Thursday, July 5, 2012

Tolong Jangan Jadi Seperti Dia.

kenapakaubaca.[?]
"aku tergelak je bila orang mengata aku.taksenang hidup betul."-H.A




Aku kelakarlah dengan perangai manusia. kadang kadang dengan dunia.
dalam hidup aku, penuh perkataan 'why why why why whyyyy' kenapa benda itu ini terjadi (?)
Kelakar dengan watak watak yang dulu ibarat maksum ; sekalian alam tak boleh.itu tak boleh ini tak boleh. itu haram dan ini halal. Lagak macam ustaz. tapi sayang. sekadar ustaz celup.
maaf cakap,aku tak pandang semua tu.


oh dulu zaman sekolah aku jahil sikit.terlalu bebas.sekarang pun bebas jugak tapi still lelaki baik; lelaki melayu kedua terakhir kalau engko nak tahu - persetankan kejap.


It was like aku suka sangat berkawan.Berkawan dengan lelaki perempuan tanpa diskriminasi. Of koz there is a mulut puaka yang tak sudah sudah berlakon warak yang nauzubillah hikpokritnya. Tapi sekarang, bila aku punggah balik memori lama dan sekarang, dia pulak dah berubah. mana sifat waraknya? tergoda duniawi kah?


*sekadar contoh.mohon jangan terasa.


Kita tak boleh percayakan karma.haram ; tapi kita ada Qada dan Qadar kan ? percaya & beriman kepadanya.


sekadar putaran hidup, kita hidup jangan mengumpat atau berlagak bagus nanti tulah datang kat kita balik.


i have a friend, yang dulu kata couple itu haram ,jijik berdosa. oh god.masa tu aku dalam tingkatan tingkatan.- kenapa dangkal sangat.
ok masa tu zaman jahilliah muka buruk semua mesti ada nawaitu sikit untuk couple kan? kata cinta monyet kan? - mesti la aku nak couple jugak - dan berjaya (tapi untuk sehari je) - 'break' pun sebab lepas ditarbiyahkan (salah satu faktor) dan aku rimas bila couple.aku rimas bila dikongkong.


aku nak bebas.


tapi sekarang, lihatlah tuhan maha adil maha kaya. walaupun makan tahun tapi dah terbukti.
mana dosa mana pahala mana halal mana haram nya?
aku single dia kini dah couple. tet.


aku tak kisah dia nak couple ke apa kahwin ke nikah ke peduli setankan semua tu tapi aku nak highlight kan jangan terlajak kata ,kalau terlajak perahu boleh undur. kan?
tahniah untuk dia. semoga berbahgia.




dan ada lagi satu.


I do love people yang mengambil berat pasal aku,yang cemburu pasal aku yang concern pasal aku ( yang ni sumpah perasan pulak ) - tapi kalau terlebih cemburu pun tak elok.
Alasan klise - cemburu tandanya sayang. kepala dia tandanya sayang.
cemburu itu annoying = membawa kepada kesedihan.


aku sedih,bila aku jadi jujur ,ada yang salah anggap. kata aku penipu,curang itu ini.When the people believe rumours than the facts,it will ruin your day.
sama lah sini. Punya lah aku berjuang - setia dan menunggu. tapi. rumorkan. khabar angin
entah betul tidak,kita akan percaya.


sedih hidup aku ni.


Biarlah.aku teringin nak berubah.
nak jadi lelaki merdeka. - belum tiba masa untuk aku dikongkong oleh perempuan yang belum sahih bergelar isteri




aku tahu kejujuran tu pahit.dah lama aku pendam kejujuran ,cuma terbiasa lontarkan kepalsuan untuk menjaga hati.


hai kejejujuran.selamat bertemu walaupun ada yang tak suka awak,sebab awak pahit kadang kalanya


//


ada sindrom korea dah melanda aku. AHHHHHHHH rasa happy je tengok.serius aku nak layan cerita korea lepas ni. :D #nw my girl.


perangai gila gila dia memang taste aku,
hei yoo rin,mana aku nak jumpa gadis perangai macam kau? gila gila tahu tak.seronok sangat :D

ahh.aku tetap akan layan cerita korea seterusnya. 

fall in love dah. :')

No comments: