Saturday, August 15, 2009

jom kejap cerita pasal hantu,



kenapakaubaca.


"perkara ghaib wajib juga dipercayai oleh kita"-H.A







http://www.youtube.com/watch?v=x7eEfX1Nd9k


apa yang di maksudkan dengan hantu ni sebenarnya?

"Hantu Raya in early Malay animism, refers to a supreme ghost or demon that acts as a double for a black magic practitioner. Like the Toyol it has a master. In Malay folklore, it is a spirit which is supposed to confer the owner with great powers. Hantu means ghost and raya, great, in Malay.
Contents"-wikipedia

hantu ni merupakan jelmaan syaitan yang dah dipuja,atau memang sengaja untuk menampakan dirinya kepada kita semua.mesti lah kita terkontang kanting bila kita dapat tgk hantu ni.tapi kuatkan lah diri kite dgn mmbaca ayat2 suci banyak2 agar semua perkara ini dpaat dihindari.

aku juag pernah mengalami peristiwa peristiwa sebegini tpi aku endah tak endah jee.sebab bagi aku,kalau kita tak layan dia,dia takkan kacau kita betul tak?

pernah satu masa dulu mase aku tinggal katu subang TUDM tuh,mase tuh tinggalla dekt umah flat TUDM..memang agak terceruk la sikit rumahnya tapi masa tu era pmbngunan baru sikit2.so nak kata kampun tak la.nk kata bnda pun tak.tak silap mase 1998 kot.mase tuh umo aku dalam 5 tahun cemtu.tapi benda tu masih berlegar dipikiran aku.

malam tuh aku tak dapat tido la.aku tido betul2 kat tgh2 ruang org lalu lalan yang menuju ke stor,tandas,dapo dan bilikmaknenye ruangan memanjang la.agak besar rumah tu..malam tu aku tido depan dgn abg2 aku..aku tido tga sebab takut.

tah macamne tah bile aku bukak mata jee aku nampak kelibat anak patung tengah mundar mandir depan stor..seriau gila tyme tuh..aku kenyit2kan sikit2 mata supaya bende tuh takperasan.masa tuh sumpah takutt.aku tau baca bismillah jeeeee..NAUZIBILLAH..memang takut.nak kejutkan abg2 aku takut hantu tu nampak.so aku pura2.lamanya lah jugak.mase tu pukul 3.00 pagi kot..lama gila dia jalan..aku pun burikn aku tido..

**baju anak patung tu mak aku yang jahit

*anak patung tu kakak aku yang punyaa

3 comments:

ain said...

bhai,
seram la.
dah tegak bulu roma nieyh.
ish. ish.

demikianlah,
ain takowt hantu.

ezral Sya said...

HAHA! taklehblah weh. time tu ah yang kau berubah jadi hadzrin aqmal yang mencintai rosley tehehe.

semalam aku tengok cerita hantu raya lepas tu aku tengok cerita saiko pulak, terus takleh tido, terus mimpi2 makchu aku bela hantu raya adoyaaaaaaaaaaaaaaaaai takleh tido bai kul empat pagi baru terlena hoh hoh

o_O

emal said...

samalah/
tapi aKu punya mata aku wat2 stim macam biasaa..
sebab hantu dia tak seram langsung.walaupun time tuh ako dok sorg2 kt umahh
=.=
hohohohohohoho

There was an error in this gadget