Thursday, August 20, 2009

terima kasih Uztazah.

kenapakaubaca.
"kalau nak baca nota yang busan,banyakan imaginasi."-H.A

terima kasih uztzahh!!bukan apa.cuma nak kepastian.tapi........

ada jugak masa dulu dia bangkitkan perkara yang sama setiap kali ada plihanraya...Kenapa setiap kali pilhanraya jer?Adakah untuk memancing undi?atau memang benar2 dakwah.
itu yang saya musykilkan.Iya benar.jangan tengok ahli2 parti kerana setiap insan mengamalkan cara hidup masing2 samada berlandaskan islam,berpura2 islam tetapi mengingkari Allah SWT atau tidak langsung mengamalkan Islam.Dulu dia kata undi UMNO kafir,Undi PAS islam.bukankah kedua2 parti merupakan parti orang islam?yaa saya tahu bagaimana perbezaan ketara islam UMNO dan Islam PAS (mengikut hukum PAS la).[kenapa nak dibezakan?]dulu saya sanjung dan NIK aziz kerana perwatakan dia yang budi pekerti,lemah lembut,cara dia,pakaian dia.sejukk jee..sekarang dah kurang .sebab dia ULAMAK politik .

Dakwaan bahawa pengakuan dan sokongan kepada orang, pertubuhan atau parti tertentu diperlukan sebelum seseorang itu layak masuk syurga atau akan ke neraka adalah salah menurut ajaran Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan, Prof. Datuk Abdul Shukor Husin.
Beliau berkata, keputusan Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan telah menetapkan bahawa ketentuan seseorang Islam masuk syurga atau neraka adalah hak mutlak Allah s.w.t. berdasarkan kepada keimanan dan ketakwaan seseorang itu.
Katanya, keputusan itu telah diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja dalam Mesyuarat Raja-Raja Kali ke-188 pada Mac 2001 dan menambah bahawa Majlis Fatwa Kebangsaan telahpun membincangkan isu itu sejak tahun 2000 lagi.
“Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan juga berpendapat bahawa sesiapa sahaja yang mengajar atau menyebarkan pandangan atau fahaman seperti ini adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat dua hari lepas bahawa penyokong atau anggota UMNO tidak akan masuk syurga. - Bernama
sebaiknya beliau sebagai ulamak yang disegani tidak perlulah bercakap sebegitu kerana ianya menimbulkan pelbagai berprasangka buruk terhadap kalangan umat Islam.implikasinya mungkin boleh memudaratkan Islam itu sendiri.kita boleh lihat sekarang.ramai yang bertelagah.sepatutnya perkara ini tak elok dibangkitkan.dan dan kenapa bila tiba pilihanraya ja isu ini sentiasa di putar2kan?
Janganlah sesekali (wahai Muhammad) engkau terpedaya akan usaha gerakan orang-orang kafir dalam negeri (yang membawa keuntungan kepada mereka.)Surah Al-Imran 196
"kalau dah judi yg haram dihalalkan , org Islam pula yg jadi pengerusi kat genting highland tu. nak masuk syurga macamana? Kalau dah arak tu haram kenapa sampai dibenarkan buka kilang arak dua tiga dan menjadi pengeksport pula ketiga terbesar di asia tenggara. Nak masuk syurga macamana kalau dah najis dicampur dgn nasi. boleh makan ke? Di mana iman org UMNO?"
Dan saya pernah terbaca janji dan manisfesto pas jika mendapat pemerintahan diaorang akan menutup kilang tersebut.tapi tak tau lah pulak ape cerita sekarang kan.lagi hebat kemajuan minuman arak,pub2 dibawah pakatan rakyat.saya tak nak komen panjang2 sebab perkara ini panjang untuk diulas dan juga melibatkan maruah diri dan sebagainya heeeeeee..Ada juga perhimpunan haram macam kat KL tu semua yang berkumpul ada yang bertudung litup dan berkopiah.[mengikut maklumat.perhimpunan sebegini di dalangi oleh DAP,tetapi persoalan kenapa orang2 PAS yang lebih bersemangat??renungkanlah]Baring atas jalan.halang kereta Raja.INI kah islam yang dianjurkan PAS?saya rasa semua2 ini berlaku disebabkan ada petualang disebalik perkara tersebut.kenapa?sebab mahukan kuasa yang lebih tinggi lagi.Kisah Nik Aziz membenarkan islam dihina.exco PAS takut untuk melakukan amar makruf di selnagor,dan pelbagai lagi cerita yang kurang baik untuk didengar yang dilakukan PAS.PAS juga menasihati UMNO untuk tidak melakukan serangan perbadi dan fitnah.tetapi mereka juga melakukan perkara yang sama.kenapa isu ini tidak ditimbulkan oleh ahli parti mereka sendiri?Dimana pula iman PAS?Ini baru beberapa tahun memerintah..**sekadar pandangan
oklah terima kasih uztazah sebab beri ulasan panjang yang bermanfaat.mana yang baik saya gunakan..sekian harap isu ini diselesaikan dan umat islam di negara kita berpadu...amin!
“Empat sifat, siapa yang bersifat dengannya bererti ia seorang munafik yang nyata, dan siapa yang mempunyai salah satu dari sifat-sifat itu bererti ia mempunyai satu sifat munafik sehingga ia meninggalkan sifat itu iaitu : Apabila bercakap ia dusta, apabila berjanji ia mungkiri, apabila ia mematerikan perjanjian ia cabuli perjanjian itu dan apabila berbalah (bertengkar) ia sentiasa ingin menang.” (Riwayat oleh al’Syaikhan dari Ibn ‘Amr)
Ini juga komen orang kuat PAS sendiri...
"Ketika Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyatakan penyokong UMNO tidak layak masuk syurga, Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib pula mempunyai pandangan berbeza berhubung perkara itu.
Harun yang juga Pesuruhjaya Pas Terengganu berpendirian, peluang masuk syurga adalah urusan dan keizinan Allah dan ia tidak semestinya bergantung kepada mana-mana parti yang disertai.
Jelasnya, setahu beliau, umat Islam yang sentiasa mengamalkan kebaikan, bertakwa selain ikhlas dalam mematuhi segala ajaran Islam, mereka akan masuk syurga dengan izin Allah.
“Sesiapa saja (umat Islam) yang mengamalkan ajaran Islam dan yakin dengan ajaran itu selain mengamalkannya dengan jujur, ikhlas, maka dengan izin Allah mereka akan masuk syurga."

1 comment:

WAN the only one said...

selamat hari raya maaf zahir dan batin

ISLAM NI KENA AMIK SEMUA SEKALII HADZRIN TAK LEH AMBIK SEPARUH-SEPARUH.

ikuti perkembangan kes kartina yang dijatuhkan hukum rotan dan sebat kerana minum arak.tapi negara kita ajlis peguam telah menangguhkan hukuman sebat itupu 6 seatan je.ikut hukum islam 40 sebatan /80 sebatan(saidina Uma) malaysia ikut syariat mana? lepas kata tak sesuai(sharizat) kata najibislam amalkan belas kasihan.BIG PROBLEM dalam menjalankan hukum Allah tak ada belas kasihan.kerana Rasulullah sendiri mengatakan "seandainya siti Fatimah mncuri aku nescaya akan ku potong tangannya."
Bila menolak hukum hudud kita akan dilaknat Allah. kerana seolah kita mempertikaikan Mahamengetahuinya Allah terhadap hambanya. Siapa kita untuk mengatakan hukum hudud tak sesuai sedangkan hukum itu diciptakan oleh Allah.

perhatikan, betapa negara kita semakin menju kehancuran kerana pelanggaran hukum Allah. Islam tak cukup setakat nama.terbatal iman orangyang mempertikaikan hukum Allah walaupun namanya masih hasan bin abdullah atau apa saja namanya dan di ICnya tertera agama islam. kaji apa yg dikata kan oleh ulama' yg muktabar. kaji sampai ke akar umbi islam.kaitannya dengan imu tauhid, tasawwuf. fekah dll ilmu islam. sebelum pertikai, apa -apa cuba buka al-Quran bca dan faham tafsirnya. siapa yg betul siapa tak betul akan terbongkar.jgn hanya membuat penilaian sendiri tanpa merujuk Al-Quran dan sunnah,pemikiran yg hanya berpandu kp akal semata selalunya byk salah dari betulnya.

fikir-fkirkan dan selamat beramal

There was an error in this gadget