Monday, August 30, 2010

Justifikasi Merdeka Diri.






kenapakaubaca.[?]

"kita kena betul benar menghargai kemerdekaan negara sebab lepas ni susah kottt nak ambik balik.kena jajah senang la [?] "-H.A


perghh sax sax sax aku baru menulis karangan tentang remaja aktif berkokurikulum munafik hipokrit asi sebanyak 5helai mukabuku [facebook] ok enoying.tak la sebanyak 5 helai mukasurat kau bayangkannn langit tinggi ke rendah macam tu la ,terceruk aku spentkan 2jam je buat benda tu alih alih aku ke dajjal.blogspot pulak nak menaip pasal kemerdekaan [??] lah sangat -.- apa yang aku tahu pasal merdeka bebeh? yang aku tau dekat rumah ni hanya mengankang bukak tivi tengok tivi alih alih tivi tengok aku,pergi dapor makan minum memboyotkan perut [eh sekarang bulan ramadan,aku tengah cakap bukan bulan ramdhan],pergi mandi online 24jam tanpa henti dan lupa akan belajar semua blaalbaalabla apa aku buat? dah merdeka ke belum? aku belum merdeka kot aku masih ditanggung oleh ibu bapa lagi berapa tahun nak merdeka aku tak tau. ailikeee.. poyoinfomesen,aku bukan la hamba yang belum merdeka macam wajib dam zakat memerdekakan hamba sahaya .bukan tu -__- MERDEKA [kalau kau rajin baca lah,kalau enoying sila klik 'BACK' atau 'SHUTDOWN' terus] ni sebenarnya luas.macam macam tafsiran yang kita boleh buat mengenai merdeka ni kan ye tak ok tak [!] apa masalah?aku memang masalah menjak menjak ni ada wayar urat gall bladder putus kejap belum tersambung lagi -.- ok sambung.
  • nak cakap pasal merdeka konon padahal tak pandang diri sendiri yang sejak dari dulu belum merdeka. sejak dari darjah satu sampaiii la sekarang masih belum merdeka otak tepu baru belajar sikit ilmu dah tepu .dasar lucah melebih lampau kau jerin -.- YANG aku maksudkan pasal SPM [SIJIL PALING MUDAH] yang kita belum hadapinya lagi agak agak lagi 2 bulan beberapa kerat hari kot heh. SUSAH sangat ke spm? tengoklah nanti insyaAllah boleh buat yer wahai semua orang yang bakal duduk kat SPM kelak.hikhikhik.tengok tu? tak merdeka lagi kan kan?susah sebenarnya nak merdeka.
  • Kita belum merdeka lagi sebab mind kita masih dijajah oleh anasir lucah anak ayam seperti blogspot ni sendiri,facebukmukabuka,mespess segalajadah semua,twiitter formspring itu semua hasil karya barat yang mahu minda kita dijajah dulu then baru negara kita dijajah.mungkin benda ni makan masa tapi diorang pedulik apa kan? YANG kita ni [termasuk aku ke? aku rasa aku takde semua ni hauhauhahua] sungguh asyik melayan nafsu serakah main main main sampai mati -.- benda benda so-sial ni.
  • Sebenarnya pasal pakaian kita dah merdeka dah kan kan kalau tak merdeka mesti kita berbogellsss 25 jam [tambah sejam bagi nikmat] awuwuwuw bestnyaaa kan kan tapi entah mana tah budak budak zaman sekarang ni [termasuk aku lagi ke?] yang kufur nikmat hakikat segalajdah semua pakai baju main ala kadar,pakai kain perca langsir langsir yang lebih lebih pulak tu.ketat sini sana tapi sekali sekala biar kan la ye tak? hahaha tengok minda aku dijajah oleh setan sekarang walau dasar hakikatnya setan itu di gari [??!] apa maslaah?-.- kita masih ter-ikut bukan masih ter-ikut lagi dah.sedang dan selamanya akan terikut dengan budaya barat yang sooooo sekular lagi vernakular tu puih. tapi koolzzzzzz segala baju melayu kurung yang kita ada ni boleh simpan masuk kotak atau yang kreatip sangat tu pergi la upgrade potong jadik kain perca gubah macam baju baju tak cukup kain yang terhangat dipasaran kini sekian -.-
  • KALAU nak tengok orang dulu dengan sekarang orang dulu lagi teruk .opps yeke [?] maksud aku lepas je tranfomasi kita kena jajah dengan british pada awal dan akhir 1950-an,orang orang kita yang perempuan pakai skirt bebeh pakai baju ketat bebeh kita tak boleh salahkan evolusi bebeh sebab yang dah mengajar benda benda seumpama ini dah pun berlaku pada 5o tahun yang lepas bebeh.TIME mana tudung diorang aku tak tau bebeh sebab minda mereka masih di-JAJAH barat puna thingking bebeh time tu.ENTAH aku tak tau kuasa veto apa tah yang merasuk jiwa masyarakat untuk berevolusi pemakaian supaya beradap sopan tak kira masa dan tempat .sekali lagi evolusi berlaku pada 1980-an dan berlaku sekali lagi evolusi pemakaian korup budaya tak semenggah pada era 2000-an hingga kini.
  • KALAU nak ikutkan malam ni kita ada konsert sinisana di sekitar KL untuk 'menghayati' lah sangat budaya merdeka [walaupun aku jugak sambut suatu ketika dulu],tengok bunga api warna warni hungga hungga tengok semua kalau lagi tinggi lagi best,tengok artis artas berteriakan sini sana lagi lagi yang realiti mee segera [yeke?] tengok orang ramai turunnn ada ke ada ke habis tarawih pergi mana? SUATU persoalan yang mana malam ni je kita boleh tengok.tapi kan aku rasa tiadalah konsert.keraajan tak bagi buat sebab nak hormat tarawih dan bulan ramdhan.wah terharunya kan. bagus jugak untuk sesetengah waktu macam ni.takdelah setan berhempas pulas nka turun ke bumi hasut orang sini sana lagi kan heh -.-
  • DAH sentuh pasal isu sensitif tadi,kita sentuh isu buang anak tak bertempat.kenapa laa lepas lebih 50tahun merdeka isu ni masih lagi berlaku kan?tak sayang anak ke wehh? sedihsumpahsadisss.alamtanya kita kembalik balik ke zaman jahiliyah buang anak perempuan bakar hidup hidup jahil terhadap isteri anak semua.petanda akhir zaman [?] tapi sayang kan?MINDA orang muda kini memang dah jauh tersasar [aku pun cakap jugak kat diri aku.] kita semua .haih mungkin dah tiada jalan nak atasi yer? TUNGGU dan LIHAT? sumpah klise lagi membebankan adalah.
  • KITA merdeka yang 53 tapi negara yang masih dijajah,yang dulu merdeka sekarang dijajah pun masih ada rejim zionis segalajadah semua tu nak buat apa? KITA kebanyakan negara islam sepert afganistan,pakistan,palestine dsb masih lagi dihambat isu penjajahan dan kemiskinan.SEBAB apa? isk isk tengok je dekat pakistan sekarang banjir besar dekat palestine dijajah teruk kawkaw sumpah sax.dekat afganistan semua. NAK HARAPKAN MALAYSIA tak boleh [bukan tak boleh] sebab kita amalkan dasar berkecuali .kita pun kalau tengok dekat peta dunia seciput macam taik hidung amirul huga huga nak tolong negara yang lagi besar?tak pasal pasal hiroshima nagasaki datang balik lalu kene bom mampus MALAYSIA terus hilang dari peta dunia.
PADA mata kasarnya sumpah banyak gila aku nak kongsi pasal kemerdekaan ni .apa yang kita belum dapat?merdeka ke?apa yang kita dah dapat?merdeka jugak? apa yang belum atau nak dapat?merdka jugak? semua terletak pada prinsip hidup masing masing.kata kata MERDEKA semua terletak dalam hati diri nurani masing masing. ADAKAH KAU NAK letak M untuk malas E untuk ego R untuk robek D untuk dangkal E untuk enteng K untuk khayal A untuk abai. adakah kita nak diri diselaputi ni atau sebaliknya.kita sama sama eh menginsafi untuk apa merdeka kita kali ni dekat hati kita yang kecil tu selain hanya mampu bersuka ria melompat sini sana bila bunga api mercun terpancul.ADAkah kita puas dengan nikmat selama 53 tahun merdeka? *harap tiada apa sentimen di atas yang membuatkan diri anda semua terbakar*.






3 comments:

Asyraf Abdul Rahim said...

choi! aku baru nak keluar nak pergi sambut ambang merdeka ni.

Leanna Scarlet said...

ohhh ailikeee..ape ni jerin smua yg aku bru nk tulis kt blgo kau da tulis dlu,wek.haha.kopi pes bole ^^

hadzrinaqmal said...

azluyuna
:: kopi pes la..tapi ayat tak sesedap kau heh -__- haha

asyraf:: kat mana?ada ke?bukan dibatalkan ke seluruh negara?

There was an error in this gadget