Tuesday, January 31, 2012

refleksi dari dengar dan lihat

kenapakaubaca.[?]
"hoping that all will be okay."-H.A



we only regret the chances we didn't take.

Itu tersangat ironi bila hujan turun,lagi dijemur kain jemuran.sama jugak macam bila balai bomba terbakar.tak ke ironi? Bagi sesiapa yang blurr erti lain bebal memang tak faham.or else dalam diri diorang kurang unsur humuorisme HAHA eww.bukan homo la gila.dia macam ada double meaning.pfft persetanzkan.

//

semalam aku tulis frasa “menunggu sesuatu yang tak pasti” -yang aku maksudkan dekat sini menunggu seseorang yang tak perasan lagi ke ? Hmm.sebab tu aku cakap tak pasti. Bila dah sok sek sok sek cakap benda yang tak pasti,mesti la sok sek sok sek benda yang tak berlaku dalam dunia realiti kan? Itu sama macam imaginasi yang tak pasti lah jugak.apa ke sial aku merepek ni ?- oh tak aku nak cakap.yang pastinya ; yang kita tunggu tu pasti tiba ialah mati. Dan yang tak pasti tu pasti tak pasti adalah bila kita mati. - sama macam cinta kan? Kita pasti kita dapat cinta tapi tak pasti bila cinta tu muncul.yezza kenapa aku komparekan mati dengan cinta? Memang cinta dan mati satu skop yang besar untuk dimetaforakan. Memang.cinta itu cinta dan mati itu mati- bila sebut mati -mulalah naik meremang bulu roma-teringat pasal kubur -teringat 7helai kain dan ada cakap, ingat kan kematian tu lagi mulia daripada segalanya- #
Nah cuba kau sebut pasal cinta ? Macam macam kondeman terpacul dari mulut manusia. - ada pro-kontras di situ.
Tapi aku rasa lagi elok bila kita ingat mati.daripada ingat cinta?cinta yang entah kemana?yang entah ada ke tak ada ke?yang sama serupa dengan monyet? - When we are talking about mati, banyak yang lupa.ada antara kita lupa nak persoalkan?.- apa pahala aku dah laburkan? Apa dosa yang aku kutip?what is the pahala free yang aku dapat dan apa yang membantutkan pahala aku? Mati tu bukan pahala semata mata dan pahala itu bukan tabung untuk mati.- orang yang alim pun salah anggap. They chased only for the pahala ;sampai ada yang cakap ,buat la pahala banyak banyak, esok esok mati senang”- esok esok mati tak terjelir lidah – terbeliak mata.? Mati sesuatu yang konkrit namun penuh dengan beribu persoalan yang abstrak. Kemana kita lepas mati ? Tak sakit ke masa mati? Macamana aku mati ? Etcetcetc balbalba sampai banyak? Semuanya kita tak pasti lagi dan yang pasti kita semua bakal merasakan nanti.-sekarang tanggunjawab kita adalah jalani kehidupan yang ada.

//

kita ingat mati tapi masih lakukan benda benda perdajjalan? Camne tu?”

kadang kadang manusia perlu jadi hipokrit untuk terus hidup.sama macam aku buat ni la yang kat atas ni.aku tulis takut mati tapi dalam masa yang sama nak kan cinta? Hipokrit kan.Sebab cinta ajal maut lahir semua perkara tu tergolong dalam perkara yang takpasti.tak salah nak jadi hipokrit.takkan lah kau tak pernah jadi macam ni

“si A : lawakan baju yang dia pakai tu
kau : aah.lawa gila kot.berapa la harga dia?
-tapi dlm hati mengeji.”eleh bukannya cantik pun.cam baju pasar malam” “

kita tak belajar pasal hipokrit,diri kita yang tanamkan sifat ni sejak azali. What ever the fuu im wrote above,
aku bangga mengaku aku hipokrit.lagi elok dari yang tak mengaku.hihi. bye

No comments: