Tuesday, October 30, 2012

Salah Faham

kenapakaubaca.[?]
"orang dah beri kita merasa."-H.A

Aku tak suka salah faham.Salah faham yang buatkan diri aku rasa bersalah sangat ; yang orang taknak dengar penjelasan dari aku.; yang mana ada yang anggap penjelasan itu satu alasan rekaan semata.

But people nowadays seem likely to hear the rumours rather than to seek the actual facts.

Aku tak kisah.tapi mohon dengar dulu sebelum konklud kan sesuatu keputusan.

Ni bukan soal menang kalah betul salah.ini soal perasaan.

Bila perasaan disalah erti. Baik lelaki ,perempuan. Semua tersentap beb.

Tapi bila nasi dah jadi bubur,

Bila terlajak kata ,terlajak perahu boleh undur

Bila benda yang selalu berulang

Bila bermain dengan perasaan,

Itu semua bukan perkara main main (bagi aku)

Tapi oleh sebab frasa ‘kawan’ , lebih baik aku lupakan sengketa. Bila awak dah cool down nanti, jangan lupa nombor saya . sms Tanya khabar dan jangan sesekali bangkitkan isu ini sebab saya sayang anda sebagai rakan karib yang tiada galang gantinya. 

Tiada lebih,tiada kurang.


“mohon sesiapa duduk di tempat aku, bila kawan baik bermasa muka,aku jadi orang tengah dan terpaksa bahagikan bahagikan ‘kekawanan’ antara kiri dan kanan”

MOHON semua kembali seperti dulu
Melainkan ego masing masing masih di atas puncak membara.
Kbye.

No comments: