Sunday, August 15, 2010

epilog raya ramadhan

kenapakaubaca.[?]

*sama edisi dengan 5xtiverejects.blogspot.com *

epilog raya dan puasa.

EDISI PUASA

  • * kalau bangun sahur mesti liat nak mampus.kalau berbuka tu.fuhhhhhhhhhhhh!! laju aje dah ada kat depan makanan kan?
  • * kalau lepas berbuka pulak,mesti malas nak kemas pinggan etc etc cawan semua basuh ke kat sink sebab perut dah terkenyang sebab gelojoh macam orang tak pernah makan setahun.teruxx betul orang orang marcapada kini. [ke aku?]
  • * oh lebih teruk lagi ,[contoh aku] dah makan berbuka terus tidor sampai pukul 12 malam dan tahu je la maksudnya,terawih pun lesap -_-
  • * pergi bazar macam orang tak hingat dunia.nampak air kaler kaler semua nak beli padahl duit dalam poket/wallet seciput hanya untuk satu je. -.- same goes tu makanan jugak har har har nampak kuih ni tu ni u semua nak.walhal bila sampai rumah semua tak termakan sebab dan buncit minum air sampai terkojol sampai tak boleh masuk perut dah walaupun minum eno bagai nak rak.
  • * KUIH raya edisi ramadhan semua dah keluar dah.siap berkatelog berpin kuih raya,kononnya sample nak bagi orang tengok.tayang waktu waktu puasa pulak tu.nampak sangat tak sedap tapi cantik je -.-'
  • * perasan tak baru ramadhan 2 3 4 hari,iklan hari raya kat tivi tivi redio estro dvd vcd semua dah keluar.pantas betul orang kita buat duit cari duit .-.-'
  • * IKLAN semua tulis sale padahal harga sama ataupun ada yang buat tamak harga sama tapi dia doublekan harga tersebut dan tulis ada potongan 50%.tak ke kita kena tipu bulat bulat dasawarsa kini?
  • * PERHATIKAN mercun dah dum dam dumdam sini sana walaupun plis dah tak kasi main mercun.pedui hapa.mercun best!!! aailikee :) hehehe
  • * Tengok kereta kereta bedoza bedoza motor motor dekat masjid masjid berdekatan penuh gila sampai nak carik parking pun susssaaahsaxx ,cuba tengok bila dah 2 3 minggu nanti.boleh bilang pakai jari tangan kanan je mungkin -.-
  • * ada yang malas sangat nak bersahur,siap sahur pukul 12 tengahmalam lagi .cayalah
  • * kalau yang perempuan pulak boleh skip puasa sebab keuzuran?lelaki?ada yang uzur ke?nauzubllah hehehe :D
  • * bulan puasa ni baru la orang orang besar nak tayang muka derma sini sana kat anak yatim ke apa ke?bukannya tak elok. tapi kenapa baru kini??riak terang riak depan kamera mungkin haih -.-
  • * bulan puasa barulah hotel hotel semua nak cari sijil halal.sebelum ni haram ke? buffet tawarkan harga cekik nak mati tapi nasib boleh tambah tambah [kalau tak malu] ailikeeee :D
  • * PUASA meningkatkan pahala .


EDISI RAYA

  • * raya belum lagi tiba,perabot semua dah tukar.ni bagi sapa sapa yang suka sangat berhutang la kan kan?nak nunjuk nunjuk la katakan? hehehe
  • * Dasawarsa kini orang ramai beli baju raya last minet sebab ada sale hebat hbat kan?lagi lagi dekat jalan TAR dan uptown terdekat anda.kalau macam dekat gulatis ke jekil mesti harga tetap no kurang kurang -.-' koya bebeno
  • * Beli baju raya untuk lelaki baju melayu,perempua kebaya kurung [yang biasanya] ,tapi sehari je pakai.hilang rm100[budget harga baju] macam tu .lepas tu campak lemari simpan buat pekasam.hari kedua ketiga dan seterusnya kembali semua fesen ala barat :D
  • * ada juga yang ziarah kubur pada pagi syawal slepas solat hari raya aidiladha untuk yang telah pergi dahulu :') ALFATIHAH.
  • * menu utama tiap pagi raya mesti ada rendang,pulut kuning,dodol,lemang,wajik, mee,lontong nasi himpit dan air sirap sejuk ber ais. serta teh untuk minum pagi. bestnyaa :D
  • * kebanyakannya,orang nogori panggil mantai .*mantai = kacau dodol buat lemang.* pada sehari seblum hari raya :D
  • * hari pertama naik kereta pergi satu negeri dan negeri terdekat untuk menziarahi kaum saudara terdekat.
  • * BUDAK BUDAK pun jalankan misi diorang celuk duit raya dekat rumah rumah orang lain.tapi kebanyakkan rumah cakap , "sorii takde orang laah " akibat sebagai nak elak dari bagi duit raya kihkihkih :D
  • * mesti ada lawan lawan mercun dengan jiran sebelah kan kan kan??:D bestnyaa
  • * kalau raya mesti kampung penuh dengan kereta.satu family 2 3 4 buah kereta?bayangkan family saya ada 26 buah keluarga? tu belum kira semua balik raya lagi tu?
  • * ADEGAN wajib tonton setiap tahun salam sambil menangis pegang ampau ayahibu kasi mesti ada . :') indahnya.
  • * puasa 6 jangan lupa ? hikhikhik:D











No comments:

There was an error in this gadget