Tuesday, October 9, 2012

Windows Shopping di Gunung Datuk.

kenapakaubaca.[?]
"woo dia tu playgirl rupanya."-H.A


Naik gunung Datuk memang cari bala dengan sukarela. Apa aku nak konklud kan eh?

Penat + Letih + kaki letih + satu badan kuyup dengan peluh + dan akhir sekali, puas hati bila dapat tawan puncak.

I am not like to write long long ,very the long then it will turn boring.so I write write the short short one ok.
Meh sok sek sok sek.
    ini la adventure team
  • ·         Seronok gila sampai kelu bila dapat naik gunung sambil menyanyi.Bukan apa,sengaja nak hilang kan boring asyik asyik dengar unggas,cengkerik dan whatever segala binatang kat atas tu,better aku nyanyi,senyap sikit diorang HAHA.takla,saja nak bagi hilangkan sycho rasa penat letih.Kalau kau nyanyi rasa cepat je sampai.
this is the tangga yang tinggi tu.dalam gmbar memang la nampak rendah

  • ·         Aku rasa tangga paling tinggi aku pernah jejak dalam hidup aku ni, adalah tangga bomba dekat betul betul atas batu puncak dia ni.Seriauu gila, better kalau korang naik lepas ni,siap siap la tulis wasiat,letak nama aku sebagai waris kih kih kih

  • ·         Selalu ingat asap ; padahal kabus tak berhenti2 flow dekat udara sejak pukul 11 malam sampai 2 3 pagi I think. Bayangkan angin kalah taufan Katrina – pokok dia menyeramkan .bayang kan bayangkaaannn la gila.

  • ·         Sebelum panjat gunung tak pernah pulak bawak beg besar gedabak kat belakang -.- berat weh.dengan aku yang bijak ni bawak air botol 5 liter tu. Sampai la puncak.tapi Alhamdulillah,aku Berjaya sampai dengan membawa botol 5 liter walaupun air tak penuh .HAHA eh kira berat la jugak tu.

  • ·         Lepas ni kalau engkorang ada hajat nak panjat gunung ke apa ke panjat bukit ke ; fikir la doplohpat kali atau lupakan je terus HAHA tapi bila dah sampai atas.segala penat hilang.serius >.<

  • ·         The most awesome part is when masak memasak bersama team member.Oh korang kewl gila.thank siapa yang team aku tu, fafa,zarif,aqil,yat ,ja’a. And ada dua orang aku lupa nama HAHA.  Nasi keras pun tibai,lauk lauk masuk belalang pun tibai,sudu kongsi kongsi,pinggan kongsi kongsi, sumpah terharu doh.

  • ·         Pergh yang paling malang bila tengah nyenyak tidur pukul 3 pagi,boleh pulak hujan gunung turun.Sejuk dia memang boleh mati beku kat atas tu.semua kelam kabut baru nak pasang khemah – lepas pasang semua duduk macam ayam dalam khemah – sampai hujan berhenti. Tapi aku peduli apa,basah tak basah aku ngantuk aku baring jugak HAHA bangun bangun tengok baju kotor. Pergh.

  • ·         Jangan mengada ngada nak mandi atas gunung.There’s no water source kat atas tu. Nak pergi water source kena redah belantara selama 30 minit.sampai aku yang gedik nak ikut carik air ni,terjatuh kat lubang ; smpi paras peha.berdarah la siot.sakit.so kitaorang semua tak mandi 1 hari setengah HAHA.

  • ·         Pertama kali main layang layang atas puncak gunung. Idea siapa tu? Brilliant gila. Angin diaaaa..nyaman gila.


Tak nak cakap banyak.nak rasa naik gunung pergi la sendiri.lepas ni aku nak daki bukit depan rumah je la.walaupun tak tinggi,tapi tak la menggayatkan aku kih kih kih.

//

Persetankan kejap pasal gunung tu.

Ayah aku pernah bagi tahu dulu,
“rezeki orang tu hak diorang,biarkan diorang.kita dah ada hidup macam ni pun kira bersyukur.”  - tak salah aku dia bagi tau masa aku zaman tingakatan tingkatan kot.

Benda ni mengingatkan aku untuk menurunkan sifat ego dalam diri ; bongkak, takbur.
Lagi rela orang perlekehkan kita walaupun dia tak tahu cerita sebenar.
Lepas ni nak cuba rendah diri je.
Mana tahu ada keajaiban berlaku ke apa kan?
Who knows? Kthnkbyenites.
semua muka eksaited je sebelum naik


pemandangan dari puncak

depan aku tu sebenarnya gaung baq ang.

reunion KMK

No comments: