Monday, July 30, 2012

Selagi Pintu Rezeki Belum Tertutup,Selagi tu Manusia alpa.

.
kenapakaubaca.[?]
"selamat kembali jerin :)"-H.A


tengah ambik kain, lap lap blog dah berhabuk. lama sangat menyepi. busy busy busy benci hidup sekarang. hidup untuk kerja dan kerja untuk hidup ada banyak benda nak tulis tapi persetankan la ; simpan buat pekasam , alasan klise sebab dah lupa pun nak taip apa haha. 


"pernah kita bersyukur dengan apa yang kita ada ? pernah pernah ? tak pernah kan?"


semalam borak borak sampai lupa dunia dengan kakak abang aku, cakap pasal masa depan. pongeh gila. macam tau tau je dapat kerja gempak ,berbekalkan (konon) degree yang taraf lakunya macam sampah lagi 10 tahun akan datang ; konon borak gaji rm5k 6k sebulan - ahh nampak sangat tak bersyukur. itu semua angan angan je dulu. tak salah kan berangan? 
but seriusly,ada dua je posibility.
berjaya
atau tidak ?


Oh aku rasa kalau kita berusaha,doa tawakal segala whatever the fuu, tak mustahil kita boleh dapat apa yang kita impikan. gaji 5k 6k semua, hidup bersama keluarga bahagia , ada rumah sendiri,kereta sendiri dan harta sendiri. Itu kalau kita berjaya ah. kalau . kalau je.
dan 


kalau kita leka dengan hal dunia. kita tersekat , dan mati tengah jalan.
tahu kan apa akibat ? pergi la guna pakcik gooogle.search .


*berhenti.


//


pasca tak bersyukur.


"aku serius jeles dengan mak datin (ekceli bukan datin pun) yang datang crocs beli 11 pasang kasut , yang total harga dia rm2300+ "


cemburu sangat. Rm2300 sangat besar. sangat. kalau dicongak kira pakai sempua pun, itu gaji 2 bulan aku -.- dan makcik tu guna rm2300 dalam sejam je. 
dari situ mula la keluhan aku. 
kenapa dia kaya?
kenapa dia boleh habiskan rm2300 macam tu je?
kenapa dia itu?
kenapa dia ini?
kenapa kenapa kenapa? 
dan diam.


dah lupakan.


*berhenti 
//


dan sampai masa, bila aku tengok blog mazidul akmal sidik - pasal pengemis kemboja
tengok pengemis tu takde kaki - minta sedekah . cari sesuap nasi ; rezeki segala.
masa tu baru terfikir, alangkah bernasib baiknya hidup aku. Bukan nak menyindir, bukan nak memerli bukan nak mengkeji ; tapi just bersyukur dengan hidup ni . 
alhamdulillah.
Ya Rahman Ya Rahim.

**
lately selalu ada news tentang insan yang pulang ke rahmatullah
mula mula Arif Aiman,lepas tu ayah kawan aku, Encik Zuhairee dan sekarang rakan sewaktu tingkat 1-3 , Nazrul azhar.
Doakan roh roh mereka dicucuri rahmat.
Al-Fatihah.

**
dan yang hidup itu pasti mati.
dan yang di atas itu pasti ke bawah
kthnkbyenites

No comments: