Monday, May 9, 2011

Pengharapan Ibu

kenapakaubaca.[?]
"happy mothers day ! "-H.A

orang yang cakap ' i love u mom ' adalah hikpokrit. sebenarnya, kalau nak tunjuk betul betul sayang , ucap saja dalam hati. jangan bagi dia tahu, besar pahalanya. :')
Bilamana 'Hari Ibu' dah berlalu , anak dia ni tak sempat nak ucap 'selamat hari ibu' , teruk kan ? baru rasa menyesal walaupun ianya sekadar hari ibu , ada pun yang anggap hari ibu je pun , habis , hari hari bukan hari ibu ah ? hari jadi ibu tu bukan hari ibu ah ? kenapa hari ni (mei) je kau nak anggap hari ibu ? hah ? - macam macam plan nak buat untuk ibu , sementara dia masih ada , aku masih lagi tak reti nak hormat ibu aku ; walaupun dia terasa mana mungkin dia nak bagitahu aku , yang aku dah lukakan hati dia. dia simpan , dia simpan dalam hati sebab taknak bagi hati anak dia sedih. ; kita apa tahu ? eh silap ; aku apa tahu ? - sejak kerja ni sumpah jarang aku jumpa ibu aku sendiri - bila cuti anak tak guna dia ni keluar dengan kawan , konon sosialis nama dia ; konon duduk rumah lifeless boring bohsan ; erti lain ibuibu kita suka & gembira sangat bila kita duduk rumah , walaupun dah besar kononnya , konon anak pandai bagi alasan 'mak,  ______ (nama korang ) dah besar la, pandai laa ________ ( nama korang ) jaga diri nanti '. sumpah . bukan itu yang dia harapakan ; dia harapkan sangat anak dia duduk rumah , tak kira umur dah tua tua ganyut ke , muda ke , ibu harapkan sangat anak dia teman dia , lihat dirinya , mungkin boleh jaga bantu ibu di dapur atau memberikan bantuan jika ibu jatuh sakit secara tiba tiba , ; tapi anak apa tahu ? // maaf air mata dah mula bergenang.
anak sekarang macam si tanggang. - lupa asal usul diri. lupa ibu bila dah kaya sikit . sekarang hari ibu dah habis , kalau la ditakdirkan ibu pergi nanti takkan masa tu baru nak terngadah ? takkan la masa tu baru nak ingat moment 'konon' indah dulu (yang tak pernah ingat ?) sekali pun air mata darah mengalir , ibu takkan kembali ke dunia lagi. -sekarang , aku , atau kau , atau kita yang masih punyai ibu lagi sedar sedar lah pengorbanan ibu  - hari ibu bukan sekadar hadiah hadiah , semua tu takkan beerti bagi dia. 'walaupun sepasang baju kurung , seutas jam ,seutas rantai atau wang ringgit' semua takkan membezakan pengharapan ibu untuk anaknya mengucapkan 'saya sayang ibu ' , bukan termakutb hari ibu saja . semua hari - tapi anak dia ni kufur , tersangat kufur sampai meng-endahkan semua tu. yang terlebih malang lagi , hari ibu dah lepas , baru sahaja berlalu dan lagi malang aku dapat jumpa ibu aku hanya untuk 13 hari lagi ; sebelum masuk UiTM . // maaf air mata merembes. apalah nasib. nasib baik ada 3G . cukup untuk lepas rindu. :')
//

malas nak pikir panjang , a lot of things wanna be done. harap selesai. ingat tau. tiada sapa lebih berharga dari ibu. .kthnkbyenites.

No comments:

There was an error in this gadget