Thursday, December 31, 2009

dari hati sebelum fajar menyinsing,
















kenapakaubaca.
"-"-H.A


Oh dan akhirnya dunia 2009 telah pun mencapai usia akhirnya.baru je rasa semalam kan tahun baru 2009.1.1?tup tap tup tap dan akhirnya tiba.ouh ya,kadang kadang best juga kalau kita menyelingkapkan balik kisah sukadukaperitjerih kita sepanjang 2009.orang kata.apa yang dah berlaku tu biarlah berlaku ouh.dan sebenarnya,azam 2009 aku yang aku ingin sangat hajati tu tak termakbul lagi oh.terpaksa lah aku bawa ke depan,kalau dalam bahase ingris nye foward bahahaha.

“awak,suka kita tak?”
“Kenapa awak Tanya?”

Kenangan yang paling manis aku,yang aku ingat tatkala di sekolah kan,masa tarikh 6.4.09.kebanyakaan nye yang kawan kawan aku tau la benda ni kan.masa tu terlalu amat best juga.tak payah cerita.aku da post kan pada awal entry mula mula aku berjinak jinak dengan blog.lagi kenangan manis,waktu raya.tak pernah aku rasakan keajaiban raya pada tahun 2009.hope tahun baru 2010 lagi seronok walaupun SPM macam nak gila mengacau cuti kita kan?kenangan demi kenangan sampai tak dapat aku tulis.terlalu banyak ou <3.berbuka size="5">drama sebabak luser bahasa inggeris kalah no 2,so hai menjadi isu hot,bas merdeka,aniq tak jawab paper bio,zyda dengan gelak besarnya,main uno.best ouh..sya dengan gayanya.teringat di uswah.hazeem dengan perangai nya.irfan adeila,karoeka jamban.tengok wayang.pusing/sesat OU.wafiq beli jam.akif keluar rumah.cerita murah android. blablabalbaa..semuanya mencuit balik kenangan aku.

“ala,tak boleh ke saya nak Tanya je?”...”kot kot awak dah berpunya?”
“yup!saye memang dah berpunya.kenapa?”

Kenangan lagi.kenangan.apakah itu kenangan?memori cinta lama?memori di kepala otak?kenapa kenangan wujud ouh?ianya membuatkan kita pilu takpun resah takpun hiba dan sedih.satu ja cara ,hilang ingatan cara terbaik untuk melupakan segala galanya.moga dijauhi.Dan aku nak ceritakan kat sini pengalaman sedih takut aku ketika aku hamper buta buta selama 2 jam.sungguh takut.masa tu aku baruuu betul betul mengucap,insaf dan takut kepada kuasa Allah.ya Allah.aku terima kalau kau uji aku begini.Tetapi rezeki benar benar di pihak aku.syukur.sungguh takut.biar je aku yang simpan buat pekasam cerita ni kat memori otakku ini.OH kita balik semula pada cerita kenangan kita.boleh anda juga kongsikan kenangan anda?mungkin kenangan saya tak lah sehebat anda kan,sebab saya ni sumpah cakap memang seorang yang kurang bergaul,bersosial,dan agak sombong.mungkin sebab itu kot saya ni lain daripada yang lain.semua yang kenal saya mungkin tahu saya ni jenis macamana kan?lagi satu,kenapa ada streaming kelas?kawan baik aku zyda dah termasuk dalam list streaming tu.memang pelik.dah 4tahun berkawan?kenapa?sungguh tak adil.tapi ini lah dia kenangan pahit yang kite kite ade perasaan ni kena lalui.takpe,mungkin segala galanya ade hikmahye yang tersendiri.

“eh Hadzrin tu gelabah je lebih”
“eh Hadzrin tu asal macam ....?”
“ala kecoh la die tu.tak pernah nak tepati janji”

Kenapa ye orang bila depan mata puji?belakang keji?dah menjadi tabiat dan lumrah manusia ke yer?maaf kawan.sebenarnye aku pun macam tu jugak.tak pernah puas hati dengan orang.kemewahan orang.serba serbi orang.tapi aku tak berani nak tunjuk sebab bak jaga hati orang.maaf.kalau terasa sila komen sebagai ANON yer.tapi kalau anda berani pakai namapun takpe.ok berbalik cerita.agak kurang kenangan pahitnye yang berlaku dalam hidup ni.ala setakat kena katai herdik caci maki gaduh kejap itu dah lali bagi aku.kau nak teruskan tak kisah bukan aku yang kongker diri kau atau anda.aku sedikit pun tak ambil port seinci pun.lantak kau.kau nak dressup hiphop skinny pelik pelik pakai baju seluar ketat atau tudung skirt pendek tube je pakai lagging ke,ko nk makan ape ke,duit ko berlambak ke,nak tunjuk ni ke tunjuk tu ke,sumpah aku tak herann.. aku tak kisah janji dalam hati suci bersih dan murni dan tiada perasaan hasad dengki.irihati.atau jelesi.:)

“ala,kenapa awak tak bagi tahu awal awal ouh?”....”mesty gf awak marah”.
“ala..awak ni,dia bukan tahu pun yang saya keluar dengan awak.saya tak bagi tahu pun”

DAN 2010 menjanjikan diri ini untuk berubah atau pun melihatkan sesuatu yang lain..apa yang lain terserah je dekat diri sendiri.semoga segala yang diAZAM tercapai hendaknya.

“okay.jum kite pergi sana!”
“jom.”
Cerita diatas mungkin ada dalam kehidupan kita.

Aku betul betul rindu 4Aktif2009.!

No comments: