Saturday, August 6, 2011

deiri ramdhan

kenapakaubaca.[?]
" <3 "-H.A



Sedar tak sedar dah masuk puasa ke -6 harini kita menahan diri dari segala hantu setan. Opss hantu setan dah kono ikat ; maksud den kek [kat] sini hantu setanz nafsu diri yang mebuak buak lagi lagi bila bab beli beli makanan ni . Sebenarnya banyak kenangan sebelum ni yang berkisar pasal ramadhan ; aku ingat lagi aku berniaga tolong jual roti boom; murtabak segala walaupun hanya untuk 2 jam tapi dapat jugak merasa beb. Jual air dekat bazar air memangterpaling laku ah sebab mata orang berpuasa bila nampak air mesti dia nak beli ,apatah dia ingat dalam kepala otak pasal air tu aku pun tak tau -.- ; berkomplot jual mercun dekat bazar walau sorok sorok wakakaka. ; dan yang paling penting aku la orang yang tolong hantar kuih mak aku dekat kedai orang ; so tahun ni semua semua memang harapan ah aku nak buat lagi. So rindu. Pui. Nak berkongsi rasa kufur tak ? Masa aku menaip ni orang lain dok sibuk menunaikan terawih :[ maaf la hari ni tak dapat join. Penat sesangat lepas menyundal ke bazar pekan changlun. HEURHERU sampai lepas makan tadi pukul 8 aku terus tidor sampai 9.45 :((( sedih semua tertinggal.
#yang paling sedih sekali esok dah start segala kuliah tutorial semua :(sobsosososbossos mana cuti study week aku pergi weh ? Watdenerakaaaa betul la.-.-' we talk talk about bazar. Sebenarnya aku dah cakap kot masa post tahun lepas ah -.- tapi pedulisetanzkan yang lepas ke yang apa ke ni blog aku so sukahati baby ok WAHAHA.

#KALAU nak pergi bazar jangan berangan bawak duit RM5
this is my early expectation ; dengan semangat berkoba nak ke bazar dari cmart seberang “weh aku nak spend rm5 je kot pergi bazar ni tak nak ah jadi setanz membazri beli banyak banyak tapi tak makan , ingat kaya ke ?” -then bila sampai je , nah kau kat situ la ayam percik terbakar bakar , kat sini nasi ayam berempah , kat sana sate penuh asap, kat hujung tu taufu fa, kat sini mee goreng buah kuih apa jenis kuih kuih yang tak terfikir ada pun ada, kuih sama yang nama lain lain pun berlambak apa jadah semua tu ? But pada dasarnya iman aku kuat lagi mungkin setanz lagi satu dah hasut tu yang terbeli banyak tadi -.-' then mula mula pergi beli nasik tomato ok fine , patah balik pergi beli air kelapa lepas tu gedik gedik jalan lagi nampak pulak kuih 7 rm2 beli , mana boleh tak beli ;alasan , dekat KL kuih 3 rm1.2posen tak ke banyak differences tu ? MRHEURHEHRE
apahal semua bazar jual benda sama je ?” “baju baju bundle kasut bundel sluar bundel takde ke? Buat laa macam uptownss sikit gurhhh -.-” konklusi :hilang rm9
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

padah kalau jarak kolej dengan bazar nak dekat 1KM ; memang merungut la menyumpah tahap karma dalam hati sebab waktu balik tadi takde teksi nak tolong hantarkan -.- masing masing busy mengkedarah nak beli anak bini makan kot . Pergi rasa macam VIP naik teksi berekon ; nah kau bila tang balik tu berpeluh peluh macam masuk oven -.- dah la barang dekat tangan penuh gila nak mams letih pulak -.- jalan pulak sempit berlaga laga bontot dengan irfan akif semua WAHAHA lepas ni taubat tak pergi dah kalau pergi mesti pastikan ada teksi atau pergi awal. Ala yang sedihnya matriks tak boleh pergi bazar hari hari pun -.- nak pergi bila hari sabtu je , atau cuti umum. Sedih kan ? Ok dah tau jawapan dah.memanggg sedih. Nak buat camno ; terpaksa tunggu lagi 8 bulan baru dapat keluar dari sini. Aku tak rasa lama NYEHEHE sebab sedar tak sedar sekarang pun dah bulan 8 ; dah 4 bulan aku kat sini sumpah tak terasa -.-' makin banyak terasa hati adalah weh .

Memang karma gila , setahun lepas , pada bulan islam yang sama ; aku terasa hati .sangat . Bukan ter dah tapi sangat. Sekarang , bulan islam yang sama jugak ; aku pun terasa hati jugak. Bala ke tulah ni aku tak tahu la .

Meh ke lari topik kejap -.-

Sebenarnya kan ? Orang berubah bukan ikut peredaran waktu , so kata kata klisey “as time change, people's change” balablaalba kejadah semua tu semua palsu hanya nak memperbodoh bodohi kita lain la budak tadika -.- entah budak tadika pun tau makna disebalik semua tu. Bagi aku la orang berubah sebab faktor atas alasan kondisi dan persekitaran baru , kawan lama tu dah bosan meluat bila kita tengok , dah tak tau nak borak apa dengan si lama dan nak buat apa dengan si kawan lama pun tak tahu -.- ni semua kita yang buat ke? Kita ke kau ke aku ? Wakaka wallahualam . Tak payah nak nafikan sangat la kan benda ni semua kita buat sekarang .termasuk aku. Mungkin aku duduk sini , aku lupa kawan lama aku ,kawan sekelas aku time form form darjah darjah dulu.siapa tahu weh ? Aku tak rasa.yang rasa hanyala yang terasa diri tu ditinggallupakan disakit hatikan ablablaba semua kan?NYEHEHE kenapa aku rasa jugak ni weh ? Aku pun sama ke ditinggalkasakithatikan semua tu ? Buuuushit -.- peduli apa aku. Zzzzzz

# hati tak akan puas kalau kita tak cakap perkara yang sebenar kat seseorang tu ; malahan lagi geram sampai nak membonoh [bukan bomoh -.-] bila dah lepaskan atau luahkan baru kita puas dan jangan berpuas hati dulu sebab keputusan luahan hati tu kita belum tahu negatif ke positif terhadap si luahan. -.- eh korang paham tak ni ? Kalau tak paham buat buat ah paham okay . Maaf la bahasa kompleks sangat ; maklum la kat matriks tak belaja BM sesen.

#I Eva Longoria. Entah walau dia dah berumur sikit aku tetap suka dia. Muka dia kot ada taste-s aku :) tapi malang dia dah kawin zzzzzz pergi jahanam.

berbalik cerita kat atas ; konklusinya istilah best friend for eva tak akan pernah wujud la kan ? entah tapi aku suka tengok macamana friendship dalam cerita 3idiots sooooo :') kan best kalau macam tu ? pergi la tengok dah la kelakar nak mampus nasib tak mampus lagi tapi penuh jugak dengan motivasi doh.bagus bagus .ok aku dah mula merepek , kthnkbyenites.

damn kuliah nak start lagi beberapassss jam je . hish benci la. puasa ni .batalkan je la . Nak balik rumah.12days togo .nyereyheyrehreyh -.-'

No comments: