Friday, January 4, 2013

Show Off : rendah diri ke?

kenapakaubaca.[?]
"Be nice to everyone ok "-H.A


“Hidup itu indah kalau kita terokainya lagi”
Jangan simply simply kata “hidup ni bosanlah,hidup ni tak ada makna la, baik mati daripada hidup cenggini”. Eh, mana akidah kau ni?
Just anggap itu ujian.Kan senang? Dapat pahala lagi tu hihi.


//


Nothing much to say. Setakat ni secara ofisial 2 paper dah berlalu.Aku tak tahu apa aku jawab paper English tadi. Ianya memang amat agak tak logik dengan soalan isi tempat kosong atau bahasa omputihnya fill in the blank,30 markah dan the paling tak masuk akal is masa dia sampai 2 jam. Aku pun tak tahu la nak cakap 2jam tu lama sangat ke tak, tapi untuk si pembenci English sejak dari darjah 4 macam aku ni, 2 jam untuk 11 soalan yang 30 mark, itu memang merepek.agak agak la nak bagi soalan pun haha.karangan SPM english yang tulis berjela jela tu pun 1 jam sengah kot ni isi tempat kosong sampai 2 jam. Tak,yang aku nak bising bising ni kenapa? HAHA. Peduli la.

Eh jap.

Korang pernah jumpa tak orang yang macam ni.Dia merendah diri, tapi dalam merendah rendahkan diri dia tu ada satu nada show off yang dia entah sedar atau tak masa dia cakap tu.Mungkin bagi dia,dia sedang merendah diri kot haha tapi bagi si telinga yang mendengar ni,yang tengah naik berbuluu je dengar ni serius sakit hati & menyampah. Eleh macam la aku kita tak pernah buat kan? Ke memang tak sedar eh? Kalau cenggini lepas ni kalau nak riak ke show off ke boleh la buat dalam posisi merendahkan diri dan dalam masa yang sama kita show off. Tak faham?

Macam ni.

“kau hari tu test dapat berapa eh?”
“eh test 1 aku teruk kot,susah gila soalan.”
“yela, berapa la duh?”
“39/40 je.Serius susah.Soalan dia a bit confusing kot”
“-_______-“


Nak anggap macamana? Rendah diri ke apa ke? Kalau betul la nak rendah diri.Better zip kan je mulut daripada cakap markah sebenar atau tukar topic perbualan please haha

Atau perbualan macam ni ,

“baju kau beli kat mana ni,asal lawa gila ni senah.”
“mana ada la cikai je ni”
“mana doh beli?takkan bundle kot?”
“aah,bundle je.bundle kat topshop”
“krik krik krikkkzzzz”

Actually tipu kalau aku kita tak pernah buat macam ni.Mustahil tak pernah riak tak pernah nak menunjuk tak pernah nak berlagak.Sangat mustahil. Takpe,berlagak je selagi boleh tapi jangan sampai benda tu jadi annoying la,sampai jadi buah mulut bahan kutukan segala hihi.kalau dengan aku kau nak kata kau ada rumah kat bulan pun boleh. HAHA. Tapi serius la kena jaga cara cara kau nak show off. Aku anti betul kalau orang show off mcm situasi dekat atas.Nak show off,show off je.takde siapa heran pun, jangan kau heran dah la nanti bila semua malas nak layan. Hihi

//

Next exam. Isnin.pasal etnik etnik dekat Malaysia.Serius shit aku tak suka tajuk ni HAHA.tak pernah belajar dan tak pernah ada buku.Lecturer tak bagi wakaka. Kmalas.kthnkbyenites :D

No comments: