Sunday, February 27, 2011

kau siapa ? dah besar sangat la tu

kenapakaubaca.[?]
"maafkan kawan susah sangat daripada maafkan musuh. tapi sampai bila nak ber'musuh'an kononnya?"-H.A

tak perlu nak pecahkan gelas
semata mahukan dalamnya ,
tak perlu menyambar api 
ketika bara sedang membakar ,
dan tak perlu beradu mulut
jika nista yang dilontar.

cukup.
kau kalau nak buktikan
kau  hebat ?
ada bermacam cara tapi
tolong jangan dengan cara keji
hina
jatuh martabat. 
walau dalam benak kau ingat kau hebat
kau silap
silap sangat.
//
bukan haiwan sahaja tersilap langkah
manusia pun ikut sama tersilap
kita kan sama ,
punyai otak cuma akal membedakan ,
mana kata terlajak , maaf jadi pengundurnya
mana sifat tersingkap , maaf juga jadi pengundurnya
jangan di bawa arus dendam 
lama lam penuh kesumat
sampai putus talian silaturahim .
-H.A
**
hari hari kerja boleh kumpul dosa walaupun sikit lama lama jadi bukit -.- bukan apa, mulut tak habis habis nak menyumpah seranah kastemer yang menyakitkan hati di samping melihat aksi aksi 18SX HAHAH :D best tapi aku ni ada iman, so tak ternoda la eh bye malas nak tulis panjang nanti kata kita ni kepoh pulak kthnkbyenites

No comments:

There was an error in this gadget