Sunday, December 11, 2011

routine just ruined the day.

kenapakaubaca.[?]
"perut lapar  ni,makin kurus ni HAHA"-H.A


*posting berbaur keluhan sambil berpeluh.


letih dengan rutin. nak eja bahasa inggeris la .routine. nampak baru ada kelas sikit.kelas kau maria. nyah kau.- letih dengan rutin sebenarnya, kalau dulu lenguh dengan rutin bekerja , bagun pagi gosok gigi naik bas jaga kedai , makan ,closing tutup kedai - balik rumah dan bayangkan- benda sama untuk 5 bulan. tak ke booring. tapi wahai hamba Allah sekalian, itu la hidup.kau tak buat tu kau tak hidup nyeh.- tapi sekarang dah terlalu letih - sampai naik fed up , naik muak jelik balblabalabla semua -sekarang dalam kepala ; the one and only thing - home. rumah , parents and family. i kennot ; still kennot to accept the fact that i have to stay far far away from my home.- itu hakikatnya , making a daily routine, a typical routine - only with pen , paperscape , laptop , hanging out cam bodo with friends at the same kawasan , itu je ke? everyday like that.hari hari macam tu. nak keluar tak boleh.macam la kita ni ada buat salah sangat ? macam la bila keluar tak balik balik ; kalau tak balik pun nak pergi mana je dekat sini. mai habaq sat ?. -.- cu citer cu citer.-aku bukan nak kondem itu ini sangat - aku bukan nak kondem pasal susah senang - aku nak kondem pasal a fuuu boooring routines. perlu ke? 

this is not the exactly routines

//


Sem 2 macam banyak heaven dari hell .haha . "eh kelas kensel" - eh bukan kensel hari ni je tapi untuk dua minggu . lekcere pergi umrah. wah itu nikmat -hari ni kelas batal ye, saya mc ni. - kalau cemni la kan memang patut dari kecik dulu aku letak ambition aku as pensyarah. makin tak datang makin masyuk. kelwz. tapi aku ada ambition lain ; so lupakan la kejap.- Sem 2 aku makin bisu ; tak banyak memekak sangat macam sem 1 kalau dalam praktikum. isk nak berubah kan ? nak berubah? berubullshit. - entah ; banyak sangat yang tak kena. orang makin ambil kesempatan. duh kalau nak berjaya boleh tak buat sendiri , nanti kata aku main saka. keyword dia kat sini , kau buat sendiri kau berjaya . life should be simple and easy - kau je yang memekak mekak menyusahkan hidup. pigidah. tak faham , makin tak faham. kalau dah tau lemm , cuba untuk keluar dari kepompong - bukan setakat nak mengomel kata "eh aku ni lemm bodoh , kau ni cekang semua BALBALA " - sampah weh sampah.-paling asas kau buat benda basic , kembali kepada agama yang mungkin dah lama kau tinggalkan - perfom the sembahyang istikarah. (cemni ke eja) , mintak kat tuhan - mana satu yang diri kita mahu , berjaya atau hanyut. itu je? dan tetapkan masa untuk tiba kita berubah. bukannya susah. har hari sembahyang hari hari tadah tangan berdoa kau mintak apa? - kau fikir apa masa kau berdoa ? memang tak tertunai la .tangan buat apa otak entah kemana.hei aku bukan nak bising bising tapi aku tak mampu nk bising dekat luar - Perasaan orang kena jaga .- itu la law ; satu satunya law of life yang freaking bullshit sampai sekarang aku tak mampu nak pecahkan. orang punya perasaan je perlu jaga? macamana pulak dengan aku punya perasaan? - bye la.


"just pray and ask for the way."


- esok ? kembali ke rutin. sampai bila? 


No comments: