Tuesday, February 7, 2012

bila kita hidup ni,tolong la carik masalah.

kenapakaubaca.[?]
"kenapa kau je eh yang aku ingat?"-H.A




*rancangan bersamamu bawah ni tak digalakkan baca.serius.


Jauh berjalan,lama hidup,banyak berkawan,banyak buat masalah,selalu susahkan orang- this kind of (yang selalunya dikategorikan sebagai yang terbeban-membebankan) menjadi satu gateway untuk kita belajar pasal hidup ni.ada banyak lagi yang kita belum malah perlu belajar untuk jadikan kita ni betul betul manusia.selama ni yang macam binatan* tak berperikemanusiaan langsung atau selalu jadi dungu orang kata A kita buat A orang buat B kita buat B orang makan taik kita pun ikut makan.that’s life babe. Memang la itu kehidupan but kita ada cara kita ada kuasa dengan mengunakan tangan kepala kaki otak kita,kita boleh ubah hidup.tak gitu?
Sepanjang hari kemalasan aku untuk hupdate blog sejak menjak masuk matrik,sejak jadi belanda tak cukup tanah berjalan ke hulur kehilir.hari ni baru ada.hargai la  masa sia*.masa tu memang dan semestinya tak dapat diputarkan kembali :’) aww cam rancangan bersamamu la pulak tak pun alhidayah. -.- apa segala fuu yang aku cakap ni ada kaitan sebenarnya.
//
Ada orang nak belajar jauh jauh.ada orang suka belajar dekat dekat.senang balik rumah katanya (tengah jeling jeling diri sendiri ni HUERHUREH), nak belajar jauh sebab nak timba pengalaman.belajar dekat tak mencabar katanya,anak manja.berkepit ketiak mak,balik rumah basuh baju kat rumah sampai selalu sangat balik rumah.orang dekat rumah dah naik kematu tengok kita tetiap minggu balik.but sama juga bila belajar jauh.tak kisahlah jauh mana yang penting lebih 5 marhalah.the perasaan nak balik rumah memang ada.malah banyak nak mampus.mana satu yang elok sebenarnya? What ever the thing benda ni letak pada diri sendiri.ada orang nak belajar jauh sebab life dia tak free kat rumah; ada orang belajar jauh nak tengok negeri orang; dia punya budaya (pfftt kononnya) ada orang ikut awek dan ada orang terpaksa terpaksa dan dipaksa. Hihi
Tapi bagi aku belajar dekat lagi senang.no $$ perlu dilaburkan,no tenaga membazir nak suruh parent jemput malah boleh balik sendiri dan yang penting dapat balik rumah HRUEHREUHERU. Aku nak cakap yang aku nak balik rumah je walaupun cuti tahnu baru cina dah balik, minggu lepas dah balik dan nak je aku balik tetiap minggu.tapi cam aku cakap. Perlukan rm100 untuk pergi-balik rumah -.- ; kalau aku anak pak najib ke,dah lama tetiap hari aku balik. Or suruhkan je dia buatkan kolej tepi rumah aku (kita) -.- but semua nya dah diaturkan.so just flow  with the wind.

//

Aku jugak belajar yang kita hidup ni memang perlukan family.aku tak dapat bayangkan bila salah sorang family aku hilang.itu la moment paling teruk bagi aku.alhamdulillah sekarang masih ada semua,masih bahagia,bertambah bahagia dengan kehadiran orang baru,dan aku sayangkan diorang.kadang kadang diorang tak percaya bila aku selalu balik rumah aku cakap aku balik sebab rindukan family.walaupun nada aku cakap aku rindukan family tu macam kelakar kelakar tak serius tapi sebenarnya  dalam hati memang aku meant kan dia.who cares ?aku ada family walaupun tak ramai ada 8 orang je but itu dah cukup.aku sure yang lain rindukan family dia jugak but manusia ni too ego untuk mengaku pasal tu.malah ada yang malu nak mengaku.kamon la.dari family tu la kau merangkak lalu berjalan macam sekarang. Tolong la balik rumah ; jenguk jenguk keluarga kau sementara masih ada. Aku Cuma jauh je.kalau tak.memang terpacak la muka aku dekat rumah tu.
//
And aku jugak belajar bilamana kawan yang masa kat sekolah dulu kita baik nak mampus sekarang macam tinggalkan nak putuskan tali guna gunting je.apa masalahnya sial? Orang yang cakap masa berubah / jarak memisahkan tu memang macam bullshi*. Yang cakap tu sure tak pernah kenal atau tahu erti mksud kawan tu sebenarnya.banyak.memang banyak benda ni berlaku kat aku.tapi kalau orang dah buat perangai dekat aku.kenapa aku tak boleh? Barulah adil kan?-duh sebenarnya boleh je.Cuma jangan riak,jangan berlagak, jangan nak bajet good good la konon dia yang paling hebat.SMS,twitter facebook – boleh je buat kita berhubung.kamon la dunia dah maju tapi pemikiran mundur.tak kesian ke kat perasaan orang yang mengharap kat orang yang good good tu –yang masih ingat hubungan kawan baik yang selama ni masih utuh – tapi lain pula pada kawan baiknya tu?tolnog la beri rasa simpati sikit.empati jauh sekali.
“kawan pun macam keluarga jugakkan.cubit peha kiri,peha kanan terasa” – im really not understand why peoples nowadays memandang enteng kat semua ni. dah luntur gamaknya nilai nila murni persahabatan dalam diri.malas nak bertazkirah kang orang kata aku celup pulak padahal sama sama  buat HAHA.

//
Dan sebenarnya banyak lagi nak tulis.tapi biarlah aku simpan dah simpan dan simpan dalam hati.

Oryeahh.thanks pada pembaling tepung terhebat yang menjayakan suprise party sabtu malam ahadi di zida’s house-memang terbaik dan happening.terimas.camni la sepatutnya.kalau benda macam ni ada setiap bulan atau selang 2 bulan kan bagus?thank thank thank again guys :D :’) korang memag terbaik.

Oh tak lupa.hai budak hot .happy birthday.#khairulriduan.

Yang bercerita,
Jerin

Kthnkbyenites

them <3

No comments: