Monday, April 30, 2012

Bab 1 : Bila berhadapan : crush<-->kawan baik<-->kita

kenapakaubaca.[?]
"Get your facts straight. Ambil tahu awak berjuang untuk apa. Jangan main ikut je."-Fy Rahman


apa itu crush? bak kata wikipedia.
a burning desire to be with someone who you find very attractive and extremely special

Bila berhadapan dengan situasi kita bertemu crush.

Kita sepatutnya mengaku.dah tua bangka gedabak ;yang dah boleh kawin ni,mustahil kita tak akan pernah rasa crush dekat someone .mustahil lagi lagi yang ulat buku spek tebal bawak beg kehulu kehilir aku percaya dan sememangnya percaya yang mereka jugak ada perasaan crush dekat someone ; kalau tak banyak macam 70% mungkin diorang ada 5 ke 10 %.The realiti is mereka punya appearance yang menghalang mereka untuk mendekati crush tersebut atau prinsip 'belajar untuk hidup dan hidup untuk belajar' menjadi kekangan untuk mereke bercerekarama macam manusia manusia yang normal.-bukan isu geek yang aku nak putarkan dekat sini .aku nak putar kan even kita dah ada boify girlfy sekalipun-kita masih ada menaruh harapan /letak sikit harapan / what ever yang seangkatan dengannya, we still have that feeling- yakni suka akan crush. apatah lagi yang single kan.hihi.masih nak menggatal. 
Pengalaman aku berkata,kita boleh jumpa crush dekat mana mana sekalipun even dekat Fb ; tak kenal ni,dekat ofcozzz kat dalam kelas atau satu kuliah atau satu kolej atau atau atau dan sebagainya.dan wajib bagi kita cari masa untuk cari peluang yang ada -what ever cara sekali pun untuk kita terserempak dengan crush kita - tak kisah la cara tu annoying atau jijik atau jengkel atau yang paling kewlz sekali - aimnya cuma satu sama dan tetap.you want to seek the one that you mula nak jatuh hati tapi belum nak jatuh lagi, Saat itu,tu la moment yang dalam hati kau berkata "OMG OMG OMG ,aku jumpa dia hari ni" lalu merengek la sorang sorang sampai ke malam.senyum macam kerang.dan finally angau. hihi.  Ini hanya lah cuma nasihat yang jahat.macam kawan aku kata ,"kau jangan doh beri dorang harapan kalau kau tak suka dia" -"jangan jadi jahat sangat la kan nak sakitkan hati dia" - what ever the thing is it, semua terletak pada hati dan your brain on how to control that situation.

Bila berhadapan dengan kita-kawanbaik-crush atau kita-crush-kawan baik

Let say suatu ketika dulu you have a kawan baik yang menaruh hati dekat kau dan tak semena mena kau jugak ada menaruh hati dekat someone ni .argh senang cerita kira crsuh la tu.Even ianya satu yang sememang terang tak payah bersuluh yang kau dengan crush tiada apa apa ikatan - dont have any relay - tapi your kawan baik isss soo freakin jeles with you.Pernah tak? pernah kan? ke tak pernah? To me ianya boleh jadi wajib atau setakat sunat dah la jeles tu.wajib kalau kau suka kawan kau tu jugak dan sunat if both of you only been friend not more than that.macamana nak tahu korang kawan baik atau kawan baik yang dah bercinta? ada kata putus tak? "i love you " semua? kalau takada assume je korang masih berkawan lagi.no biggie. Oh dan jangan risau,sebab kawan baik kau akan jadi ala ala CSI investigator. pergh boleh buat drama tahun ini. your friend akan cari nama crush kau, akan cari umur dia,cantik ke tak (penting ni untuk lawan) tinggal mana,apa fb dia,apa status fb dia untuk kau atau kau hanya perasan sendiri.dan in the end dia balik yang akan kecewa. elakkan buat semua tu.fikir positive dengan mengatakan "OH diorang ni berkawann je,lek lek ahh kata kawan satu kelas." " dorang tak kawin lagi annn? so ada peluang laa untuk aku rampas nantiii HAHAHA" keji gila.

Oh ada 3 jenis crush sebenarnya
yang kau sorang je tahu kau mula tercrush dekat dia
yang kau orang dua dua tahu korang dalam drama crush
yang kau tak rasa dia ada crush dekat kau.

anda yang mana?

Bila kawan baik berhadapan crush

Apa berlaku bila kawan baik bertemu crush? konon la kita duduk satu kolej sekolah komuniti segala.kalau ikutkan hari hari boleh ternampak.atau memang sengaja bagi nampakkan diri? HAHA itu sudah pasti.kita dah besar besar ni takkan taknak grab peluang ni? oh yang dah couple tu maaf la ek.awal sangat korang couple HAHA.so tak merasaai nak ada crush.this is the main point bila kawan baik jumpa crush atau sebaliknya - pertama sekali dia akan cakap."itu la yang si polan tu suka tu". bukannya lawa /hensem mana pun. aku lagi layakkkk nbalbalaalabalbalbabalaba dah puas menyumpah dan bila part lalu sebelah, dia akan tarik muka. ini yang common.mustahi takde.mana kawan yang cool tu,mereka tak buat macam ni.diorang kana stay cool,perkenalkan diri dan borak borak macam takde apa apa tapi dalam hati hangat membara.kira ok apa borak borak tahu hati semua.etlis kau dapat tahu yang crush kawan kau tu boleh pakai ke tak boleh pakai punya orang? so THAT kau tak payah risau yang crush tu memang tak boleh pakai punya orang HAHA.dan dengan senang hati kau boleh stay forever dengan kawan yang kau suka tu. HIHI



what ever the thing is, sebelum couple mustahil tak ada crush crush ni. kan? so tahniah la mana yang pernah rasa hihi


*the karangan panjang lebar is just only my oppinion about the crush.not the actual fact.

No comments: