Saturday, May 19, 2012

kurang ajar tapi terpelajar.

kenapakaubaca.[?]
"rindu !"-H.A




'budak sekolah (segelintir) sekarang perangai cam celaka'


kenapa mengapa bagaimana aku boleh terkeluarkan statement ni?


duh.aku rasa budak tu selalu skip kelas sivik.
tadi masa sembahyang jumaat,aku datang lambat dalam 1.30 1.35 macam tu dan kenalah sembahyang bawah sebab atas dah penuh sesak.dan aku kena lah aku sembahyang dengan sebaris budak sekolah menengah.sekolah aku yang dulu pulak tu.aku tak sure form berapa rasanya form 2 kot. the annoying  things happen bila masa rakaat pertama nak rukuk dah ni, diorang (ada 3orang) boleh lagi berbual bual ,borak tapi tengah berdiri macam nak sembahyang tu.itu ok lagi.dua orang baru nak mulakan sembahyang yang sorang buat dunno je siap duduk lagi. yang duduk ni punya lah jahat - dia pergi tukarkan buku (untuk alas dahi bila sujud ) dengan selipar. dalam hati aku berasap ; sambil jeling jeling. lepas tu masa nak sujud pulak, yang disakat tadi terus duduk join sekali yang duduk awal awal dulu, kacau kawan dia yang ketiga pulak.Borak borak gelak gelak masa tengah kiam rakaat kedua.dalam hati aku,"pundek lak ai beruk beruk ni."


sumpah celaka.


kalau perangai lahanat macam tu,lebih baik kau duduk rumah dan berlakon bila dah pukul 2 petang baru keluar rumah pergi sekolah.Tolong la.lebih baik tak payah datang.kau datang buat tambah dosa tak pasal pasal kena soal dekat akhirat nanti.


FAQ (frequently asked question):


Q: kau tengok orang sebelah,means solat kau tak kusyuk la?
A:ahhh lupakan kusyuk ke tak kusyuk.siapa yang tak terganggu bila kanan kau ada orang orang ( beruk sebenarnya) yang buat bising masa kau nak smbhyg?


Q: kenapa kau tak tegur je budak tu?
A. malu. hihi


sama sama la dosa kita.sorang perangai cam beruk ; sorang tak marah budak buat jahat.


eh malas nak menaip.esok sambung.


No comments: