Tuesday, June 19, 2012

Apa je yang tak bosan hidup ni ( ! )

kenapakaubaca.[?]
"One day we'll be friend back.Hoping for that"-H.A



Bosan aku dengan soalan klise klise.
Lagi lagi bila balik kampung ,rumah sedara mara terdekat,
“belajar mana  mal?” “ambik course apa mal?” entah kenapa mereka suka jadi nosy sibuk sangat nak jadi paparazzi tahu pasal hidup aku.Mungkin muka aku ada soalan “belajar mana? Study mana? Ambik course apa?” oh lepas ni aku boleh la tampal jawapan siap siap .aku respected graper (penganggur terhormat). Hihi .bukan marah. Cuma rimas.letih nak jawap berulang kali.tak ada soalan lain ke dorang nak tanya ,

“kau nak duit tak mal?” “ada awek tak?lawa tak? Mesti lawa en en en en en en ? sebab kau pun comel” atau cakap. “eh kenapa muka  kau cam member One Direction tu ek?”HAHAHA

Cuba la tanya soalan macam tu.sure aku senyum lebau sampai ke pipi.sejuk sikit perut aku nak makan.


Tapi apa je yang tak bosan sebenarnya,belajar pun bosan,main game pun bosan, online pun bosan,menaip ni pun haaa bosan gila kumpul setem lagi la bosan.kah kah kah. “Hidup untuk bosan dan bosan untuk hidup! “

Persetankan.


//


3 minggu berturut turut aku ikut pergi wedding my cousins – I learnt a lot pasal kahwin.

Hari ni bukan aku nak cakap pasal kahwin.tolong la umur aku walaupun dah boleh jadi bapak orang sekarang tapi niat nak kahwin tu belum ada lagi hihi tapi aku nak kahwin umur 23 HAHA acaner tu ? :3 huhereurhe

Kalau kau atau parent kau atau sesiapa je la nak buat kahwin kahwin ni ,tolong la ambil pusing segala hal – kahwin ni bukan cam main mak mak main pondok pondok kat kampung tu. – leceh.

“bosannya kahwin orang kaya ni,bosan.duduk dalam dewan / hotel dekat meja bulat lepas tu tunggu cam orang bodoh ; kadang kadang lama nak tunggu pengantin makan beradap baru kita boleh makan ; kadang kadang kita tak habis makan lagi dishes dah kena kutip” nah yang paling menyampah kena ikut protokol. Lagi annoying kena dengar pengacara  celoteh cam nak kena simbah air.

Kalau tak guna spoon & fork, orang jeling. HAHA itu paling bingai.
Aku pernah attend dua kali majlis yang ikut protokol ni, sumpah aku tak akan pergi lagi melainkan terdesak.I prefer more makan dekat bawah khemah panas panas; ada karoeke,ada nasi minyak air sirap tawar semua buah oren lauk 5 jenis dan tak payah malu malu kalau nak tambah hikhikhik.
Siapa yang kaya tu suka la.aku tak suka sebab aku tak kaya hihi. Mungkin dah protokol kan? Gasak la.

“impian aku nak kahwin dalam dewan jugak tapi tak ada meja bulat ; meja semua macam biasa, dan semua macam biasa tapi cuma khemah  tukar ke dewan je takut hujan.” Hihi

Lepas tu kau kena tahan.tahan telinga jangan bagi sampai bernanah HAHA
Baru baru ni ( masa tengah berarak nak duduk dekat kerusi silat )  aku berdiri dekat sebelah makcik melatah. Masa tu tengah silat, boleh pulak dia berkaypochi kuihkoci dengan selamba hadap dia cakap “ siapa pengapit dia dia tu? Pengapit dia lagi cantik dari pengantin”

Perkara ni yang pompan pompan semua kena aware.make sure yang pengapit korang mesti buruk dari korang HAR HAR kalau tak jadi la kes macam ni. Gila puaka mulut makcik tu.aku tengok balik muka makcik tu bukan nya cantik pun.sebab dah berkedut maybe.Wallahualam HAHA.
Itu pasal pengapit. Belum lagi bila kumpulan mulut puaka mengata
“eh eh tebalnya make up.macam zaman 60’s”

“tu pelamin ke tempat tikus beranak?” HAHAHA masa tu nak menangis air mata darah sekali pun tak boleh lepas dah kena caci.

eh lelaki baju biru paling kanan tu lagi comel ke? HAHA


Orang bukan jaga perasaan kita pun ; iyalah, bukan tempat dia.cuba kalau dia yang kena.mesti berasap pedih je hati.Bangganya jadi rakyat Malaysia.
Ada banyak lagi,tak caya cuba engkorang pergi wedding wedding sekitar dan duduk bersama mak jemah cik siah kak kiah mek minah semua dengar apa yang diorang borakkan.sure kau dapat tiket HellAsia percuma.dapat tips dosa free lagi HAHA. – itu yang aku buat.ternyata benar.

Bak kata Harith Iskandar, “Malaysians love to state the obvious” – betul la tu? Bila Nampak orang hodoh kata orang hodoh,bila gemuk ejek gemuk,bila pengotor keji eee pengotornya,bila botak panggil botak,bila orang berisi panggil ‘bob’ HAHA. Tak bolei bla.Dah tak boleh ubah dah fi’il macam ni.

Oh yearh Spain masuk quarter final yeyeah ,rasa serba salah nak sokong Portugal ke Spain sebab Portugal ada CR ,Spain ada torres dengan fabregas hew hew :3 ,

Celaka.aku belum tidur ! dah 5.20pg19jun. 

No comments: