Friday, December 2, 2011

vomit vomit uwek

kenapakaubaca.[?]
"kau lain.aku suka"-H.A

aku ada dua kisah. kedua dua kisah ni bersaling rapat sangat kaitnya .-saja nak buat ayat pasif. dah lama tak belajar struktur Bm macam ni la jadinya. 
-bukan kisah aku tapi orang sekeliling aku.

(makian dalam tulisan , cercaan dalam ketenangan , seranah dalam sopan)

kisah satu.
   -Jam pukul 1.00 tengahari , masa untuk lunch.duit dalam wallet ada rm2 , lauk ikan ,telur mata, dengan daging + sayur sikit adalah dalam rm3. mana nak cekau lagi seringgit ?kalau malu mintak mesti kempunan ; kalau mintak nanti malu . mana satu nak? malu ke kempunan ke mati ? nak tak nak terpaksa malukan muka untuk mintak rm1 bagi elak kempunan. hilang satu masalah negara.air? pakej ais kosong doposen ; buat muka kesian sikit dapat la free op cas. ya pinjam untuk makan . pinjam dengan alasan bayar semula. itu kategori peminjam yang baik. lagi baik kalau kawan tu halalkan je tapi mana mungkin zaman duit ni. 

kisah dua.
   -Jam5ptg, kumpulkan kesemua baju untuk basuh. -yang mana sebelum ni memang jarang basuh dekat rumah sebab ada wesing mesin tak pun ada bibik takpun ada mak.itu je tau. itu pun masih mengomel kenapa baju luntur ni? kenapa kaler dia turun kenapa kaler dia terpindah dekat baju lain ni ? masih mengomel sorang sorang bajet comel. ceh. - terkesima.sabun serbuk yang paling murah rm 1 jugak , jenama daia lagi ada jual dekat koperasi ; tapi masih melukut di tepi gantang mahu meminjam.aku tak faham. kalau duit aku fahamkan lagi ; ini sabun. sabun serbuk dan digunapakai ayat pinjam. wathefu.sabun serbuk yang kecik kecik kalau aku hitung , konon kalau kau nak bayar balik apa yang telah kau cagar ; memang bernanah beb kau nak bayar guna keserbukan. - aku tak faham .orang macam ni sangat buntu hidup dia. kabut dan miskin walaupun baru dapat elaun.lemah aku. sampai benda peribadi basuh baju pun nak pinjam. Jangan bagi tunjuk sengkek sangat. 

kisah satu.
     -tolong topap. benda ni amat popular.lagi lagi datang dari mulut perempuan. lagi lagi yang datangnya dari kawan baik. nak tak nak terpaksa TOLONG topap. macam biasa.topap rm 3 tak nak. nak yang rm 5 tak rm 5 mesti rm10. bila ada peluang bayar , pura pura otak hilang. lupa entah ke mana. oh ya jangan tak tau ; ini fungsinya kawan.bukan setakat jadi macai buat kerja lain ; banyak lagi fungsi kawan. kawan berfungsi tempat meminjam. 

-aku sebenar anti dengan frasa 'pinjam' , benci. pinjam tu macam 'murahan'.
bukan nak riak. tapi seriusli aku jarang meminjam.

kisah dua.
     -dalam banyak banyak kawan aku yang terbaca dan terasa , mungkin dia keji aku. sebab apa ? sebab betul. bagus lah. dari hari ke hari aku pendam . simpan lebih bertahun . untuk hanya jaga hati mereka . kini tak lagi . sekarang ramai lupa frasa kawan . biar aku kontraskan semula.nak terasa ? sila kan. alang alang henpon aku dah jarang berbunyi - dari rakan rakan sekolah menengah dulu .lebih baik senyapkan terus. oh ya lupa. we have our own life. aku sukakan kolaborasi. kau tak suka.takkan aku nak paksa?kita ikut cara kau.


definisi kawan -
 adalah seorang sahabat yang rapat dengan kita , yang tahu kebaikan dan keburukan kita . Yang selalu ada di samping kita . Yang selalu ada untuk bantu kita tak kira masa . Contohnya kalau Abu dan Mamat (bukan nama sebenar) adalah kawan baik , tentunya mereka banyak berkongsi apa jua masalah ataupun cerita mereka .


ini semua definisi bullshit. boleh guna 3 4 5 6 tahun lalu bukan 1 2 3 4 tahun kendian. kepercayaan aku makin terabur dekat sorang sorang.ramai yang bagi taik daripada pasir. pasir pun ok la. asyik aku je bagi pasir. 


aku bukan benci kau , aku benci diri kau yang kawal kau.makin menggelabah.stop it before i vomit.

we live to mem-borrow.kata kau.

No comments:

There was an error in this gadget