Saturday, September 18, 2010

kerlurhan

kenapakaubaca.[?]
"sedar tak sedar tinggal lagi sehari nak sekolah :'("-H.A

beberapa post terakhir sebelum trial ,kalau aku post masa trial anggap la aku ke cc dan curi curi online dengan sendiri -.- atau tumpang taip dekat kebod kengkawan save ,then publishh. hina lucah tahap karma. Diluah mati mak,ditelan mati bapak ke terbalik? rasa serba salah tak ingat dunia.bila kita jujur salah,bila kita diam pun salah kata hipokrit la munafik la. bila layan salah,dengki jeles cemburu,bila tak layan kata sombong bongkak ego? then nak apa lagi?
"kawan,aku tau perasaan kau.luar gembira dalam sakit gila kan?" aku turut simpati :'/ Dan lagi satu menjak menjak ni perangai kau dah berubah,aku tau kau ada segalanya tapi.. argh persetanzkan.ada jugak yang cakap belakang nanti membelakangkan prinsip hidup kau. haih.

"kalau kau tengok aku suka je gelak HAHAHAAH tak bermakna aku suka dan gembira sebab dalam hati penuh lara je"
"aku nak sangat kawan kongsikan keluhan hati diorang tapi aku pulak yang malu"
"kalau kau tengok aku komen komen chat chat dengan kau selalu tak bermakna aku suka kau"
"jangan menaruh harapan yang tinggi [poyo kejap] kat aku,nanti kau yang merana"
"kalau kau rasa aku ni kawan yang baik ,memang silap la"
"aku tak suka orang tipu aku hidup hidup"
"oh semoga korang berbahagia"
"oh dan lagi satu,jangan jadi HIPOKRIT dan Munafik,bukan TUHAN je marah,orang lain yang ada hati serta perasaan pun marah lagi benci."



cuba untuk mencuba,
tapi tak dapat,
cuba untuk menyisih,
tapi tak dapat,
cuba untuk melari,
belum tiba waktu,
bila semua ini,
akan berakhir lalu,
aku pasti tersenyum
mengingatkan memori lama,
yang besar ertinya,
mengajar aku kehidupan,
pada masa kelak,
pada masa hadapan,
yang lagi mencabar.
cukuplah hanya sekadar,
perasaan memain perasaan,
membelenggu diri kita,
sepanjang masih lagi,
memakai kasut sekolah,
sebelum melangkah,
memakai kasut kulit
atau membina masjid.