Monday, November 7, 2011

Aidil PD



kenapakaubaca.[?]
"jangan pandang rendah je kat orang lain"-H.A






Bila hari ni (semalam) bukan hari raya kita , yang sepatutnya pak pak yang bergelar haji punya raya , kita makin menyibuk  nyibuk.itu hari merdeka mereka, bukan kita ? pooomm.siapa yang cakap macam ni elok mati tak payah hidup.hidup pun menyusahkan joo -.- - yeah we talk about raya haji atau aidiladha ; dalam kepala imagine lembu , korban lembu korban daging percuma 2kg sekali bagi . itu je dalam minda? itu belum fikir kekufuran aku lagi yang tak bangun pagi sembahyang sunat 2 rakaat nauzubillah.tapi daging nak .? 
kepala lombu
itu la rakyat malaysia. eh silap. itulah melayu # - orang banyak cakap . bila kita plan suatu benda tu , selalunya pasti tak jadi atau jadi tu jadi , tapi tak segempak di plan kan. dan vice versa.
macam tu la tadi. neverrrrrrrrrr terlintas setitik sedetik pun raya kali ni kami semua terjah ke port dickson.tempat setan bertepuk tampar.:D never never neverrrrrrrr , tak pernah dibuat orang. * the klise thing we'll do is about making the lemang , the lontong the rendang , the raya's takbir before raya day - ye semua tu dah dilaksanakan - but rasa seronok buat lain dari yang lain. seronok bersama family , rasa makin rapat dan ceria . dan persetanzzkan dengan segala kata "eh kau ni selalu balik kampung, ada apa kat kampung tu ??"
-aku jawab dalam hati, ada ketenangan, ada kesederhanaan , ada kerendahan dirian , ada kesusahan. itu je.memang jauh kontras duduk di sini. aku pernah tau angan angan nak duduk kampung je , tapi fikir fikir balik just tunggu masa yang sesuai - mungkin lepas dapat KWSP baru bina menapak dekat kampung MHUEHUERHEUR mungkin dah dapat bini datin anak raja semua , baru buat bungalow dekat kampong HAHAHAHAHAHAHA ok stop angan angan mat jenin jerin .
heee.aku seriau tanam tanam ni
itu semua memori.yang takkan dapat diulang . yang tak dapat dikongsi. sayang weh. umur macam kita ni, tak rasa semua tu. sayang sangat asyik bila dimomok dengan perkakas IT yang entah belum tentu bawak korang ke kebahagiaan. pui. kbye.
buruk sebab tu jaid macam tu

No comments: