Tuesday, February 16, 2010

kau hancurkan hati aku hancurkan hati kau,

kenapakaubaca.
"mencari si dia yang betul betul ikhlasjujurbaik susah sebab diri sendiri tak ikhlasjujurbaik"-H.A


salam pembuka bicara.teruskan.aku suka balik kampung.entah kenapa aku suka ikut mybapa and my ibu pulang ke kampung sama ada dipaksa atau terpaksa atau direlakan atau memang relahati nurani.-.- entah.bagi aku kampung merupakan satu tempat yang tenang,dalam hutan.ada ayam.[kat sini pun ade ayam,tapi kat pasar la],ade lembu.boleh main taik lembu.boleh pakai ape ape.boleh main api.boleh main kejar kejar dengan sedara,[kat sini tak hingin pulak main kejar kejar],nyorok nyorok,*ok aku kira sampai tiga lepas tu aku carikkkkkkkkk*,boleh main musang musang.[teringat aku yang dah besar gedabak ni main musang musang lagi dengan baya baya sekolah rendah ahad lepas...watashame -.-]tapi sayang,mall jauh.statement ni bukan aku nak menjadi placist/racis/suku sakat perkauman tentang kesenangan /kesusahan.tapi aku betul betul tertarik dengan cara kontemporari.tapi pelikkan kalau nak dipikir pikirkan balik?memang watdeneraka kalau orang bandar ingin jadi orang kampung,dan vice versa.kenapa ?okokok tutup tutup my motif just want to cakap yang aku suka balik kampung.tapi memandangkan cuaca kat kampung panasnya macam kat gurun sahara,aku menjadi jengkel lagi.DAH la gelap.lagi legam aku nanti -.- sampai bila?betul la,cilako tangan tangan manusia semuanya yang membuat bumi panas menggelegak.wuhuu.-.- semua kuasa ALLAH.jangan kita melawaninya.
so aku sampai KD pukul 11 malam tadi,pergh lega. + letih
*******************************************************************
tadi mak aku ajak pergi beli tanah,ciss.panas panas macam ni ada hati nak tanam tanam pokok lagi.-.- oh betul kata orang "berbudi pada tanah" mesti kita dapat hasilnya.ok aku da merepek ni harap sabar.best wo.amik kunci kereta tadi then terus pergi dekat kedai bunga sebelah kedai kereta tu.ala yang dulu ade restoren tomyam tapi dah jadi kedai ikan tu.jauh jugak la aku membawa tiada lesen.nampak otex mampus aku.** otex=polis ** jenuh tapi best.then pusing pusing beli barang kat kedai serbaneka blablablablabla akhirnya sampai rumah. berpeluh jugak la.walaupun ada ekon,tapi tetap panas.-.-tadi jugak masa kat kedai bunga aku nampak ada akak tu beli bunga sampai beratus ratus ringgit.pelik betul.kalau boleh cakap ke ,makan ke,main dengan bunga tu takpe.ni tak?aiyoo..pelik betul lah dengan si pencinta bunga ni..mak aku cakap,
"ngokngeknye orkid yang dah mati pun dia beli " -.- entahla.baik la dia buat benda yang baik macam duduk kat rumah tido ke,masak ke,cakap dengan ikan ke,gurau dengan kucing ke dsb dsb dsb..


hidup tak keruan.tak tau nak pilih kiri kanan depan belakang.susah betul kalau kena pilih pilih ni kan?esok farahnuraisya si awek hamka ajak pergi oting[sengaja eje salah].kalau ada mood aku ikut la er..-.- baru aku tahu yang lagu YUNA-ku ucapkan dengan indah tu lagu peterpan.takguna punya yuna...menyesal aku agungagungkan karya kau ciss -.-
AKU dah takBERNAFSU untuk suka kau [bukan yuna].maafkan aku.curang lagi sekali
ok bye -.-

1 comment:

Miya_Clique said...

haha
akak tu beli pokok..haaha
biarlakan,haha!