Thursday, August 9, 2012

Birokrasi Sombong.

kenapakaubaca.[?]
"menyampah la layan orang yang good good ni"-H.A


"eh eh minah,kau ni sombong nya.., tau la cantik kan?"

"kau ni sombong nak mampus sial,kau tak payah nak bajet hot sangat la kan" - aku tak faham, kenapa orang nak marah pasal kita sombong.

dah diam .

ada banyak rupanya perilaku orang sombong ni. Aku rasa sombong tu hak eksklusif masing masing.personally character. Boleh tolong jangan ambil kisah dengan sombong tu please? 

satu. 


kalau kau tau dia sombong,tapi masih melayan lepas tu kecewa,aku rasa itu bukan salah si sombong tu ; aku rasa itu salah kau.masih terhegeh hegeh nak layan si sombong tu.

serius aku tak suka orang macam tu , tak pernah buat macam tu rasanya seumur hidup ni.
buat apa layan? rugi masa rugi tenaga.

bukan tak pernah,aku pernah rasa jugak jadi mangsa kesombongan orang lain,tapi wat lek sudah.tak payah nak kisah sangat .(itu pun kalau kau jenis yang tak kisah macam aku lah kan? kih kih )
Pernah jugak aku mengayat perempuan. eh aku ada jugak perasaan tau , ingat tak ada ke ? -.-
macam biasalah,perempuan tu sombong.sangat. so apa boleh aku buat? hidup je la macam biasa HAHA.
-kutuk perempuan tu (mcm kat atas tu) - hati puas - dan berlalu pergi.

macam orang kata la, kau sombong sangat pun tak guna. nanti bila hidup jadi kera sumbang, baru tahu nak cari orang lain balik,berbaik baik sebab hidup dah takde sesiapa.

mengeluh*

dua.

Bila kita punya best friend tiba tiba sombong. apakah? tak rasa macam kiamat dunia ?
mungkin atas nama kawan baik / best friend forever / kawan beberapa abad / kawan tepuk tampar / kita dah terbiasa buat rutin dengan kawan baik - bila jumpa - lepak - borak kosong sampai takde topik - menyundal wayang - balablaalbalbababalbla tiba tiba satu hari dia diam - makin sepi dan hilangkan diri.

pos surat tanya khabar memang tak la.
sepatah sms , sepatah dia reply
call jauh sekali.
nak 3G takde coverage.

buntu dah.

mengeluh*

seriusly,kalau aku jadi korang.aku akan balas balik apa yang dia buat.
dia senyap,kita senyap la jugak
dia text sepatah,kita text sepatah. 

kan senang? dua dua sakit hati dua dua menang.
buat apa nak mengharap lagi, the cliche words yang akan berputar putar

"people changes"

kepala ho dia people changes. kalau otak tak kata "weh kau kena berubah" ,kau tak akan sesekali berubah.

susah aku nak jumpa orang macam ni.

//

dah la,esok kerja.bye

salam ramadhan ke 20 , 21. 

*eh post ni bukan untuk sesiapa.Mohon tak perlu terasa.

No comments: