Monday, September 12, 2011

tasbih

kenapakaubaca.[?]
"maaf , tak pernah nak faham"-H.A


kadang aku lemas dalam anggapan ; juga tanggapan
tanggapan orang ramai ;
eh kau kapel dengan dia ke? wuut wuut
kadang aku nafi kadang aku iya 
belum tersemat kata putus.


berbalik balik tolak dalik
makin hari makin pening
bukan pening tapi ujub
apa salah aku ? 
dan apa pula yang dia mahu ?


kalau neuron dia fikir
aku sama lelaki di luar ;
dia masih tak kenal aku 
aku suka melawan prinsip


dah sampai masa untuk
keluarkan kata putus ;
boleh jadi aku kena teruskan jalan aku
dia terus lakukan jalan dia.
aku ingat ini yang pertama dan terakhir ;
"ahh tuhan maha Kaya , dia mahu uji" 
tuhan takkan uji dengan cinta bodoh ni.
Dia mahu kita bersyukur ;
at least kita masih tetap hidup . walau bukan
dengan tersayang.


egois kartasis.-tempelaknya ; mungkin sudah bosan ; 
selagi air mata palsu mengalir ; aku tak (akan) pernah endahkan.


berapa kali jadi macamni sebab tak tahu punca?kthnkbyenites




-Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit




pergila jatuh berderai.