Thursday, May 20, 2010

KEGENERASIAN AKTIF

kenapakaubaca.
[SEPATUTNYA UNTUK MAJALAH SEKOLAH]

ALUMNI AKTIF [COPEKAN SYA]Kongsi
pada 12hb Mei 2010 pukul 10.50 ptg | Sunting Nota | Padam
Penulis begitu bersyukur sesangat dalam diam tak diam,penulis sudah pun berada 5 tahun di sekolah SMK Seksyen 10 ,Kota Damansara ini.Banyak betul dugaan halangan rentetan dan kenangan <3 yang penulis lalui seorang,bersama rakan,cikgu cikgi dan sebagainya.Mungkin penulis tidak akan dapat melupakan segalanya!Awww!bukan niat penulis nak cerita jiwang jiwang seperti di atas ni.Penulis sebenarnya ingin merepek meraban tentang apa yang terlintas di minda dan hati penulis sekarang ni.

"batch aktif 2006-2010 semuanya teruk teruk"-kata seseorang

YA kami akui kami bukan sesempurna abang abang dan kakak kakak kami yang tak kisahlah setahun lebih tua ke dua tahun ke tiga tahun ke empat tahun ke penulis tak kisah.Kadang kadang kami [satu kelas] pedih dan didih juga bila dengar ada sesetengah cikgu yang 'compare'kan kami denganpelajar tersebut.YA kami mengaku kami teruk kami ni dangkal dan kami ni memang kurang baik perangainya.ada je isu isu yang berbangkit,tak di dalam kelas sampai ke bilik guru sampai la ke pejabat sampailah ke pengetua.-.-'..PENGALAMAN MENGAJAR KITA.

"bisiing" [sehinggakan ada cikgu yang turun dari tingkat satu,datang ke kelas kami [blok baru] semata mata nak tegur supaya senyap]

aww kelas penulis memang cukup terkenal dengan bising.cakap saja siapa pelopor kaki bising kelas penulis?penulis tak malu untuk berkata penulis sendiri yang bising,kawan penulis,amirul bob [memang bising ,gelak dia boleh buat gempa bumi] hazem,kalau bercerita air liur takkan habis dibuatnya,zahidah,gelak dia boleh riuh,siapa lagi?siapa siapa? aisyah irfan akif ,ramai lagi sebenarnya yang bising sampai tak tertulis dekat sini.Time exam,pun bising tak sah kalau tak kena marah,dah kena marah,diam lah kejap 5 minit,lepas tu bising balik.itu lah lumrah warga aktif dan sebab mengapa penulis sayang mereka.MENGJENGKELKAN tak kami?Banyak lagi sebenarnya momen momen indah penulis bersama teman teman. penulis begitu benar sayang akan 2009 <3
KENANGAN MENGAJAR KITA

"kerja rumah esok hantar!"-kata cikgu

"apa??hantar esok?" alaaaa [merungut] memang memang tak dapat dinafikan lagi.semua pelajar macam tu.. akan merungut,soksek belakang belakang kata,kutuk mengumput keji ni lah,banyak kerja lah,penat la itu lah inilah tapi kerja siap jugak.pelik kan?Itulah aktif.lagi satu,kelas aktif juga hebat dalam melakukan benda benda 'last minute'.BAgi tau ajer,semua beres! tengok jelah waktu tingkatan 3 dulu.dah bagi masa tempoh 5bulan untuk siapakan folio sejarah & geografi -.-',dah sampai 'last date' dia,baru tergedik gedik kami semua nak buat.tapi syukur alhamdulillah!siap jugaaa mengikut apa yang diminta. "alah,esoklah buat.nanti pinjam buku kau yer!aku nak tengok [tiru]!" "ala,cikgu takkan tau punyalah aku tak buat kerja sekolah,lagipun cikgu bukan garang pun" bbalblaba pelbagai alasan penulis dengar dan penulis juga turut praktikkan theeeeee :) BERTANGGUH HANYA MENYULITKAN

"ha!!!aktif tak pandai jaga perasaan cikgu??"

iya betul!kami semua tak reti nak jaga hati cikgu ni.tengok aja lah semua tahun dari 2006 sampai 2010,ada je cikgu yang tarik muka denga perangai tak senonoh kami.nak cakap nama cikgu,penulis malas.yang penting cikgu tu tahu kan?maafkan kami cikgu.sesungguhnya kami tak sengaja! heeh :) nak cerita ni,kelakar pun ada,kesian pun ada,bersalah pun ada,menyampah pun ada,tapi tak kisah lah.ada cikgu yang berminggu minggu tarik muka,ada yang sehari je,ada yang sekejap je jugak.tak kisahlah!kami sayang cikgu!<3 memang sukar dilupakan.kalau nak diikut ikutkan balik, setahun kita lebih kurang ada 8-10 cikgu,X[darab] dengan 5 tak lebih kurang 40 cikgu yang ajar kami semua? "sepuluh jari disusun,maaf dipinta"
HATI HATI MENJAGA HATI

Banyak sebenarnya penulis nak cerita,tapi ruangan dekat majalah sekolah ni terhad kan kan kan?kalau nak dicerita,kalah tebal majalah sekolah kita ni kuang kuang kuang.jangan marah na sidang redaksi! gurau gurau kasar je :)
Penulis ambil kesempatan ini untuk memohon ampun maaf dan silap jika tersalah bicara,terbual gila gila,melalut sinisana dan sebagainya.Penulis juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kat kawan kawan penulis,yang menceriakan hidup penulis sepanjang 5 tahun bersekolah disini.aisyah aqil irfan akif hazeem nabeel adeila syahirah prasad badrul suzi atiqah ily hafizah azliyana chan meshen chan yeen yee fasha mai siti azreen zahidah naufal naim wal zikri dinie myra mekar fat syazana wong hamka aniq aizat najmie
amirul afiq amin fikri shahril luqman atiqah rosli sai fy atiqah madnor faiz timah bedah senah kamsah ali mamat timun terung kobis peah semua semua lah yang mengenali penulis! terimas kasih banyak! semoga perhubungan rakan kita ni takkan putus sampai disini!
SPM lagi 198 hari lagi.SEMOGA BERJAYA!!
KEPADA semua guru,terima kasih kerana mengajar kami!
salam daripada penulis!
**hasil tangan hadzrinaqmal [hadzrinaqmal.blogspot.com]
May 06, 2010 23:1

1 comment:

ezral Sya said...

Macam ruang gosip yang ada bibir besar kat Pancaindera tu woots i laaik :')

There was an error in this gadget