Sunday, March 20, 2011

kekuatan ; skala rikter

kenapakaubaca.[?]
"hari ni la paling malang.hmmm "-H.A

duduk dalam jamban ikea buat drama sedih pun ok jugak dan sekarang aku tak dapat nak luah // cakap // kata betapa sedih aku hari ni (bukan sebab hal tempat kerja kalau 10% daripada sedih aku  ada la sikit ) dan bila dah jadi bisu sampai kelu , hanya air mata yang dapat aku rembeskan. aku taknak cerita sedih sedih ni sebab aku bukan la si penyedih dan aku kalau boleh tak nak sedih pun tapi nak buat macamana dugaan tu datang bagi aku kesedihan, sengaja je dugaan tu nak uji aku . dan sengaja lah tu nak bagi aku tewas dengan air mata. pasti mulut puaka datang kritik aku kenapa aku menangis ? konklusinya kau tak rasa apa yang aku rasa ; pernah kau rasa macam diabaikan ?  pernah kau rasa macam dipergunakan ; pernah rasa macamana tak jadi sellfish sehingga memudaratakan diri sendiri  ? pernah rasa macam kehilangan sesuatu ? pernah rasa orang yang paling kau sanjung sebelum ni buat silap ? pernah kau dibebani masalah sampai melarat kepala otak nak memikirkan ? malas nak buka pekung nanti busuk orang lari. kalau kau tak pernah alami semua ni ; atau kau tiada perasaan , baik kau jaga mulut kau sendiri supaya tak hilang kena hempuk dengan batu -.- or watever segalajadah tapi buat masa sekarang aku memang sedih. tak kisah la lagi pun dah lama tak layan emosaiko macam dulu dulu HRUEHREU
sedih. kthnkbyenites. Ya Allah.berikan la aku kekuatan, amin.
"bila aku cakap aku nak berhenti , aku akan buat satu hari nanti".
 //





 

//
"Aku minta kepada Allah swt setangkai bunga segar namun diberiNya aku kaktus yang berduri. Aku minta rama-rama, diberiNya aku seekor ulat. Aku kecewa dan sedih, tapi tetap bersabar.. Namun tidak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu menjadi rama-rama yang begitu cantik..Rupanya begini cara Allah swt mengasihi dan mendidik hambaNya"
Sampai bila semua ni ? cukup la dulu.rasa macam nak putus asa pun ada. 

“Sesungguhnya besarnya ganjaran (pahala) bersamaan dengan besarnya ujian (bala’). Sesungguhnya apabila Allah mengasihi sesuatu kaum, Dia menurunkan ujian (bala’). Maka sesiapa yang redha maka dia mendapat keredhaan (Allah) dan sesiapa yang marah maka dia mendapat kemurkaan (Allah).” 

“Apabila Allah kasih kepada satu-satu kaum, Allah akan menguji mereka itu”.

malas aku nak putar balik ayat klise " takpe, hari ni hari dia, esok mungkin hari kita " , atau "sabar je la. mungkin ada rahmat disebalik semua ni kan ?" atau yang perit lagi  "langit tak selalu cerakan ? kadang kadang ada jugak yang mendung " pfttt semua ayat penyedap hati je melainkan diri sendiri yang mahukan perubahan.

No comments:

There was an error in this gadget