Thursday, August 11, 2011

ramadhan dulu kau ada sedekah tak ?

kenapakaubaca.[?]
" biarkan je weh dia berlalu "-H.A


bacalah dengan music bekground melankolik weh :/



dengarlah, lagu ini .cinta kita di pantai merdeka”♫ -tropika pfftttt .

kita seorang lelaki , harus kuat harus tabah kalau segala macam dugaan musibah melanda dan kita masih akan tetap pasti dengan ego . Ego x ego = lelaki /// konklusi ; lelaki = ego. Itu equation yang tak pernah ada dalam siliburst matematik kat sekolah mana mana tapi hanya ada dalam kamus diari hidup lelaki -.-.

kalau la kawan aku sanggup tunggu lebih kurang 50+hari untuk menerima jawapan daripada seorang perempuan yang dia suka yakni sekarang dah jadi awek dia pun sekarang , aku tak sanggup even 5 hari . Macam aku cakap tadi , lelaki kan ego . Nah kau walau dalam hati masih mengharap. “dia lelaki ke eh ?” WHAHA tapi aku tabik dekat dia. Aku sebagai si cocok berjaya juga buat orang bahagia :'0 tapi diri sendiri tak pernah bahagia. Kan aku cakap dulu , dulu dulu lagi aku pernah cakap ; aku tak boleh masuk dalam kancah mengada ngada ni . tunggu ; mungkin jodoh cinta pertemuan semua dekat U , sekarang dekat matriks ,mana ada lagi -.-' ; even long distance love pun takkan menjadi .ngeh . Percaya la kata kata manis semua bait bait cinta puihhh itu semua dusta itu semua setanz yang cakap. Eh marah la ni kan.

kata kata “lain padang lain belalang” macam tak semenggah jika nak dimetaforakan ; “lain padang lain bunga” - mungkin sesuai NGEHEHEH :'/ sekadar gelak tapi dalam hati masih sedih. “tu la kau dulu buat orang sekarang kau balik yang rasa” foineeeeee eh tak heran pun sebenarnya . apalah fungsi hidup sebenarnya ; hanya untuk riang ketawa canda bukan untuk sedih :'( tapi manusia memang tak dapat lawan hakikat walau nak sembunyikan sedalam mana ; kalau orang tak tahu , yang di Atas tahu . - eh dah malas la. dah malas dengan semua ni. dulu pandai cakap orang , sekarang sendiri alami kan ? tahniah la teruskan usaha , semoga kita jumpa dilain hari kalau ada rezeki.-

'terasa sakit lagi .' - tapi biar kan je la. .
Sambil layan lagu agnes monica matahariku.
kalau nak hati sakit hisap a rokok wei apo susah
Renungan tazkirah sebentar bersama jerin.



terasa sejuk hati bersedekah di bulan ramadhan” lebih bersedekah , lebih banyak rahmat dan ganjaran- mungkin ini ujian segala petanda .wallahualam- ada pensyarah aku cerita masa dia nak pergi masjid untuk solat isya' dan tarawikh , 2keping syiling rm 1 [ zaman dulu en guna duit siling ] dia terjatuh masa nak turun tangga ke masjid dan hilang ; lepas je selesai semua dia balik , dan tiba tiba ada orang hulurkan dia angpau raya and dalam nya ada rm50 ; betapa untung hidup dia ; lepas tu dia pergi pulak atm acah acah macam kita zaman sekarang la nak cocok duit ; dan dah rezeki dia, ada jugak pakcik bagi angpau yang lain , dalam dia ada rm50 lagi.so dia ada rm100 , hanya hilang rm2 dapat rm98 balik. Untungkan bulan ramdhan? Mulia kan ramdhan? Dan sungguh baik hati Allah itu.wallahualam. -Dan aku nak ucap alhamdullilah dan berasa syukur sangat .amin amin ya rabbal alamin :)
MORAL dia ; kalau barang hilang tu redha je , niatkan bersedekah. Gerenti dibayar balik.

OMG OMG lagi 4 hari jadual tiket bas keluar nyehehehe lagi 7 hari aku terpacul di KD. Semoga selamat pergi dan pulang ^_^


//
betapa ironi bila bulan puasa ni aku makin menggemuk -.-' aku dapat rasakan pipi aku naik selebar seinci , pinggang aku dulu ramping kini dah gedeber ? what is gedeber? o.O OMG aku dah gemuk sikit dari 52KG naik 53KG OMG :( dah diam kbye


-pertama kali dalam bulan puasa baru hari ni aku tertidur dari pukul 5.00 sampai pukul 7.20 , lagi 10 min nak berbuka. -.- teruk la aku. Nasib belum makruh MURHERHUURHEUR

1 comment:

ezral Sya said...

AGNES MONICA MATAHARIKU LAGU KAU SELALU NYANYI DULU FORM 3 KOT :')

There was an error in this gadget