan usaha dansebagainya bagi menegakkan agama kita.. AKU bukan nak mengata orang lain hakikatnya aku jugak ibarat orang yang kosong ilmu,dahagakan ilmu tapi ilmu tak sampai lagi.kita sama sama menginsafi mudah mudahan disimbahi ilmu yang bakal mendatang.wallahualam.


post epxress untuk di kongsi : :')
Nuzul al-Quran dan Lailatul Qadar

Nuzul Al-Quran


Peristiwa nuzul al-Quran menjadi satu rakaman sejarah dalam kehidupan Nabi SAW hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada kita hari ini.
Peristiwa Nuzul al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhamad SAW. Perkataan ‘Nuzul’ bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran. ‘Al-Quran’ bererti bacaan atau himpunan. Di dalamnya terhimpun ayat yang menjelaskan pelbagai perkara meliputi soal tauhid, ibadat, jinayat, muamalat, sains, teknologi dan sebagainya. Kalimah al-Quran, sering dicantumkan dengan rangkai kata ‘al-Quran mukjizat akhir zaman’ atau ‘al-Quran yang mempunyai mukjizat’. Malah inilah sebenarnya kelebihan al-Quran tidak ada satu perkara pun yang dicuaikan atau tertinggal di dalam al-Quran. Dengan lain perkataan segalanya terdapat di dalam al-Quran.

Firman Allah:
Dan tidak seekor pun binatang yang melata di bumi, dan tidak seekor pun burung yang terbang dengan kedua sayapnya, melainkan mereka umat-umat seperti kamu. Tiada Kami tinggalkan sesuatu pun di dalam kitab Al-Quran ini; kemudian mereka semuanya akan dihimpunkan kepada Tuhan mereka (untuk dihisab dan menerima balasan). (Al-An’am:38) al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.


Dalam sejarah kehidupan Nabi SAW ayat al-Quran yang mula-mula diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad SAW melalui perantaraan malaikat Jibrail ialah lima ayat pertama daripada surah Al-‘Alaq. maksudnya:
”Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhan mu yang menciptakan (sekalian makhluk), Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhan mu Yang Maha Pemurah, -Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, -Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya.” (al-‘alaq:1-5) Hubungan Lailatul Qadar dan Nuzul al-Quran Lailatul Qadar pula ialah suatu malam pada bulan Ramadhan yang begitu istimewa sekali fadilatnya. Malam al-Qadar adalah suatu malam yang biasanya berlaku pada 10 akhir Ramadhan dan amalan pada malam itu lebih baik baik dari 1000 bulan.


Apakah kaitannya malam al-Qadar dengan nuzul al-Quran? Sebenarnya al-Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah SAW di antaranya firman Allah SWT Maksudnya: Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar, Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut); Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar! (al-Qadar:1-5)


Mengikut satu pandangan, ayat ini diturunkan berdasarkan satu riwayat dari Ali bin Aurah, pada satu hari Rasulullah SAW telah menyebut 4 orang Bani Israel yang telah beribadah kepada Allah selama 80 tahun. Mereka sedikit pun tidak derhaka kepada Allah, lalu para sahabat kagum dengan perbuatan mereka itu. Jibril datang memberitahu kepada Rasulullah SAW menyatakan bahawa Allah SWT menurunkan yang lebih baik dari amalan mereka. Jibril pun membaca surah al-Qadar dan Jibril berkata kepada Rasulullah ayat ini lebih baik daripada apa yang engkau kagumkan ini menjadikan Rasulullah SAW dan para sahabat amat gembira. Dalam hadis yang lain Aishah juga meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda bersedialah dengan bersungguh-sungguh untuk menemui malam Lailatul qadar pada malam-malam yang ganjil dalam 10 malam yang akhir daripada bulan Ramadhan.
Selamat Menghayati Nuzul Quran & Mencari Lailatul Qadar.

sem[s]inar : VS pe-ragbi eat burncorn








kenapakaubaca.[?]
"dah puas pergi seminar.semuanya klisey dan boooooooooriinkk .Janji kita ada hari yang best hari ni."-H.A

bila cakap pasal seminar,aku dah terkena batang hidung dah .insaf sumpah insaf lepas tu taknak dah dengar perkataan seminar sampailah ke hari ini aku dengar balik perkataan seminar.dangkalzzzzzsax.-_- sumpah aku tak berminat dengan apa apa mana mana seminar yang menjanjikan janji janji hipokrit serta palsu dusta asi kurafat syirik murtad riddah semua heh -.- penipuu seminar penipuu. [apa kes?] mana taknya masa bulan berapa tah dulu tapi satu masa dulu la dalam 2 3 bulan yang lepas entah si pa*** mana tah datang sekolah buat ceramah sogok kitaorang dengan kata kata mulus lagi bergula tentang nak dapat BM A+ kononnya tapiiii sedemikian habuk pun tarak,kuman pun tarakkk yang ada hanya lah zero telor ayam .[harap harap kau tak baca sumpahan orang minyak aku ni,nanti kau lagi kena santau hidup hidup tak pun aku yang mati kena saman ] dah penat dah tulis pasal seminar BM lepas .rujuk sini..lepas ni insaf dah tak mo dan takkan sesekali menjejakkan kaki pergi gahaha. ****************
Then benda benda setan ni terjadi lagi hari ni tapi hari ni lagi lagi ok even 100xkali ok la walaupun sama je 2x5 sebenarnya.hari ni ada seminar sejarah yang gurhhh ,yang dia tak sentuh pun pasal sejarah.yang asik pokpek pokpek sama macam dalam kertas.yang klise setiap seminar suruh isik borang acah acah kita nak masuk U diorang.yang setiap kali seminar mesti ada orang yang SS lagi saiko.yang bila time ada seminar je,mesti ayamsss ayamss aktif akan mulakan operasi kutip dosa kutuk caci keji sini sana gelak sampai menangis nangis sebab [kadangkadang] terlaluu sedih kat penceramah tu.dia ala ala cikguu tuuuuttt la hehe tapi best sumpahhss best tak sesia pergi kankankankan.trimass cikgu siti :')MULA mula lagi dah dengar bebelan dari cina mana tah tntang koleg tu.macam tak paham sepatah haram pun ."ok this is for ur scolarsip...balablalaba sport balablaba academic and etc etc balbalab" [aku dengar perkataan ni je dari apa yang dia bebel banyak saiko nak mampuss tu sebab memang tak tau dia cakap apa.lama pulak tu .cakap sampai sejam.heh .adat la.itu U dia sukalah dia nak buat apa heh -.- ."bestnya naik bas sekali lagi tapi kali ini preee of cas aw aw aw tak sesia dapat markah elok untuk pertengahan sejarah hari tu heuhuee" "dia buat apa tu??lawak ke?apsal sedihh nak mampus?"--- kata kata seorang yang tak dapat ilmu hari ni. "ha jagung bakar??" kau nak kena atau mesti kena panah petir kan lepas tu sebab dah tau jagung bakar tu adalah pembaca doa rasmi pagi tadi.kejamnya kita. maaf maaf. :') Sekali lagi niat ke sana bukan nak belajar eh tak, nak belajar sebenarnya tapi ternampak pulak awexss hot hot sials.cantiknyaaa ada yang pior cina ada yang pura pura cina padahal melayu heh."oh dia melayu islam ke??tadah tangan rupanya time baca doa.ingatkan cina" -__- pelik la tapi nasib cantik.YANG amoi lain tak payah habaq la kalau ada hazeem atau sekutu sekutu setan seumpamanya,mesti habis dewan tu penuh dengan kelam dosa segala kejahatan gahahaah [jahatnya mulut bulan ramadhan ni.].KBU takda la sebesar namanya pusing pusing sini sana jumpa muka tak guna kau balik,jalan jalan sikit je dah tembus ni.jalan sikit naik atas jumpa dewan. tapi bila tadi tengok pelan atau rumah mainan kat tengah tengah hall tadi memang kelakar gila.orang tu a.k.a cina yang pokpek pokpek lama gila tu datang terus explain mengenai fasa pembinaan kolej tu [ok apa masalah?] kitaorang tak tanya pun dia terus explain.wahh tahniah! bagus bagus ailikeee.
LEPAS beberapa jam menempuh dugaan yang tak diduga yang tak dijemput atau mahukan [seminar] akhirnya kitaorang balik.sempat jugak buat taik mata kejap dalam bas.nikmatnya dapat tidor 15minit. teheeee...sampai sekolah dapat result kimiafiziksaxx yang macam celaka. permisi.
*gambar gambar nanti ek aplod.tak bawak phone la.semua dekat si azluyuna konvent. papaiis.

Wednesday, August 25, 2010

deaktivet cara murahan

kenapakaubaca.[?]
"akan kembali lah.muka aku tak online FB?? jangan harap la "-H.A

need to be away for a while.banyak sangat dugaan datang pergi banyak emo saiko datang pergi . banyak drama sebabak datang dan pergi.Biar emosaiko stabil tahap normal then kita hidup dengan life yang baharu kan :')
dalang sebenar adalah muka buku?anda setuju?ke pura pura setuju?ceh
*blog tetap jalan*
Bukan nak kondem atau nak bagi nasihat kononnya,terbaca pulak post sally atikah pasal hazeem roslan.aww aww aku pun memahaminya perasaan hazeem bila cintanya ditolak mentah mentah sikit pun tak masak walapun seinci. kihkih [ni hiperbola yang kurang melampau] sebab aku pun pernah.siapa tak sakit hati,siapa tak emo saiko 24jam sehari semalam seminggu berbulan lama heh.nak kena penampo? memang .betul. benar. hanya kata kata dapat mengubat perasaan yang tiada galang [cinta kirana?] gantinya. kan kan? :') DAH la tu jangan bersedih jangan berdalih jangan jadi murahan weh.lelaki kena ego dekat perempuan. pernah dengar tak bidalan/perumpamaan/kata kata hikmat "bunga bukan sekuntum" [ni peribahasa doi]. "seseorang sumpah akan terasa kerugian bila dia sendiri menolak cinta dari orang lain tau tak?" then kalau kau frust sangat kau mengarut je mngumpat ke fitnah pun boleh jugak terhadap sesiapa yang dibengangkan.setel zz:) dan sekali lagi.tak mudah nak kata cacikeji macam tu kan kan kan sebab perasaan sayangg emosaxx dah menebal dalam sanubari luhur kita kan kan kan.tapi walau apa apa pun kawan,kau tetap harus wajib bilaghunnah lupakan perempuan asing saiko tu agar diri kau tak terus down dihambat perasaan yang boleh atau memungkinkan menjadi faktor untuk kau terus mati atau terus gilaaaa ngeh ngeh ngeh.kau tau kenapa aku cakap macam tu?sebab sekarang aku tengah GILA memikirkan apa yang berlaku walhal aku sendiri pun tak tau apa yang berlaku dalam hidup aku heh [?] "saiko saiko"
"Dah sekarang kau boleh hidup tenang sebab aku takkan tulis pasal kau.kita ok kan [?]"

Tuesday, August 24, 2010

malam menaip


the best ever and ever never
great partai meh?

koya :)

Terbaik dari yang terbaik
kenapakaubaca.[?]
"sengaja letak gambar lama kasi nostal sikit"-H.A


Bila sebut pasal kawan lama yang terlalu dirindui,heh aku baru je mesej mesej dengan orang juah nun di Perak sana.haha weh rindunyaaa dengan kau! walaupun dan berbelasratuspuluh kali cakap rindu,aku still rindu wahah.bila nak datang KD.Banyak sangat nak tanya sampai terlupa apa nak tanya.gigi besi dah bukak?kau dah kurus ke weh?makin cantik ke aku tengok? [apa punya soalan la ni] dah kawin ke belum?kau curang eh dengan aku?berani curanggsssss gahahahah -.-' ok enoying. sayang rindu kau beriburatus kali
"mungkin orang jauh lagi faham diri aku daripada orang yang dekatnya se-ela [bukan ella sekuntum mawar merah bebeh ] -.-' " Terus menerus tenang fikiran dan aku senyum simpul sampai ke telinga sampai ke rambut belakang bertembung dekat pinggang dan akhirnya sampai ke kaki ngeh ngeh ngeh -.- sumpahssax malam ni takde mood menulis sebab terlalu gembira . malas nak nulis. nak nulis cerita ni je kah kah kah.

"eh kau tak lali ke tengok jalan cerita sinetron indonesia ha ha ha?? aku dah lali la" akibat tertaksub + tertengok cerita cinta kirana selepas habisnya benci bilang cinta.mana dimas? mana maknya dimas? ok saiko saiko. uhhh mak aii TRIAL lagi sikit hari je.apa tu?? kuih raya ke? ke baju raya baru? ceh lupakan la.masih ada masa..[ayat nak sejukkan hati] dah la merepek pun takde guna dah malam nak mandi bersihkan badan.muahahah byeee

Diaprosa kawan.

kenapakaubaca.[?]
" kawan suka,dia suka,kawan sedih dia suka"-H.A

Dan salah aku jugak ,aku yang mulakan semua ni tapi aku sakit hati.aku punya perasaan dirobek dikopak sesuka hati kau? siapa tak marah weh?aku rasa anak ayam dekat luar sana pun marah kalau kobis dia habis di makan anai anai [apa masalah?] tapi yela masing masing ada sikap klisey,yang kononnya sikap ini melambangkan maruah kita,maruah diri,maruah perasaan,kononya perasaan tak bisa,tak boleh,atau memang jauh sekali untuk dilukakan, haih .yang aku bercakap pasal ego.aku admit diri aku penuh ego sini sana kalah panas terik mentari dekat gurun sahara.Ego aku lebih kuah dari sudu, lebih hitam dari putih,lebih garam dari gula.itu la ego aku.aku tak dapat nak gambarkan ego aku macamana.ego aku suxxx.egolah yang buat semua semua ni berlaku.adegan menacing,adegan tarik muka,adegan asingkan diri,adegan pura pura gembira depan orang yang dibenci. etc etc etc too many keadaan yang dapat membuktikan diri kita [ini] ego tak bertempat. kita? akulah.aku sedar aku ni siapa. tapi aku tak kisah la.Bagi aku,orang lain tiada hak nak buat keputusan dalam hidup aku sedangkan hidup diorang lagi terkontang kanting dari aku,lagi tiada hala tuju masa depan semua.JANGAN menilai buku dari kulitnya,JANGAN menilai orang dari fizikalnya.JANGAN anggap diri dah cukup sempurna untuk mengherdik orang lain,JANGAN anggap diri tu dah cukup sempurna untuk cacikataapa sahaja kat semua orang sedangkan hakikatnya ada orang berpuluhtrilionbilion kali sempurna dari kau. [ini bukan untuk orang perseorangan,ini untuk semua].DAN hakikatnya ego ini lah yang memuatkan hati aku disaxxxxkan di pecahkan macam kaca yang berderai jatuh ke lantai ,sakitnya.Tuhan saja yang tahu.AKU menderita sampai demam fikir apa aku buat ni betul ke tak?salah ke aku buat ni?SALAH ke aku buat semua ni untuk diri aku?BENARKAH orang lain boleh berbuat sesuka hati mak dia kat diri kita? BUKAN untuk menagih simpati atau mendapatkan belaskasihan,tapi aku kena hidupkan balik tiang HAK aku ,hak diri aku sebagai seorang manusia yang ada perasaan .[zahirnya]
"DAN kau tak pernah fikir apa orang kata kat diri kau" DAN kalau ini lah jalan penyelesaiannya,aku redha terputus kawan atau kawan jugak tapi bukan macam dulu :/.Aku rasa aku tak rugi apa apa kot kalau hilang ke putus ke semua apa apa lah,aku nak hidup tenang balik,aku nak gembira always 24 jam.aku takde awek,aku takde orang nak dengar perasaan kalau terbuku 245inci ni.aku nak luahkan dekat sapa? "aku tak pernah nak mintak apa apa kat kau,malah aku tolong je kalau kau nak.tapi kalau aku mintak tolong sikit..berdalihh " "pernah aku lukakan hati,kutuk hina caci keji?cmon la .kalau ada pun itu hanya gurauan jerin" PERSETANKAN la kau nak cakap apa,mungkin sekarang kau belum tahu,dan aku taknak pun sesekali kau tahu.biarlah aku jauhkan diri merempat tiada teman [?] heh. so klisee ayat ayat mintak sepak kat atas ni. permisi.

Sunday, August 22, 2010

Diari Ramadhan 'Ayam & Kob**'


the suci one.
puan RAW ,adeila & Miss ON
best kan awok?


poyo koya bebeno muka
esah pegang apa tu?tak takut badi?
best kan kan kan?
sayang semua
happy family :)
sebelum makan dan menyundal.

kenapakaubaca.[?] "aku tak mintak kau nak kawan dengan aku weh.aku cuma nak mintak kau hormat je orang lain supaya diorang semua takkan jadi seperti aku."-H.A

menulis dengan zero perasaan memang tak syok.saya tengah zero perasaan sekarang.

zahidah zailan berkaTa "konflik."
(aku setuju sangat)

Maaflah.kalau nak cerita pasal sakit hati,hati aku sakit,atau hati aku disakit atau yang menyakitkan hati aku atau atau atau memang banyak.2010 penuh dugaan emosaiko semua.padanlah post aku kali ni penuh emosaikoo sebab perasaan aku ditiris hiris walaupun hamba hamba Allah semua tak perasan.terima kasih la weh.cepat la SPM cepat la habis sekolah supaya aku takkan pernah sesekali tengok muka kau lagi walaupun seinci walaupun sedepa walaupun di facebook.Aku tak heran la setakat orang type macam kau sumpahhsaxxx berlambak kat pasaran cuma orang yang bodoh nak dengan tak nak kawan je dengan kau. Aku dekat sini bukan nak berungut apatahlagi berpublisitikan murahan hanya semata mata nak cerita pasal kau sebab kau takkan pernah tahu [kata lain kau takkan perasaan sebab kau rasa kau bagus].... apa yang kau dah buat beb. Pergi mampuss la. --END--

"aku pun tak tau kenapa aku gilaaaaaaaaaaa terasa hati dekat kau..kau nak cakap apa cakap la"
**
ni dah langgar la prinsip aku.-_- ok persetankan pedulikan la,aku tak rugi apa apa pun.mungkin suatu ketika dulu aku terasa kehilangan kau,sekarang tak lagi dah.malas dah fikir.heuheu oh cerita pendek [cerpen] dia bermula pada hari rabu hari tu.Adegan crita versi kobis dan ayam kihkihkih :D "eh mcd ke pizza ke kfc?" "ala tempat tu klisei la.tiap tiap tahun tempat sama" "oh then kat mana?" "kat padang kota nak?kat jom santai blablablaalbalbababaa JCM balablablalala vucuda dsb"
"ok set" yang ayam excited,yang kobis? blurrr sepatah haram tak faham pegang buku dan hanya jadi pak turut semata.tiada kuasa untuk membantah sebab kuasa veto dipegang oleh mak mak dan bapak bapak ayam sekalian.-_- jengkelhinaasaxx. "eh kau tak ajak cikgu ni ke cikgu tu cikguu tuuttt ke nanti kang tacing kang ?" persetanzkan..hihihi. MALUNYA MALUNYA sebenarnya join dengan ayam + kobis 20% hari tu malunyaaaaaaaa tak tau nak letak mana muka letak dalam poket ,poket kecik. letak dalam tanah nanti mati. nak letak mana?? YA Allah .sumpah maluu kalau ada petir time tu,mesti semua dah kena panah petir kan lagi lagi bila makan dekat luar restoran. -_- perangai kalah budak kecik umur 7 tahun.eh tak,umur 7 tahun pun dah normal punya perangai.ni kalah budak kecik 4 tahun yang hungga hungga lompat lompat sini sana macam gurhhh,dan dibandingkan dengan perangai abnormal juak juak dan puak puak 'ayam' berumur 13tahun lebih tua dari mereka. "hari tu orang pandang slekkkkk je" peduli apa kan?ini ahun terakhir kita mesti beri satu makna yang mesti diingati sampai bila bila .:')) doi apa guna facebook semua?etlis kalau kau dah umur 4o tahun nanti kau boleh log in FB tengok tengok balik gambar gambar lama awwwwuuwwuw melainkan kalau kau kena parkinson bila dah tuh habis haha. "terfikir jugak aku time tu,kenapa kita makan situ?dah tau semua macam ikan pirana.haih " :D "ala duduk luar.doa doakan la tak hujan,kalau hujan,memang la itu 'tulah' dan sumpahan kelas aktif"".. yang tak putus putus malang selepas tak laku koko day disusuli kehilang vcam. :'( MALANGZZZZ. Tapi terima kasih kawan kawan sebab menceriakan hari kita semua.HOPE tahun depan boleh la reunion balik kan?itu pun kalau ingat kawan la -_- Dah habis makan macam biaa nanti -.- ok enoying.dangkalzz. eh apa ni aku cakap apa?sori termerepek kejap ."sekarang gila addicted dekat lagu parachute cheryl cole ,memang layan ja lagu dia kan kan." [tipu je.nanti lagu ni dah basi dah tak layan dah]. OMGG bila dah sampai JCM tengok semua dah sampai dekat meja bulat.heh meja bulat? nak meja petak.boleh tariktolakubah sesuka hati.klisey la.kan dah sempit.kan dah tak tau nak tolak sapa sampai jatuh.kan dah kena makan macam tersepit sepit terkepit kepit kan dah sakit pinggang muahahah. belum berbuka lagi tengok lauk dahhabis OMGG. habis makan, sesi menyundal sini sana sampai abang waiter tu tak senang bontot asik kehulur kehilir tengok kita orang dalam erti kata lain,dia nak halau kita orang suruh balik rumah cepat cepat buat amal ibadat. ni tak,mengangkang kat sana sampai pukul 9.orang yang makan buffet kat dalam restoran tu pun tau balik bila dah habis makan. heh.-.- Aku tahu ada jugak orang yang menyumpah nyumpah kitaorang dalam hati sambil ber-kata "ehh beruksssss beruksss [bukan amirul bob] mana ni yang datang bertandang kat restoran ibarat "rusa masuk kampung ni?" . itu la aktif. heh.tak cukup dengan penyundalan terhebat dekat JCM,tak cukup buat dosa kering ,tak cukup nak memperpenatkan diri, ada ke giza ada ke mcd.aku ke mcd. yang ke giza sayonaraaa bebehhh..aku tak tau cerita korang kat sana. "eja kobis camne? kubis ke kobis? kalau tulis karangan berkisar tentang kobis/kubis mati aku kena tolak ejaan markah". OMGG tak boleh nya lupa macamana aku dihimpit oleh kaki kaki busuk [hahah gurau] sepak sepak aku.tau la aku ni hina balbal dangkal balbalblablablaba.sumpahhh hinaa duduk dekat lantai kereta.tu la kau siapa suruh nak jadi sardin sangat.ni dah betul betul sardin ni. naik 5 orang kat belakang tak ke macam celaka dan mengundang maut kalau terbabas atau pintu terbukak? atau ada orang sengaja yang nak bukak pintu tak ke tak ke tak ke?mati aku tak kawin lagi. trimasmaaf miss ON .harap kita semua tak simpan apa apa dalam hati ehehehehe. "lepak mekdi sempat beli aiskim je" maaf kawan aku terpaksa balik awal nak hantar pilot.sorii,memang aku nak join pun dengan korang tapi nak buat macamana.ada banyak hal.haih takmo aku bukak.
Kalau kita buat calculasi dekat sini kan.kita dah rugi lebih Rm150 kan?
duit koko + duit kelas + duit pearl kononya [RM150]= RM298 + RM150 [jap 5 min carik kalkulator jap]....=ada Rm448 cmtu.
RM 448 - RM310= RM138. sikitnyaa.
tula tula kan dah termembazir dengan banyak hikhikhik. petanda malang lagi ke??auwuwuwwuwuwu wallahualam
**
Aku sekarang tengah cuba nak lupakan tentang perkara perkara yang menyakitkan ni.aku nak masaaaaaaaa aku nak masa dan ruang. ignore je aku ok kalau rasa diri aku ni membebankan,menyampahkan.sekian.etlis kau jujur pada diri bukan munafikhipokrit asi serta terlebih ego. bye bye :D
"One thing you will probably remember well is any time you forgive and forget."

Friday, August 20, 2010

sama nama.


kenapakaubaca.[?]
"hebatkan kau ,masih boleh buat hati aku sakit duhh"-H.A
posting akan menyusul.ok dan menyusul dah ni.


[gambar di atas dirujuki]. kalau nak tau aku marah sangat dengan gambar kat atas tu puih puih taik hidung kelatmanismasintawarpahit cis -.-'.kenapa kenapa nama aku hina sangat ke? heh .jerin sama dengan atau boleh diibaratkan dengan anak biri biri?? tak ke hina macam lucah anak ayam.Dasarwarsa kini gooooooogle translate alih bahasa dari Latvian to melayu memang tak boleh pakai.ROSAK kott translator tu..tu yang terkeluar anak biri biri tu..aah.itu memang satu penghinaan cara halus bagi diri aku .ceh -.-. kalau boleh saman dah lama aku saman balablablabalb [ok stop jerin daripada merapu tak tentu pasal]. hehe. DANNNN akhirnya penderitaan pra-percubaan SPM kononnya seperti percubaan tapi semua macam hhhhhhhhaaaaampehhsax lucah anak ayam semuanya,ada yang senang,ada yang susah macam haram jadeeeeh. -_- .tapi tapi tapi persetanzzkan semua tu,penat lelah dugaan cabaran minggu ni dah habis rasa lega je.petang petang dan malam malam tak payah bukak buku tunjuk rajin lagi dah heh.result sama je..sumpah kufur kufur riak riak -.-.


"mak pesan jangan main dengan kupur kupur ni.bahaya.nanti kena makan dek kufur ni.main kapur boleh "-.- LEPAS ni,lepas raya masak la.naik sekolah terus trial lucah macam ayam.dah la tak prepare apa apa lagi ni,lagi saiko otak aku nanti.takpe takpe kita persetanzzkan sekali lagi semua tu.yang penting rayaaa hihhiih yang penting duit raya yang penting ada bau duit baru duit raya hihihiihhhh ..[teruknya aku,iangat duittt je] kan kan?
zaman milenium kini,anak anak muda bersikap boros.BINCANGKAN peranan bagaimana untuk berbelanja boros.Panjang karangan hendaklah lebih 1200 patah kata.
nasiblah kita aku tak boros hihihi :D

"eleh setakat kau punya ego aku tak pedulik la..tapi aku pedulik kot." ---- buat tambah dosa je kan aku kutuk benci kau,kau jugak dapat pahala.tapi itulah kehidupan :')



omggg maaf encik asyraf abdul rahim atau encik A.A.R tujuan saya post ni bukan untuk memplagiat anda punya posting.ini hanyalah suratan atau kebetulan sahaja hikhik..oh,tadi ada ulangan kot cerita lagendabudaksetan bukan motor lagendaaa u know,ok ok ,awuuuuwuwuwuwuuuu gila cantik potograpi dia kan?eh eh photogenik eh?potogedik eh ?apa apa? peduli kan la.tapi aku sumpah tertarik dengan cerita tu pada awalnya.kemere angle dia,lagu da,bekgraund musik dia dan watever n ever.lepas 30min tengok.gurhhh.dalam hati aku cakap,
"better aku kira garam je" baca buku novel dia lagi sedapkan aww form 2 aku dah habiskan setebal ms berapa ratus helai tah aku habiskan dalam sebulan.gila cinta punya pasal hiihih :D

**
tadi lepak rfm join buka puasa tapi aku minum je hihih :D
"awak cantik hari ni." kan kan? siapa terasa?dia makan cili ke lada benggala ? ala semua cantik la tadi kan kan kan kan?? [ayat kliseyy] hihi :D terpegang pulak buku rujkan addmath.paling aku anti sampai kini.selalu sangat sebut "menyesalllllnya tak drop masa isi borang dulu" .mesin masa mana??.eh tak yah la.aku perlu tunjukkan aku boleh buat.senang je..ADDMATH??apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan korek pasir kat pantai.kalau nak dibandingkan dengan ulat gonggok yang mengalami demam kepialu semua.apalah sangat kalau nak dibandingkan denga air sirap dan nasi ayam yang diperhidangkan pada waktu tngahri di bulan ramadan -.-' ok ennoying.

OH tak sabarnya esok nak bukak puasa sesama macam setiap tahunnn tapi tahun ni agak agak sumpah macam bosannnn .kita tengok je la esok ok ke tak esok moody ke tak esok benci ke tak heh -.- harap harap ok la. nak tulis berjela tapi mata dah juling .ok salam. hihih..:D

"Only your real friends will tell you when your face is dirty."

Wednesday, August 18, 2010

kenostalgia-an

kenapakaubaca.[?]
"perlukah aku terhegeh hegeh pergi mintak maaf?maaflah.aku pun EGO wahahahahaa"-H.A

OMG eee tak sabarnye nak raya tak sabar nye nak shoping baju baru bau kedai tak sabarnye nak balik kampungg tak sabarnya nak bukak puasa dengan kelas a.k.a the pearl bukan kobiss kobis sekalian awuwuw.bila bila? jom la join [ajak tak ikhlas] -.-' dah letih jenuh dah cakap benda sama je tiap hari tipa detik ,tapi sumpah tak buhsan. klisey. apa aku nak merepek ni? sebenarnya takde apa pun aku nak merepek panjang cuma nak kongsi video lagu raya yang menjadi nostalgia dolu dolu aww.. tak sedar sedar nya diri aku ni.esok exam math dengan est ,dan kini masih boleh bercekerama [bukan carekarama tivi3],depan dajjal ni.ok sekarang aku declare yang kawan baik aku yang paling baik adalah dajjal.heh -.-' bukan manusia lagi dah.! manusia menyakitkan hati . puih puih puih.tak faham perasaan orang lain.main ikut suka je .[ok enoying berapa kali nak post emosaiko tak bertempat heh] cukup lah aku dah post lebih 5 posting pasal emosaiko ni gahahhaah :')

"sedar tak sedar dah 8 ramadhan kan?how cepat is masa now?:') takuttt "


1.Dendang perantau



NOSTALGIA lagu ni?ada ke kena mengena dengan aku heh?setahu aku,aku tak pernah merantau kat mana mana.apatah lagi pergi obesi ke apa ke yang sewaktu dengannya.pergi OU sesat pun menangis carik mak.ni apatah lagi nak merantau rantau ceh bunag karanzz jer.-.-' ok enyoing. tapi lagu ni layan kan kan kan?
tak layanzz? tipu..

2.selamat hari raya-sanisah huri



LAGU ni pun sedap.mula mula dah sedih sampai menangis terus banjir.belum dengar sampai habis lagi lagu ni kaakhahakha :D
"kini tiba masanya...."ok tak hapal lirik" hahaha -.-
lagu ni aku repeat repeat repeat sampai aku muntah darah opss [bukan pegnan u kno]..layannye..korang mesti kata aku gila kan?baru beberapa hari puasa dah kemaruk dengan lagu raya, aku rasa tahun ni aku..... [malas la cakap,nanti melawan kuasa tuhan pulak.harap harap tak arghh].

3.Sesuci lebaran-siti nurhaliza



LAGU ni pun ok jugak even artis baru yang nyanyi?baru?siti dah lama la,tapi lagu dia punn sedap je kita layan en?tak macam artis baru yang bajet lagu sedap.dengar berapa kali je dah tak laku."YANG LAMA TETAP DIHATI" makk aih.aku main suka je mengumpat buat dosa hari ni.PERSETANZZZkan la.blog aku suka aku la. heh -.-'

lagi?? aku penat sebenarnye ni nak mengopi paste code lagu tu.heh korang pergi carik sendiri la.kira baik la aku psot dekat sini kah kah kah .pergi je bukak youtube then taip ikut suka hati jiran sebelah rumah datuk kau punya pakcik -__-.
dah la dah lewat la nak tidorrzz dah la hujan bestnnyeeerh :D

Tuesday, August 17, 2010

kawan yang dianggap adik.abang


kenapakaubaca.[?]
"maafkan aku maafkan aku ye :'("-H.A

"lelah airmata aku mengalir sebelum ni,
amat bermakna,
baru aku tahu, aku mungkin menjadi punca segalanya
"maafkan aku kawan baik,
aku terpaksa buat macam ni
untuk jauhkan diri dari kau.
selama ni aku anggap kita adik beradik.
tapi...... (aku malas nak buka bicara)

"mungkin segala apa yang berlaku ,
mengajar kita semua.
betapa payahnya untuk mecari kawan
yang betul benar baik :')

"kata kata kau, buat aku
tak boleh terima semuanya
bukan aku tak boleh terima diri aku
hakikatnya,ayat kau sakit hati
tak fikir perasaan orang lain

"mungkin kau lelaki kau ego.

"lepas ni kita sekadar senyum sindir
cakap kosong dan berlalu. terimasih :')

terbaikla kawan dengan kau .




I can forgive, but I cannot forget, is only another way of saying, I will not forgive. Forgiveness ought to be like a cancelled note - torn in two, and burned up, so that it never can be shown against one.
There was an error in this gadget