Tuesday, August 24, 2010

Diaprosa kawan.

kenapakaubaca.[?]
" kawan suka,dia suka,kawan sedih dia suka"-H.A

Dan salah aku jugak ,aku yang mulakan semua ni tapi aku sakit hati.aku punya perasaan dirobek dikopak sesuka hati kau? siapa tak marah weh?aku rasa anak ayam dekat luar sana pun marah kalau kobis dia habis di makan anai anai [apa masalah?] tapi yela masing masing ada sikap klisey,yang kononnya sikap ini melambangkan maruah kita,maruah diri,maruah perasaan,kononya perasaan tak bisa,tak boleh,atau memang jauh sekali untuk dilukakan, haih .yang aku bercakap pasal ego.aku admit diri aku penuh ego sini sana kalah panas terik mentari dekat gurun sahara.Ego aku lebih kuah dari sudu, lebih hitam dari putih,lebih garam dari gula.itu la ego aku.aku tak dapat nak gambarkan ego aku macamana.ego aku suxxx.egolah yang buat semua semua ni berlaku.adegan menacing,adegan tarik muka,adegan asingkan diri,adegan pura pura gembira depan orang yang dibenci. etc etc etc too many keadaan yang dapat membuktikan diri kita [ini] ego tak bertempat. kita? akulah.aku sedar aku ni siapa. tapi aku tak kisah la.Bagi aku,orang lain tiada hak nak buat keputusan dalam hidup aku sedangkan hidup diorang lagi terkontang kanting dari aku,lagi tiada hala tuju masa depan semua.JANGAN menilai buku dari kulitnya,JANGAN menilai orang dari fizikalnya.JANGAN anggap diri dah cukup sempurna untuk mengherdik orang lain,JANGAN anggap diri tu dah cukup sempurna untuk cacikataapa sahaja kat semua orang sedangkan hakikatnya ada orang berpuluhtrilionbilion kali sempurna dari kau. [ini bukan untuk orang perseorangan,ini untuk semua].DAN hakikatnya ego ini lah yang memuatkan hati aku disaxxxxkan di pecahkan macam kaca yang berderai jatuh ke lantai ,sakitnya.Tuhan saja yang tahu.AKU menderita sampai demam fikir apa aku buat ni betul ke tak?salah ke aku buat ni?SALAH ke aku buat semua ni untuk diri aku?BENARKAH orang lain boleh berbuat sesuka hati mak dia kat diri kita? BUKAN untuk menagih simpati atau mendapatkan belaskasihan,tapi aku kena hidupkan balik tiang HAK aku ,hak diri aku sebagai seorang manusia yang ada perasaan .[zahirnya]
"DAN kau tak pernah fikir apa orang kata kat diri kau" DAN kalau ini lah jalan penyelesaiannya,aku redha terputus kawan atau kawan jugak tapi bukan macam dulu :/.Aku rasa aku tak rugi apa apa kot kalau hilang ke putus ke semua apa apa lah,aku nak hidup tenang balik,aku nak gembira always 24 jam.aku takde awek,aku takde orang nak dengar perasaan kalau terbuku 245inci ni.aku nak luahkan dekat sapa? "aku tak pernah nak mintak apa apa kat kau,malah aku tolong je kalau kau nak.tapi kalau aku mintak tolong sikit..berdalihh " "pernah aku lukakan hati,kutuk hina caci keji?cmon la .kalau ada pun itu hanya gurauan jerin" PERSETANKAN la kau nak cakap apa,mungkin sekarang kau belum tahu,dan aku taknak pun sesekali kau tahu.biarlah aku jauhkan diri merempat tiada teman [?] heh. so klisee ayat ayat mintak sepak kat atas ni. permisi.

3 comments:

ezral Sya said...

Hanya blog je la kan tempat luahkan perasaan? hina hidup. haha.

hesh papehal, i'm here kay weh? :)

hadzrinaqmal said...

tankss sya :')
aku pun taknak la merumitkan lagi keadaan buat masa sekarang ...
DAH2 takmo sedih2 wkaakaka

sally atikah said...

:'(

There was an error in this gadget