Wednesday, June 27, 2012

Istidraj dan Hati

kenapakaubaca.[?]
"hari hari kerja ,sangat kelakar dengan kerja.aku suka :O hee "-H.A


hai pemblog yang ada youtube dekat blog dia tolong buang atau aku tak akan baca. gedikkan kita ni?


sekadar contoh
"oh,cemburu nya.cemburu sangat dengan semua.kenapa dia ada itu ini aku tak ada?kenapa huh?"


Pernah terkeluar tak dialog macam ni dalam kehidupan seharian korang ? kalau hidup aku hari hari pernah terkeluar dialog macam tu kah kah oh pertama sekali aku nak korang betul betul bezakan rezeki dengan istdiraj.why aku suka sangat cakap pasal istidraj sebab semalam entah dari mana mimpi terkeluar perkataan istidraj.so why not aku tulis untuk kali ke dua ? 


first of all ,you all bezakan rezeki dulu. rezeki tu macam perkara-perkara yang mendatangkan satu perasaan rendah diri dan bersyukur dengan segala jua pemberian oleh Allah dan bezakan istidraj pulak.
Istidraj tu cam Ianya adalah pemberian nikmat Allah kepada manusia yang mana pemberian itu tidak diredhaiNya. Inilah yang dinamakan istidraj.

ya aku tahu, aku pun pernah alami jugak macam tu. Bila duduk dalam bas, orang cina sebelah aku keluarkan sony experia S yang baru besar gedang tu.siapa tak jeles kau , yang kita ni guna telipon cap ayam , boleh call boleh reply sms pun jadi la.itu belum kira yang bila nak reply mesej tetiba henpon mati sebab habis betri. nah sudah.sadis nya kehidupan.

dan lagi 'marah' bila tengok budak kecik pegang ipad, adik sedara bawak dslr balablalablabab semua benda tu 

kalau korang dalam situasi aku korang akan cakap apa?

mungkin ada yang cakap. alah itu rezeki dia.Kita punya turn rezeki belum lagi. rezeki kita ni redha dan terima.kalau nak, kau berusaha la __________ (letak nama sendiri).
mungkin orang tu bersusah payah nak dapat benda tu ,kita senang senang nak mengomel kutip dosa free.

Dan mungkin  ada yang cakap jugak, oh mentang mentang family kaya, boleh cer la.lepas tu nak riak riak pulak.ingat aku lahap ? 

ayat orang cemburu.biasalah HAHAHA

//

macam aku cakap tadi. rezeki dengan istidraj memang berbeza.

on the other side, orang tu sebenarnya mungkin diturunkan istidraj , dia diberi segala kemewahan untuk diuji sejauh mana rasa syukur dia, sujud dia pada tuhan dia - mungkin istidraj ni datang daripada rezeki yang berterusan -- > terus terus dilimpahkan rezeki sampai jadi istidraj.

untuk uji, dia bersyukur atau tidak? dia meriakkan segela pemberian atau tidak ? dia menunjuk atau tidak dan sebagainya.

tapi sayang, istidraj tu tak diredhai-Nya.

eh jangan salah anggap aku tulis tanpa ada satu perasaan pun.maaf mana yang terasa.

//

lupakan kejap pasal istidraj (atau ini ada perkaitan dengan istidraj) -

 putarkan masa kembali.

"bila aku kerja tempat lama,aku teringat dia ada datang jugak jenguk.."

susahnya. nak kena fikir member nak kena fikir keluarga nak kena fikir besties nak kena fikir crush semua nak kena fikir kekasih pfftttt . tapi aku ada satu je. aku cuma fikirkan family je buat masa ni.Tak kisah dah orang nak cakap bukan bukan. peduli setankan la.

I've made a move on ; untuk berbaik kembali tapi aku tak rasa semua nya akan kembali normal tapi selagi kita bisa berdiri atas dasar persahabatan , itu dah kira anugerah terbesar bagi aku. :D

"jom belajar melupakan orang"

silap cikgu sivik ni, tak ajar macamana nak lupakan orang.

marah? 

terserahlah.
:'|

No comments: