Thursday, December 8, 2011

tu bukan istidraj,tu takdir la doi.

kenapakaubaca.[?]
"makin tak faham hidup kau.nak carik publisiti lettew"-H.A


Lepas meroyan baca blog Mr.K – aku tertarik dengan frasa “istidraj”
-istidraj yang membawa maksud which means ;
Ianya adalah pemberian nikmat Allah kepada manusia yang mana pemberian itu tidak diredhaiNya dan kejadian luar biasa yang diberikan kepada orang fasik yang mengaku sebagai wakil Tuhan dengan mengemukakan berbagai dalil untuk menguatkan kebohongannya. - wakil tuhan?ada kene mengena ke?adeh.

Oh cukup la istidraj diberikan kepada golongan yang lupa diri. Ayat mudah – lupa daratan , lupa tuhan lupa fidyah lupa zakat lupa segalanya.Term ni la yang puas aku cari sejak dulu , memang kufur aku tak tahu dan sekarang awww cahaya hidayah datang kat aku finally ; baru terperasan itu pun lepas mengkokak blog beliau. Dan realiti bukan konspirasinya- kita yang tak dapat istidraj mesti ada niat dengki jeles cemburu dekat orang yang dapat istidraj.eh kamon la. Istidraj ; macam nama ala ala hidayah , macam ala ala nur. Memang nur pun dan nama istidraj memang sedap-rasa macama da bersangkut paut dengan pahala..istidraj ni lah nur untuk orang orang yang tergolong dalam kumpulan ni. “Iaitu perkara luar biasa yang berlaku ke atas orang Fasik atau Kafir sebagai tipu daya buat mereka. Ia akan menambahkan lagi kejahilan dan kebodohan mereka sehinggalah balasan Allah s.w.t menimpa mereka di dalam keadaan mereka lupa. - sekarang nak rasa istidraj ? Aku percaya hampir semua orang yang aku kenal dapat istidraj – ada yang lupa diri terus dan ada yang kembali ke pangkal jalan.dengan fuuu nya baru sekarang aku rasa menyesal bila sebelum seblum ni aku rasa cemburu dekat orang dapat istidraj.sekarang rasa , eh kau ambik la istidraj tu banyak banyak lagi.aku relakan MHAUHA. - dan bagi orang yang tak dapat istidraj tu, which mean,senang kata, orang yang baik,kurang upaya, tak kaya sangat , selalu beribadat tapi sering tak tertunai hajat dan balbalablablaa tak dapat istidraj – jangan la mengeluh mengondem kepada Tuhan. Itu takdir kita ; dan pedulisetannkan orang yang dapat istidraj.Kita tahu kita nak rasa juga macamana istidraj tu tapi mujur kita tak terpilih.-hei ada banyak cabang rezeki yang manusia boleh buat – cuma nak atau taknak je. Kamon la. Bukan istidraj yang tentukan. 
antara istidraj dan rezeki
Tak faham lagi ke apa tu istidraj?-
Manusia yang lupa daratan. Walaupun berbuat maksiat, dia merasa Allah menyayanginya. Mereka memandang hina kepada orang yang beramal. "Dia tu siang malam ke masjid, basikal pun tak mampu beli, sedangkan aku ke kelab malam pun dengan kereta mewah. Tak payah beribadat pun, rezeki datang mencurah-curah. Kalau dia tu sikit ibadat tentu boleh kaya macam aku, katanya sombong". 
Dan jelas kan? Kbye.
//


Lepas tolak tambah darab bahgi semua ; berkira kira macam akaun kira kira budak budak akaun semua pffttt ( memang aku anti dengan budak akaun ; sejak sekolah menengah ; sejak jadi ex-akaun turning point ke bio nah aku benci akaun ) marah ke?marah la -.- - oh demmit aku tak tau nak rasa apa , perasaan rasa macam kena siat simultaneously rasa syukur. Rasa nak sujud syukur.6/12/2011 tarikh keramat.never expect dapat keputusan yang luar jangkaan- obiously it's out of my range. -korang tahu tahu la range budak pemalas cam aku ni camne kan MHAUHUA. - aku expect dapat 2.9 samting atau samting yang lagi teruk atau samting yang boleh kena tendang dari kolej ni -.- ok ni kufur. Budak yang study last minute , yang suka kopi esaiment orang , yang kopi paste segala kerja komputer , eh banyaknya kutuk diri , moh la kita sama sama kutuk diri sendiri (?) Kita pun 2 x5 je kau pun sama macam aku ni malah lagi teruk kot haha.manusia malas nak buat kerja tapi mulut banyak komplen.-orang macam ni memang ramai. Sangat ramai.eh kurang kerja aku nak berceramah free kat sini just nak cakap ; selalu kita tak percaya pada diri, sekali sekala tu kena la pura pura percaya dan percayakan diri nanti korang dapat result yang beridabomb la kan. Terimakasih YaAllah,lekcerer,parents,gengkawan. 3.77 <3- ailikethisnumber .

Ini bukan istidraj,ini takdir :')

No comments: