Tuesday, November 15, 2011

apa beza dulu apa beza sekarang pulak ni?

siapa gila elok duduk sini


kenapakaubaca.[?]
"lihatla.orang lagi betulkan batil dari nak tegakkan kebenaran"-H.A


apa fesen budak sekarang , lagi maju dari kita .eh aku bukan budak tau -.- aku dah rewmaja tapi muda lagi tak terlalu tua kalau nak diikutkan -.- still young poreber young HAHA. eh entah aku rasa kejutan budaya kejutan masa pulak bila nak dibandingkang dengan budak budak zaman dulu dengan budak zaman sekarang.OMG memang terlalubanyak perbedaamn.untung korang yang lahir zaman hendo ni. yang lahir zaman gajet gajet peffttt. untungla lagi sekali.eh kau ? jangan terasa sangat jangan nak saman saman aku sangat , "kita ni hidup dalam demokrasi terpimpin , siapa setuju sile angkat tangan macam shayeeee "-Usop HKLBR HAHA


"saya ada ipad iphone galaxytab nexus galaxynotes sayew ada mekbuk pro DSLR nikonlomo amenda semuatu  .awak adew?"-kata kata si durjana yang suka buat orang sakit hati HHAAH


dik dik zaman aku main brick game je dik , bila keluar ps1 pun dah satu kampung riuh dik , aku belik ps1 tu tu pun 2 kali bayar , keluar gameboy kaler pulak , keluar advance pulak - masa tu hidup tak mampu , masa zaman 2002- 2006 .duit masa memang macam emas. emas pun kalah lah. menganga je tengok orang pegang bendatu semua , belum lagi keluar laptop yang tak senipis sekarang. sekarang leptop kalau nak masuk celah bawah pintu pun lepas. dulu punya leptop memang tebal.tebal macam panjang pembaris.nah kau punya pembaris 15cm kan? macam tu la tebal leptop.korang perlu perlu perlu bersyukur . zaman kita orang nak beli benda benda tu semua susah. semua harapkan berkat duit mak bapak , sampai mak bapak kepala botak -yela mana taknya , kalau sorang anak dia nak ; yang berderet kat belakang tu nak letak mana? -ha kat sini kita dapat tengok betapa untungnya dari konteks anak tunggal. Mheuheru  apa yang dipinta pasti dikota. - sekarang lagi canggih , ipad kalau boleh tayang dekat facebook dalam gambar ; siap buat muka (bajet) comel mulut kedepan tolong la tolong la. kalau nak riak sangat just post je status eg ; Timah: "esok aku nak kawen ni ! jemput datang !"-via facebook for ipad. - lepas tu orang batak sukun semua - akan reply "uuu ipad dah sekarang" balablab perghh ipad siall" - ipad pulak sial (?) -.-' senangkan modus operandi nak riak dengan bertempat? - budak zaman sekarang memei untung. merasa betul nak rasa henpon tekan tekan. bukan tekan tekan kepad lagi dah , tekan tekan skrin. bagus bagus aku nak beli yang tekan pun tunggu 18tahun. ; maju ikut peredaran masa.maju maju waklu. isk entah kenapa mak bapak sekarang manja. bukan anak yang manja. mak bapak pulak yang manja.tahniah la yang ada benda benda ni waktu muda. DSLR tak nak kalah jugak. baru baru ni aku pergi melaka jalan pusing tengok awek awek dekat mahkota parade -memang nampak budak budak baru nak up  pakai seluar biru tua baju kemeja putih satu grup ada lelaki pompan OMGMGOMGOMG -masa umur aku 12tahun aku takpernah pergi mall melainkan diapit mak bapak T.T- siap ada 2 3 orang budak tu selendang DSLR .omg tangkapnya tak. tengok? lihat perbezaan dulu sekarang. entah la. memang penuh pun mall tu dengan budak budak. kirikananatasbawah budak budak. -.- pfftt. "apa beza OU yang penuh dengan budak SMKS10?" HAHAHA -itu budak menengah, ni budak rendah -.-




hari ni couple , lusa la eh clash. saya ada yang baru ni.dia lagi sayang saya lebih satu dari awak -.-



nampak nampak nampak? eh budak ni jangan saman aku HAHA
tak terkejut ke  tak terkejut ke budak budak ada yang dah gheti tukar tukar  boipren/gelpren sekelip mata ? takjub takjub aku sesungguhnya takjub ujub teruja nak rasai semua tu tapi tak dapat .untung la korang dapat dulu . boleh tau ; search je nama nama yang korang rasa gedik gedik gay manja semua tu duh , then tengok la mulut mulut diorang , yang muncung 10 jengkal , yang kelip mata sebelah -tak boleh bukak lama lama kang baru tau - yang buat peace dengan mimik manja (yang sebenarnya gedik gila) pun berlambak etctcetetctetetc -nah lagi gedik yang elok berkepit dengan boify . awuwuwuwuw. tapi yang hebat pasal diorang ni , diorang ada fren berjuta juta juta (bukan teater juta juta yer ) bila buat status , sampai A****** (bukan nama sebenar) & 67 other friends like this status , perghh ada yang lagi glemer sampai ratus ratus la. bila tengok tang picture dendorang ni  pulak. perghh walaupun gambar menjengkelkan gila mata ni nak tengok  -.- , tapi sampai 100+ yang like ; itu la mungkin istimewa diorang kot ? PFFTTT -.- (sarcastic)  atau pun pernah tak korang alami situasi cemni ? ala ala yang popular kat mespes dulu tu . tiba tiba masuk komen , "komen my pic yaa. i will hit u back blabalbalala " pernah pernah ? mungkin barangkali ni dah terjadi dekat fb. pftt eh jerin , kau ni kuno ke apa? orang sekarang yang kewllzz keewlzz semua dah beralih ke twitter la. fb untuk baru nak up je ? NYEHEHEH . yela aku belum up lagi aku duk fb je la.-.-' - pelik. pelik pelik .tak tau nak menangis ke nak sedih ke nak marah nak JELES . (?) mana satu ? apa neraka tah semua ni.


kau ni apehal gila tulis benda yang klise kuno kebelakang macam ni ?


eh kenapa marah ? marah tanda betul tanda setuju tanda meng-iyakan ? betul lettew apa yang aku cakap.entah aku pun tak tau setanz mana yang suruh aku bukak mulut tulis panjang melebar benda ni mungkin sengaja nak cakap inilah kenyataan - atau benda benda ni bukan satu trend lagi , ianya menjadi satu kewajipan lagi lagi time macam ni , time teknologi its on our fingertip .kan?bila semua nya dihujung jari tak mustahil buku dan pensel kita lupakan , sebab kita dah ada teknolgi yang membantu  lagi lagi bila dalam kuliah , boleh kopi terus dari pc lekcerer , boleh record suara lekcerer kuliah then kita boleh tidor konon nak rehatkan minda dan etcetcetcetc banyak lagi. cuma satu.jangan terlampau guna sangat. takut karma datang balik. pfftt. ehkbye.


"i wonder macamana mardiah yang 16A ke 20A tu aku lupaboleh hidup tanpa ni semua , dia hanya hidup berbekalkan buku buku dan buku yang paling agung , Al-quran." -orang macam dia sepatutnya kita tabik. bukan macam buda budak gedik facebook. MUAHAHAHAAkbye



eh kau jangan percaya sangat karma ni.syirik. mksud dekat sini ; kau buat jahat di balas jahat .
sama la dengan konsep akidah kita; Allah itu maha Adil.

run into the light,get out of your own way ,not afraid to fight,believe in what you say.- G.C hold it till the night

No comments: