Friday, February 24, 2012

kita lebih takutkan siapa sebenarnya?

kenapakaubaca.[?]
"serius shit aku tak boleh nak lebih lebih takut takut kita semua kecewa.kbye"-H.A


I just attended the forum 'ada apa dengan cinta' versi dakwah punya- so the expectation nya berbeza sikit.bukan nak dipertokokbandingkan ; ya memang.bila cakap pasal cinta kita akan terus terfikir golongan muda mudi.-tidak orang tua-orang yang dah berkahwin or whatsoever tetapi mesti ingat budak budak zaman sekarang.-termasuk aku ah tu haha.-dan aku bayangkan forumer tu budak budak yang perpengatahuan pasal cinta ; sebab tu ramai budak perempuan berduyun duyun ke dewan tapi aku terlepas pandang.forum tu diadakan sebahagian daripada aktiviti bulan anti-couple.


pergi sekejap je.dalam sejam macam tu.sebab klise.klise klise.hambar - benda sama.nasyid-band -gitar drum- penyanyi nasyid suara sama - lagu sama. dan etcetcetc... cuba buat cara lain sikit ; supaya dapat tarik lebih ramai studnt


// aku tak dapat tangkap apa penceramah tu cakap tapi dia ada cakap.cinta utama kita adalah cinta pada Allah Yang Esa.itu memang wajib untuk kita. the whatsoever cinta yang fuu fuu selain itu adalah mengarut.


aku suka soalan kedua. adakah cinta tu memang satu fitrah di antara lelaki dan perempuan atau hanya menurut nafsu semata?


 most probably the forum be held mungkin sebab dah ramai sangat budak couple kat KMK.aku ulang.kat kolej matrik ni.-kolej ni kalau nak tau macam sekolah sikit.jadi faham faham la sendiri.Aku tak ada kuasa nak deny couple couple ni ; lumrah kan? perasaan kan?jangan main main dengan perasaan.aku pun tak ada kuasa nak tentukan halal haram ; yang sememangnya couple tu membawa ke zina dah zina itu haram dan what ever aku cakap cakap ni ; aku pun tak terlepas buat semua tu.bukan aku sorang malah kita kan? eh eh tak ngaku pulak HAHAHA. jadi konklusi fikir fikir la sendiri.jangan sampai melarat dah la tau.


**


'aku tak tahu kenapa down sangat hari ni'


kuatkan semangat aku Ya Rahman,Ya Rahim
“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kesusahan dan kedukaan. Aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan kemalasan.Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan bakhil. Dan aku berlindung kepadaMu dari banyak hutang dan kezaliman manusia.”


Ya Allah.Ampunkan dosa dosa dan murahkan lah rezeki
ibubapaku
ahli keluarga
diriku
sahabat sahabat ku
sanak saudaraku
muslimin dan muslimat


amin ya rabbal alamin.




tapikan manusia selalu melawan fitrah.haram jadi halal ; halal jadi haram.bukan nak berlakon baik tapi itu realiti.sama la kita.aku pun buat jugak macam tu.jadi tolong jangan tuding menuding.

No comments: