Friday, September 14, 2012

Tolak sampai Sengsara.

kenapakaubaca.[?]
"yeayyy harini nak balik KD"-H.A



Dalam bercinta,ada pantang larang,ada benda yang boleh dibuat ada yang tak boleh kita buat.macam orang dedulu la,bila jumpa bomoh whatever the mengarut thing,ada pantang larang dia -.- tak boleh lalu bawah ampaian la,jangan mandi kalau belum maghrib la, jangan buang limau lepas mandi balbalalala nanti bala turun. Siapa yang percaya aku pun tak tahu.Sekarang ni masalahnya bukan pasal tok Moh aku nak cakap ,aku nak cakap pasal benda lain sebenarnya.


Ahh pedulisetankan semua tu.

Masuk kali ni dah #132132 kali aku cakap pasal cinta,sampai korang naik geli  dah baca pasal benda ni,what ever it is ni blog aku suka hati la aku nak ulang sampai kau mati kegelian sekalipun kah kah eh ni gurau kasar je tapi hati gua lembut,so jangan tangkap tacing sangat.
CINTA apa yang kau tahu? Mungkin aku dah definisikan cinta – untuk 2 atau 3 tahun lepas. (sila rujuk posting 2 3 tahun lepas)


Tapi Untuk definisi 19tahun aku.
Definisi - Cinta tu menyakitkan dalam pada masa yang sama menketagihkan.

Mungkin orang yang bajet dah tua (kertu) cakap

“eh kau budak lagi, belum tumbuh bulu nak bercinta cintun ni apsal? Pergi belajar banggakan mak bapak la wehh baq angg”

Ada jugak yang cakap ;


“kau bercinta dengan siapa weh? Aku tengok kau ni single,sebatang kara sejak zaman sekolah rendah lagi, tapi update status macam orang bercintaa. Cer habaq mai sikit nohh?”


Whatever apa yang orang cakap sebenarnya,kita kena hormat.ada reason dia bercakap,buat sesuatu.

Nah kembali pada topik.

Ini analogi nya.
Orang melayu suka sangat samakan perempuan dengan bunga,dan lelaki dengan kumbang. Tapi analogi aku (kemaskini 2012) , kita samakan perempuan dengan bunga (masih sama) dan lelaki dengan jari.


“.............jari petik bunga – jari belek belek bunga – jari pegang bunga – jari bawa bunga ke hidung – jari masih pegang bunga – jari terkena duri bunga – jari jatuhkan bunga – dan jari berdarah –dan bunga ditanah – jari dibalut dan bunga me-layu...............”


Kalau tak faham jugak,do serius PM me,atau tweet aku,pasal apa yang aku maksudkan



//

Mungkin analogi tu  dah jadi dekat aku. Tapi aku pasti,analogi  baru akan muncul kembali.
Argh,masih terlalu awal,nak habiskan usia muda disamping tersayang.
Banyak kerja nak buat ,banyak masa yang tak boleh dihabiskan dengan bunga semata mata.

Lepas ni aku akan jadi plastik,join serta menyertai segala program khidmat masyarakat ; sebab aku nak dekati orang orang macam ni - yang kurang bernasib baik atau whatever the fuu segala ,nak rasa sama sama apa yang mereka rasa. Tak la asyik terperuk belajar enginering je -.-

ahh naik bukit lagi.
sekali lagi, frasa hidup busy akan terkeluar.
eh bye. busy ni nak balik KD haha. 

No comments: