Saturday, July 10, 2010

sekilas kepantasan masa

kenapakaubaca.[?]
"mengapa kita sering terdesak untuk melakukan sesuatu?"-H.A

**post terlalu hina untuk dibaca.jangan la.hanya sekadar pandangan dan telahan.
mood sedang sedih sekarang.so tiada masa bergelak ketawa lagi [buat masa ni]:')

Aku ingat lagi,
Masa aku diperingkat rendah,
Tuhan saja la yang tahu.
Hati aku,Perasaan aku
Pergi sini dihina,dicerca,dipermainkan
Bukan ingin menagih simpati,
Mahupun mencari publisiti,
tapi,
Masa tu aku betu betul ter-Hina,ter-Tekan,
Mungkin aku ni seorang lelaki yang
Membosankan.Tengok la sekarang?
Awek pun tiada.tapi aku musykil?
adakah awek saja kah yang menjadi kayu pengukur
kehidupan kita semua?Bagi yang perempuan teman lelaki la.-.-'
Maksud aku,bosan dari segi lain
Bosan dalam hidup atau apa apa jela yang
TER-ada kena mengena.
NASIB la masa dah membelah selama 5tahun.
5tahun ni,aku rasa aku dapat memahami erti
kehidupan.Walaupun singkat.Tapi aku
mengerti.
Mana fungsinya kawan dan mana fungsinya lawan
mana sikap hipokrit kawan dan mana kejujuran kawan.
Mana keikhlasan ,mana tawa suka canda girang ..
Tapi itulah hakikat.
nama dia manusia.RASANYA semua mengalami benda yang sama
mungkin kurang atau lagi teruk dari saya
Sebenarnya,saya tak mengharapkan siapa siapa.
Saya ada 1001 masalah di dalam kepala ni.
Tapi tak berminat nak kongsi dengan orang lain.
MALU!.ya saya MALU.
konsep ,"ni masalah aku,biar aku selesaiaka,kau selesaikan masalah kau"
aku suka pegang.
biarlah.masalah yang datang ,aku selesaikan sendiri.
ADA sekali,masalah melanda.
tapi aku tak pernah ambil pusing.
tup tup,masalah tu hilang.SYUKUR.
Lepas tu,mula la senyum suka balik,
memang saya jenis orang yang senyum dah suka gelak
tapi pernah juga,gelak hanya terpaksa,
sebab dalam hati macam dicucuk cucuk.
nak buat macamana.
Aku ada kawan ni,
suka sangat mengutuk.tah mana silap tah orang yang dikutuk
ada je point nak dikutuk.
aku cuba lihat balik orang yang mengutuk tu.
berhak ke dia nak kutuk orang?
muka dia lagi sedih dari sampah
perangai dia.cara dia terlalu sedih!.
even dia pernah kutuk aku depan depan
ramai orang.dan
dalam hati aku cakap
"takpe la ..........,nanti nanti aku akan pastikan semuanya terbalas.
tapi bukan aku yang balas la "
itu kehidupan.
ADAyang terlalu baik sangat
ada yang pura pura menzahirkan kebaikan.
Ada yang hanya sekadar menjadi 'kawan segera'
Ada yang dipergunakan gunakan
Ada yang sekadar memenuhi bumi ini.
aku mungkin salah seoaran hidupan yang memenuhi bumi ini.
masa pun berlalu,
sehingga ke hari ini saat ini detik ini,
boleh la aku katakan aku mampu
buat sesuatu.kalau bukan untuk orang lain pun,
untuk diri aku.
aku kenal siapa diri aku.
dan [mungkin] anda kenal siapa diri anda.
dan sekali lagi,
mari mengalir bersama angin :')

No comments:

There was an error in this gadget