Saturday, March 6, 2010

tips tips biol untuk exam



kenapakaubaca.
"aku memerhatikan kau walau kau tak perasan"-H.A



mengikut kajian yang beralaskan auta bukan fakta,sotong mempunyai 200 tulang berbanding semut yang hanya mempunyai 1 tulang -.-
asalamualaikum.err emm mmm ,err penatnye huwarg hwarg [bukan nak merungut,tapi ke arah nak merungut] penatnye ulangkaji BIOLOGY yang tak paham semenda pun hau hua eh tak sebenarnya paham lah walaupun sikit sikit takpaham.[dia tipu,dia tak paham banyak]-.- batu api betul setan kurungan ni.-.- .waw!barulah paham apa yang diperkatakan/ditulis panjang lebar dalam bukuteks tulisan kecik BIOLOGi form5 ni huh.
Sepatutnye buku teks tak patut ade sebab fakta fakta nye sikit berbanding buku rujukan.patutnyelakan buku rujukan tu dijadikan bukut teks tauk tak?sebab maklumat dia banyak lagi dari buku teks.ciss -.- menyusahkan je tapi aku baca jugak buku teks.memang keeeee.....haha rasis.OHH itu baru chapter 1 belum chapter 2.Dan akhirnya aku paham jugak benda benda kurafat asi tu semua.entah betul ke tidak semua dalam bio tu ade?entah entah tipu je kot?takpelah..oh,trimas cikgu Hiyah dan seterusnya cikgu Dina kerana mengajar diriku benda benda ni semua.tapi saya lagi paham selepas membacanya fokus fokus.apa masalah?ada masalah?-.-

tiada apa apa,tiada apa apa




>>:KITA perlu bersedia dunia akhirat.banyakkan ibadah dan perkara perkara sunat dan penuhkan diri dengan keimanan yang cukup.[maaf,penulis cakap je padahal diri penulis bukannya warak pun] -.-..Faktor ini amat diperlukan kerana ianya dapat menjamin keberkatan segala pekerjaan/kelakuan/ yang kita lakukan.Semuanya dengan berkat yang Maha Esa.sama ada kita ikhlas atau tidak.itu terserah pada diri masing masing okeng.:)

>>:seterusnya,mula tetapkan jadual waktu ulangkaji.konon jee la.haha cakap je lebih sebelum sebelum ni, contohnye >> 'aku nak buat jadual la,baru teratur hidup aku'..ape?tanpa jadual kau tak boleh hidup ke?kau mati ke?canggih gila.tak perlu jadual pun sebenarnye.Apa guna kau dah ade kepala otak yang sebesar kuman tu haha.tak la, sebesar gengaman dua tangan tu.guna akai sebaiknya dalam menetapkan masa. tak perlu bergantung pada kertas,pen, atau sebagainya untuk mengingati sesuatu nota/benda. dan seterusnya,kepala otak kita akan terus otomatik ingat apebende yang nak dilakukan itu.PAHAM?

>>THEN,jika..aku ulang jika kita ingin menjadi rajin atau pura pura rajin depan orang atau pura pura buat buat rajin dalam melakukan sesuatu,teruskan membuat kerajinan.Tak pasal pasal nanti engkorang dapat pujian free daripada mahluk mahkluk Allah semua.-.- tak macam ni.ade orang malas gila nak buka buku ulangkaji,tup tup bila exam je.dengan bangganye senyum senyum dugong tunjuk markah merah bertanda 'F' wahh saiko betul.patut humban orang tu masuk kubur.So,kenelah jadi rajin,dengan membaca nota walaupun subjek itu booooooring [sejarah],walupun tak suka cikgu tu ,walaupun tengah mata kuyu nagntuk gila nak mampusss,walaupun tengah mandi walaupun walaupun walaupun dan sebagainya.Kalau rajin la sesangat,bacalah nota tu dengan huruf satu satu dengan kuat2 biar semua dengar.tak pun eje je satusatu ayat biar kau mampus kering dan senang,tak payah jawab exam.

>>LAGI??minum air banyak banyak.air mmberi kita oksigen dan tenaga yang cukup kalau kita letih/mengantuk.ha?nak minum air banyak banyak?minumlah.then perut jadi boyot nanti lepas tu menangantuk terus amik selimut + bantal tidur.bagus basgu.esok esok bangun terkontang kanting jawab exam.hoho.Cara ni efisyen jugak.aku dah lama amalkan apabila baca nota.lagi lagi sejarah dan geografi dulu.baru masuk dengan ligat kepala hoo.Takpun bagi sape sape yang kretip tuh,penuhkan kepala dengan imaginasi yang pelik2 + unik2 sama macam dalam tivi iklan tak masuk akal pebendetah semua tuh tengtang bagaimana cara nak hafal sesuatu nota tu.PERSETANkan semua orang yang cakap anda gila gelak,bercakap sorang sorang.mungkin berkesan jugak ouhh heheh

>>kalau semua semua kat atas ni anda tak boleh buat??cara yang ni lagi senang.Anda hanya perlukan RM2 untuk beli pisau kat kedai dua ringgit,pisau baru yang tajam.kalau rajin asah lagi biar lagi tajam dan terus tanpa pikir panjang penggal je diri anda sendiri.so,semua masalah akan selesai.tak payah pikir pikir.takpun beli tali rapai rm 0.50 sen,gantung kat kipas buka kipas laju laju then gantungkan diri anda macam baju.setel.[kenyataan ini hanya untuk orang gila.maaf jika ada unsur antagonis yang melampau]-.-

ok itu sahaja.wasalam :)
terus mencuba dan mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba mencuba dan mencuba mencuba mencuba mencuba

3 comments:

anees-nees-nees said...

blog you bijak lahh :)

siput sedut said...

yeay !
aku minum air kosong sampai perut buncit bole tak ?

syaza aziz said...

ehh ehh,pakcik!
sir freddy org cakap,
kalau minum air banyak2,
red blood cell bole burst tahu!
HAHAHAAA..
hypertonic,hypotonic,
yeahhhh!! :DDD

There was an error in this gadget