Saturday, February 18, 2012

kenapa kita still sebut karma lagi ?

kenapakaubaca.[?]
"lelaki cepat ingat dan cepat lupa, seronokkan?"-H.A

ala ala cam ni la.so jangan percaya.


bak kata fyn jamal, perkataan 'karma' lagi laju meluncur dari perkataan qada' and qadar.apa dah jadi ?masing masing conversasi lagi utamakan word karma dari perkataan takdir yang Allah dah tetapkan.kenapa la kenapa la kenapa la manusia tak menyedarkan diri? -aku dulu pun selalu sebut karma dalam post aku-kebanyakkan-maaf aku tarik balik lepas dah selongkar punggah segalanya.ianya tak elok guys.mungkin kalau untuk cakap cakap tanpa maksud ok la kot walaupun masih tak elok-so cuba jauh kan la dari sebut karma 


" duh aku terkena balik bro.
asal?apa yang kau dah buat?
dulu aku pergi ragut mak cik timah punya henbeg kau tau bro,last last henbeg mak aku pulak kena ragut
tu la kau.kan dah kerna karma "


I think this dirty mind should been sweeped from the minda masyarakat melayu islam sekarang ; duh bukan je boleh tambah dosa kang tak pasal pasal jauh menyimpang pulak jadi pengikut ayah pin HAHA ayah pin takde dah ; kang terikut Haji Matahari pulak kang. kufur kah?


sepanjang aku hidup dan sepanjang yang aku tahu karma ni orang india yang punya selain ada dari agama agama minoriti. percaya pada tuhan karma. apa dia sejarah form 4 form 5 dulu ; otak aku dah berkarat dah tak boleh terima sejarah dah.dewa brahman?vishnu ? siva what so ever? tuhan tuhan ni la yang akan memberi kan moksya ./shamsara ahhhhh aku tak tahu aku tak tahu tolong la aku taknak sesat MHERUREH
A concept of karma (along with samsara and moksha) may originate in the shramana tradition of which Buddhism and Jainism are continuations. This tradition influenced the Brahmanic religion in the early Vedantic (Upanishadic) movement of the 1st millennium BC. This worldview was adopted from this religious culture by Brahmin orthodoxy, and Brahmins wrote the earliest recorded scriptures containing these ideas in the early Upanishads. Until recently, the scholarly consensus was that reincarnation is absent from the earliest strata of Brahminical literature............................... -wikipedia


"apa yang dia buat salah,akan dibalas kejahatan dan vice versa"


konsep ni amat bertentangan dengan kita yang islam oii,jadi jangan la nak ikut sangat hindu punya style ok.dia dia,kita kita .just cuma kuatkan iman jangan sampai goyah. aku tak cakap unsur racism ok kat sini so jangan pertikai kan.ngerti? kita yang Islam ni percaya pada 6 rukun iman dan 5 rukun islam. rukun iman terakhir ; itu la yang antara terpenting ; beriman kepada qada' dan qadar. so lepas ni apa kebenda dugaan yang datang please la jangan sebut karma ; cakap tu dugaan . inilah qadar dan qada' kita.dia ala ala istidraj la.tapi istidraj untuk benda benda yang melalaikan. this only the basic thing yang aku cerita kalau nak lebih rajin rajin la baca buku.tak mampu beli buku google book ada.pergi la seacrh ke mana mana buku yang kau suka.


di antaranya firman Allah Azza wa Jalla
"…Dan adalah ketetapan Allah itu suatu ketetapan yang pasti berlaku." [Al-Ahzab:38]


mana salah tu perbetulkan. aku bukan tahu segalanya


 //
Kebanyakan org akan tinggalkan kawan mereka bila diorang da jumpe seseorang yg mereka sayang or to say 'in a relationship'. during that time, even friendship has no meaning. we who stood by them during their breakdown, are the ones tend to be forgotten. True Story.-HazeemRoslan
tulisan ni membukakkan sikit mata aku tentang apa normaliti yang selalu golongan hendo kini selalu buat ; errr including me (?) bila couple.semua lupa.lupa kawan.lupa member hang out.lupa untuk join event event yang dah diplan bersama sama.ni bila couple ni.i dont bila kahwin nanti.itu memang wajib la kita harus utama binisuami kita no offence on that thing.buat masa ni aku tak terasa lagi dengan statement sebab tak pernah terlibat pun dalam kancah couple couple so i'm totally agree with above statement so siapa yang couple tu terasa ke? opss bukan yang couple.yang tengah break saat bercouple sekarang? kemana korang nak menyatakan kisah sedih duka perih bersama lepas hilang couple? kat kawan eh? see.the point seems clear now. Hypotesis is accepted HAHAHAHA.


"macamana kalau crush? crush pun sama ke? hihihihihihhihih " [gelak annoying yang cam cibai]


itu kau kena ambik je concentrated H2S04 sulpurik acid,kau curah je kat diri kau biar mati tertanam sendiri.crush dengan couple lain.crush tu macam kau ss syok sendiri la WAHAHAHA.

 anti anti anti. pergi mati.

//


k bye.nak layan lagu dian sastrowardoyo-Puisi Rangga lagi best


#np-Puisi Rangga.




No comments: