Thursday, August 9, 2012

When our ear hears the raya songs.

kenapakaubaca.[?]
"berdoa untuk malam lailatul qadar."-H.A



Selamat aidil fitri
Kepada saudara serta saudari
Setahun hanya sekali
Merayakan hari yang mulia ini

Di masa bulan Ramdan
Kita berpuasa hingga sebulan
Pabila Syawal menjelma
Hari raya disambut dengan gembira

Miskin kaya memakai baju baru warna-warni
Mengunjungi sanak-saudara kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri

Marilah bergembira
Bersama menikmati hari raya
Mintak mak kuih sepotong
Saya mahu makan kerna perut kosong

Maafkanlah jika ada terlanjur perkataan
Diharap supaya jangan disimpan
Kuberdoa selamat panjang umur murah rezeki
Semoga Tuhan akan memberkati

Selamat hari raya
Hari untuk kita bersuka ria
Selamat kami ucapkan
Untuk kita hingga sampai tahun depan

Selamat hari raya

Nyanyian Saloma-selamat hari raya

Hari Sabtu jam tiga!
Tak sabar nak berjumpa
Dengan semua teman lama!

Kukirim hadiah kota!
Kukirim khabar desa!
Aku di sini (oh oh)
Engkau di sana (oh)
Tetapi kita masih kita!

Riangnya
Bertemu lagi
Bagaikan bunga api di hati!
Pabila
Bersua kembali
Bagaikan langit memekar
Berwarna-warni!

Kau mesti ke rumahku!

Sepertinya selalu!

Mata pasti tak pejam
Bercerita sepanjang malam

Dulu kisah remaja
Kini kisah dewasa
Aku di sini (oh oh)
Engkau di sana (oh)
Setahun sekali berjumpa!

Riangnya
Bertemu lagi
Bagaikan bunga api di hati!
Pabila
Bersua kembali
Bagaikan langit memekar
Berwarna-warni!

Riangnya
Bertemu lagi
Bagaikan bunga api di hati!
Pabila
Bersua kembali
Bagaikan langit memekar
Berwarna-warni!

lagu bunga api di hati.-nyanyi fara fauzana,aleeya,stacy dan errrr siapa lagi tah


//

teka la.aku duduk dalam kedai, putar la berapa ribu kali pun lagu raya, tak akan boring.berbanding lagu tipikal omputih yang sekali dengar best dua kali dengar best sikit tiga kali dengar dah stop empat kali dgr terus delete -.-. serius, lagu raya lagi lagi yang lama punya version sangat la mengundang nostalgik.tak boring wa cakap lu.

jangan tipu, setiap kali bila lagu raya terpasang,mulut kau mesti nyanyi sekali.jangan nak tipu la. itu semua lagu lama lama yang kau hafal tu kan? kan kan? HAHA lagu lagu baru ? apa tu? serius langsung tak pernah dengar.Macam lagu anugerah aidilfitri , lagi siti.

"di sini hari ini,lebaran yang di nanti....."

"sesuci, di hening subuh...."

takpun,
"berdendang mari berdendang..berdengdang di seluruh alam.."

itu baru siti. ada banyak lagi lagu lagu nostalgia.macam sanisah huri ,sharipah aini, dj dave ,p.ramlee. kadang kadang aku nampak budak budak sekarang pandang enteng je semua.kenapa la? cuba la hayati sikit. takkan itu pun nak lupa?

Raya setahun sekali bro. tolong. (eh aku pulak yang eksaited huerheruhe)

aku ambik bait bait lirik lagu kat atas tadi,

Miskin kaya memakai baju baru warna-warni
Mengunjungi sanak-saudara kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri - lagu lama


Kukirim hadiah kota!
Kukirim khabar desa!
Aku di sini (oh oh)
Engkau di sana (oh)
Tetapi kita masih kita!
-lagu baru


kita boleh nampak betapa kosongnya lirik lagu sekarang compared to the lagu lama.Bukan kita tak nak support.Bukan begitu ya dong, tapi kalau nak dengar lagu biarlah ada isi sikit liriknya.bukan oh oh oh je banyak. Apa yang saloma nyanyi tu semua betul. semua yang berlaku pada pagi raya

- orang miskin orang kaya pakai baju baru. - we melawat rumah atok opah mak sedara semua - kita nmpk pemandangan balik kampung penuh pelita , raya pertama dalam kereta semua pakai baju melayu,baju kurung- dan ofkoz tua muda semua gembira. -

apa yang lagu baru buat;

ku kirim hadiah kota ? apa tu?

ku kirim khabar desa . ok ni boleh terima

aku disini ? apa tu? no point

engkau di sana. -_-

tetapi kita masih kitaa . lagi la apa pun tak boleh.

//

bukan bidang aku untuk komplain. bukan kuasa aku.aku tiada hak.
tapi cukup aku simpulkan. tak payah la cipta lagu baru lagi.

bye,




No comments: