Thursday, October 17, 2013

Diskriminasi Perangai.

Perangai.

manusia sekarang,kalau tak busuk hati,tak ego,tak bodoh sombong,tak berlagak,tak poyo,tak paksa memaksa,tak double meaning,tak selfish tak balabalabalabla lagi, memang ajaib kalau kita jumpa dan akan jadi clichey kalau tak jumpa.
dah banyak.

mereka akan berdiri di atas kapasiti status kawan ke,adik beradik ke,kawan jauh ke,sepuput sepapat,crush, ex ex girlfren boipren ke, bakal boipren ke, ex bakal boipren girlpren ke yang penting dorang dorang ni ada ciri ciri perangai yang macam kat atas tu.

kenapa?
why?
que?

kalau semua nak ikut kepala otak orang,sampai bila kepala otak kita nak berfungsi.

contohnya,
Ali nak siapkan assingment,group assingment. dan groupmate dia ada berderet belakang,tapi dia nak menangkan idea dia gak walhal idea mates dia lagi brilliant baq ang.At last idea dia dipilih secara veto.
ini cuma contoh tipikal nak bagi faham je.kot kot la pernah berlaku keww wakakak

Diskriminasi.

ini baru terjadi. someone added me in at fb, entah siapa tak kenal pun, nama ? toksah jadi jahat la sangat. ya, seorang yang agak chubby,more to gempal.(bukan niat nak menyindir) lepas aku approve, tetiba dia pm aku, hai, kita kenal ke?

apakah?
umor berapa?

apakah ? mungkin firasat aku cakap,wujud lagi ke dunia myspace tak pun dunia, taip 'ON LOVE' hantar ke 3293849 Zzz skrg zaman fb jai,zaman global. jodoh dekat muka buku possibility dia 0.1% je. hewhewhew

beralih ke cerita.
aku pun layan kan je, ckp tak pernah kenal la,kata umur baru 3 tahun la, ini la itu la ,borak borak sampai mcm dah kenal.
then gua lama tak reply sebab the annoyying moment have come.
selalu sgt pm,tanya itu ,buat ayat sedih balbalab notipekesen memekak lastly aku block dia.

ini bukan nak cakap aku diskriminasi golongan itu cuma aku terpaksa mendiskriminasikan orang yang annoying melampau lampau.

apa ? kau tak diskriminasikan orang lain?

jilat my tapak kaki.

orang sekarang kalau tak diskriminasikan
yang kaya , yang miskin, yang kurus,yang gemmss, yang mengada,yang menggedik,yang kulit hitam, kulit putih, yang hensem, yang buruk, yang tak cantik, yang tak berharta, yang ada muka,ada pakej.

memang tak sah.benda tu berlaku, cuma kita tak nampak sebab kita tak berada di tempat kejadian.Barangkali ianya abstract, ianya terjadi cuma kita tak boleh rasa. atau
kita pun mendiskriminasikan orang tu sendiri.

melayan perasaan di dalam train menuju ke tbs,
aku tengah sedih sebenarnya ni.bye

*baling tisu.

2 comments:

Ummi Afiqah said...

dia suka awak kot jerin. hahahahaha

Ummi Afiqah said...

dia suka awak kot jerin. hahahaha. be strong k. :D