Thursday, February 16, 2012

Tak ke anda fikir bahawasanya itu adalah tipikal dan klise?

kenapakaubaca.[?]
"I need someone yang betul betul betul faham aku.Someone itu lah yang paling bakal aku sayang dan aku jaga"-H.A


akhirnya selesai jugak benda benda saiko yang membebankan kepala otak (kita?) - research english,folio dinamika,pengucapan awam dan banyak lagi.padahal sikit je.huheue.- tapi yang memang takkan hilang dari hidup aku adalah assignment dan kuiz. sampai bila menderita pun aku tak tahu.Dulu kan aku pernah cakap.walaupun kita ada banyak kerja,in the end kerja tu akan selesai.tengok,sebelum aku dapat esaimen haramjadddd ni,sudah semestinya si kupur ni memaki ; mengomplen tak sedar diri keji itu in kerja banyak nak mati tapi akhirnya. NAHH siap jugak.sambil riak pulak tu HAHA.seronok sebenarnya.bayangkan kalau takde kerja?(kita?) jugak yang komplen kata takde kerja boring bohsan macam fuuu.


"memaafkan lebih baik daripada menyimpan dendam ". - but i dont have any idea untuk memaafkan? macamana ?keji tak.


//
ok masuk topik jap.


Sometimes,orang kata don't fly too high,takut nanti bila terjatuh sakit.Dan bila dah terjatuh susah nak bangun balik.Tapi kan cuba kau lihat balik apa yang berlaku disebalik 'jatuh' tu? apa apa? nampak tak? tak nampak? dah sah sah kau juling.macam tak lama lagi je tu? HAHAHA ok serius la duh apa korang nampak? Tak ke kalau kita 'jatuh' kita belajar sesuatu dari kejatuhan tu? doi lenkali belajar dari kesilapan ; bukan buat silap bend ayang sama je.tak monoreh langsung itu menghabis boreh namonyo tu.hihi.
Let say ; aku bagi contoh tipikal yang klise macam drama drama tivi selalu buat tu :


eg :  
Timah seorang budak kampung.datang bandar nak carik kerja ; dengan alasan nak tolong famili di kampung katanya. bila dah sampai bandar,pakciknya bawa dia ke sebuah pejabat untuk di temuduga. (korang boleh expect bandar tu kat mana ; mana lagi kalau tak lain tak bukan dekat kuala lumpur -.- ; duh dah nama pun cerita klise) -Timah mempelajari segala teknik bekerja.Oh lupa.timah kerja pejabat dalam urusan pengkeranian.hari demi hari,timah semakin rajin.semakin pandai bergaya.Tahun demi tahun timah dinaikkan pangkat ke lebih tinggi.jadi eksekutif kau! kelas gitu.Nama pun tukar jadi Maria.daripada Timah bt Kamsan ,ke Maria ..........  (err what ever nama apa yang korang suka korang letak)ramai lelaki dambakan dia.Dia buka syarikat sendiri.lagi besar dan banyak cawangan.sampai lupakan dan terus tinggalkan famili dia dikampung ( dah nampak keke-klise-an di sini) famili dia dah buang dia. Lalu tiba tiba (tetiba jer?) syarikat dia jatuh bankrap-timah takut dan terus tinggal sebatang kara.baru dia nak cari famili dia balik

klise.

// see nampak tak ketipikalan cerita melayu tivi drama cerekarama selalu buat ? tapi dia ada mesej tau. kau belajar yang selagi mana tingginya darjat kita ni,itu tak menjamin apa apa.camtu camtu ah. belajar tak dari kejatuhan? Oh jangan la marah aku anugerah skrin.aku tahu cerita melayu tak macam ni dah. sekarang ni cerita melayu banyak masuk pub disko main atas katil what so ever. trend kan? #katanya. but the most important thing ; dont put your brain too cetek sebab benda benda 'jatuh' ni bukan sekadar berkisar pasal dailylife je ; tapi pasal cinta,kawan,sosial-asi. dan etcetcetc HAHA.


dan aku alaminya.same goes to you right? kthnkbyenites.





you.dalam facebook kenal tapi kita tak pernah terserempak kan?


putus cinta adalah sebuah titik permulaan awak menjadi burung terbang bebas sebelum kembali ke sarang komitmen. hargailah putus cinta itu sekali-sekala.





No comments: