Friday, September 28, 2012

"Carilah calon dekat U nantii"

kenapakaubaca.[?]
"hati awak dah keras macam batu,saya tak boleh tolong."-H.A


Dekat sekolah

“kita nak kekang budaya kapel kapel kat sekolah ni ... balbalablablabalab”- pengetua SMK________


Dialog cliché.

Dalam kelas.

“kamu berdua couple ke?siap duduk sebelah sebelah bagai.Syuh,pergi ubah tempat duduk tu”- Guru tingkatan sewaktu dalam kelas

Lagi dialog cliché

“kalau kamu nak berkapel bagai,nak berkasih sayang,tunggu la masuk U nanti. Kat sana punyalaaaaa banyak perempuan lagi cantik cantik, dekat sekolah ni bukannya cantik pun,lupakan laa.” – Puan L


Dekat Uni,
*krik krik krik* bunyi cengkerik.
No one will control,care or anything  to you.Merdeka kan? Bukan bangsa merdeka KAH KAH itu haram.

//


Mana? Aku dah sampai U ni ; mana mana perempuan cantik tu? Kalau tak silap cerita “cari la calon kat U” macam aku dah dengar sejak dari darjah 4 rasanya. – dialog tu macam dikitar semula saban tahun – sampai naik jelik bila telinga dengar .-.- Menyesal pulak tak cari calon dekat sekolah – at least boleh la jaga someone walaupun dalam jarak jauh. Lagi romantic you. HAHAHA. Siapa ni aku nak persalahkan ni? Pengetua ? cikgu kelas? Whatever the thing  is salahkan nafsu dulu.
But seriously,susah nak cari perempuan. Dalam tutorial sekarang,ada 22 si gagah perkasa dan 8 si bunga .ratio lelaki : perempuan Cuma 11:4 -.- takkan nak kongsi kot?
Nak pergi fakulti pendidikan (yang mostly penuh dengan perempuan) punya lah jauh – sampai ber-ela ela. Takkan semata nak menapak jauh dari fakulti elektrik – dengan peluh peluh ketiak basah dahi berkilat segala , ewww jatuh standard lalu depan awek KAH KAH KAH.terus kena reject.

Tapi mungkin aku menapak bumi johor ni baru sebulan. Masih lama perjalanan.
Lepas ni arghhh,sampai mati aku tak percaya cerita “cari la calon dekat U” melainkan ada drama swasta ;

lalu sebelah perempuan ,tetiba pen perempuan tu jatuh atau buku atau kertas kajang atau atau atau dan aku tolong ambilkan. OH demit.so sweet wakaka. Dah la jangan berangan.


//

arif,irfan,akif,me,hazim :D
Rindu pulak zaman matrikulasi, dapat duduk dengan irfan &  akif. Sini i’m forever alone. :’|

No comments: