Monday, April 6, 2015

Sinikal III

"I just live my life."-jerin

Kadang kadang hidup ni vice versa. hidupnya nampak bahagia saja, jiwa dia terseksa.Luar senyum dalam derita sebenaqnya.Mulut kata ya, tapi tidak hati.Orang akan nilai yang baik, yang bad sight orang akan tolak tepi,yang rasanya kita.Untuk generelaise kan, orang selalu konklud sesuatu yang tak pasti. They keen to mencari dosa in a first, bila dah tahu jawapannya , baru lah "ohh i see, jadi yang dulu tu salah/tak betui/lain la er?"Itu kira okay la tu , ada yang pura pura terus tak nak mengaku ha ha ha.
Aku berikan contoh.yang cliche.
"Zara seorang pelacur"
Dan orang kita pun bertempek
Ish dia ni penuh maksiat, dosa,lagha, bila nak bertaubat,hati hitam blablablblabla dan orang kita never give a chance utk bagi Zara explain.
MUNGKIN zara desperado nak jadi pelacur untuk sara hidup dia becoz she got no any option atau keadaan mendesak atau dia perlu sara anak dia but still, matlamat tidak menghalalkan cara.zara mungkin boleh cari kerja lain instead of pelacur dan kita lupa, pelacur pun boleh dapat hidayah Tuhan dan mana tahu dari kain sejengkal boleh jadi sedepa untuk mereka,bukan kita yang nilaikan.bukan mulut orang yang jadi hakim.
Hmm yang sedih, memang ada lagi orang macam ni wujud even dalam koloni perkawanan aku pun, ada yang suka judge orang lain tak tentu pasal.dan lagi teruk, dia nilai aku. How dare you. HAHAHA. Bila kau tahu hidup ni ada give and take, baru kau boleh tegur orang.
Atau kau memang suka nilai orang cuma dari segi luaran sahaja kah?Bila orang tu bersedekah di khalayak, bila they are helping each other tapi saling bagitahu apa yang dibantu , bila pertolongan yang kau beri,kau ungkit 20 juta kali .Orang macam ni la kau labelkan dia baik,hero malaya,contoh idola terbaik, Tolong dan tolong. Orang jenis macam ni memang baik, tapi baiknya bermusim. Aku kira orang yang camni lagi jahat dari zara tadi.Serius.
Bagi aku cukup la membantu tanpa memekak. Lagi afdal aku rasa.Tuhan pun suka.
Taknak cakap banyak lagi,nanti ada orang butthurt,burnnn mampus aku.HAHAHA
//
Gonna produce a zine, yeay or nay ? Hehe.
Eh,selamat 22 tahun jerin. ALLAH bless. :)

No comments: