Saturday, May 5, 2012

"Patut ke tak tolak cinta orang yang suke kita"

kenapakaubaca.[?]
"mereka menuduh macam macam, tapi kita yang rasa dan hanya Tuhan je yang tahu kebenarannya"-H.A



ah hajat aku nak tulis pasal perasaan orang yang bersalah disisihkan :patut ke tak ,terpaksa ditangguh kan dulu.everytime nak posting mesti ada kaitan dengan cinta ,love story dan seangkatan dengannya.mungkin ini makanan puak puak hendo sekarang [?] tak duit ,mesti cinta,mesti nak lovey dovey,mesti nak kaitkan dengan sebarang jenis perasaan yang bersangkut paut dengan cinta.eh rimas la. kau tak rimas ke weh ?




cerita benar.


memang benar. sampai menjajah perasaan ini.serba salah dibuatnya macam biasa , bila cinta tak berjaya ; yang perempuan akan salahkan lelaki dan lelaki salahkan perempuan.ahhhh selalunya begitu , rimas. tapi seronok bila  gaduh gaduh secara manja macam tu.paling kurang kita tahu kita berada di pihak mana,apa konsikuensinya dan macamana nak adapt secara total dalam kehidupan sekarang.


dan semalam.we have an unofficial debate, pasal crush .tapi entah siapa tah makhluk tiba tiba tukar topik cakap pasal "Patut ke tak tolak cinta orang yang suke kita".

memang masing masing bagi komen berapi.tambah sikit petrol maka meletup la para para komentar. 

dan aku selitkan apa yang para komentar ni ulas.

Affan Safuan: Patut tolak cinta tu kalu kita xready (xmtg) n mmg xda hati kat dia,, nie la alasan aku dok bg~ hehe
Siti Anirah Azuri :Tolak cara baik...Jangan sampai dia jatuh longkang...Kahkahkah

Fatin Najwa pape pun,peringatan la kat korang...kite ni nak menolak biar dgn cara baik..jangan nak bg alasan bukan2..kalau xde feel..cakap je..xde feel..ade jodoh InsyaAllah..tak kemana..kan senang..=)

Siti Anirah Azuri: Konklusinya~~~ MASING2 ADA JODOH cuma tak tau sapa dia...Kemungkinan kita akan berjumpa dengan orang yang salah dulu....Sengaja Allah buat macam tuh untuk uji kita setakat mana kuatnya kita menghadapi dugaan dari-Nya...Apa pun, aku ucapkan semoga kamu semua ketemu jodoh yang SOLEH dan SOLEHAH...Jodoh yang akan membawa kamu semua kebaikan hidup didunia dan akhirat....wink3...soryy...ceramah subuh sikit... hehe:)

Urmiey Arefellqah: konklusinya...kalau ade JODOH...tak ke mane.....

Siti Anirah Azuri :Hargailah orang yang syg kita... Kalau tak suka pon, jangan sakitkan aty dia....Boleh jadi kawan kan?? Jangan sampai org tuh pergi, baru rasa kehilangan.... -_- hehe


everyone have their own perspective.same goes to me. bagi aku, bila nak tolak tu.aku perlu fikirkan situasi menang menang yang mana pihak sebelah sini senang dan pihak sebelah sana lenang.so aku akan jadi senang lenang tak payah fikir benda alah ni semua. -_- ok tak lawak persetanzkan.


this is not about siapa salah siapa kalah siapa yang sial.kita bermain dengan perasaan .bahkan bermain dengan perasaan orang yang tak tahu kita suka dia. kita tak boleh salahkan dia sebab dia tak tahu.sebab kita tak confess.lain la kalau dah confess dan dia tahu kita suka  kalau dia reject (itupun kalau secara kurang ajar) kau boleh cari gaduh atau upah lawyer je terus we see in court.hihi tapi ni bukan.


berbalik semula, aku terus menerus pura pura tak tahu -sebab malas nak ambil pusing.taknak ambik risiko mempermainkan perasaan orang tapi itulah orang- selalu fikir lain dan terus spin spin dan spin.


sometimes, bagi orang , menolak atau erti lain reject seseorang tu bukan bermakna dia tak suka ,benci atau segala fuu. ada macam macam alasan untuk diorang reject. salah satunya tak bersedia, dan nak fokus study, dia baru clash,give her/his some time untuk heal kan semula perasaan mereka dan blablablabla. tapi ada yang tak faham jugak.


aku pernah confess , secara tersirat ,tapi orang yang aku confess tu kata dia nak study,parents dia suruh fokus study. tapi pada masa tu , apa je aku boleh buat ? aku cuma boleh hormat keputusan dia. taknak tak bermaksud taknak selamanya.dia nak tapi dihalang oleh niat orang tuanya. HAHA ala ala macam tu la. aku biarkan dan alhamdulillah.kita masih rapat - sebagai kawan je. tet.




dan ada banyak version lagi in fact.pandai pandai la punggah. pusing pusing dunia ni,ke situ juga kita. would you mind to share it people? hee.




kthnkbyenites.
 You should just continue being friends with her/he. There's nothing you can do about it, since she/he set her mindset to be single for the moment. Don't make you and her/his relationship awkward than it is. She/He just wants to be friend, and being friends you both will be. 
Tambah kapsyen

No comments: